wanneer voeren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

wanneer voeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 21:07

m'n Fries staat dag en nacht in de wei. Omdat hij wat extra energie nodig heeft, wordt hij nog bijgevoert. als hij niets gedaan heeft, krijgt hij 1 kg. Pavo 1 met extra vitaminen en als hij gewerkt heeft, krijgt hij 2 kg. pavo 1 met vitaminen. Nu krijgt hij de 2 kg. nadat hij gewerkt heeft. maar hij heeft op dit moment bij het rijden totaal geen energie. (zie het topic: wat moet ik nu doen?? bij rijtechnische problemen). Wat kan ik het beste doen, 's ochtends een 1-1,5 kg. voer in de wei geven, en de rest 's middags na het rijden??? zou het dan kunnen dat hij wat feller is, omdat hij 's ochtends die bix al heeft gehad??


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:14

Reken op zo´n 24 uur, wat de vertering betreft. Beter kun je dus doen: op een rustdag, de dag vóór je gaat werken meer voeren, dan voer je dus ook voor het werk. Nu voer je meer, voor de rustdagen. Worden ze stijf van..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:34

Mandy, daar ben ik het niet met je eens. Door méér te gaan voeren op een rustdag, vraag je gewoon om maandagsziekte (lendevuur). Ik zou idd het voer verdelen in meerdere porties, en standaart 's ochtends 1 / 1,5 kg geven, en eventueel dan de rest na het rijden.
Ik vind 1 kg niet veel hoor, voor een fries.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:28

Het schijnt zo'n 6 uur te duren voor de energie uit het voer loskomt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Fayyah19, fjord_brucht, Iejoorr, kouwene, Linde_C, Monody, Soepkipje en 131 bezoekers