hellup!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

hellup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 17:28

ik heb een haflinger jaarling , tis een schat van een pony hoor , ze knuffelt graag , word graag gepoetst alles ... maar als ze moet meelopen dan word het een probleem !!

ze is een schat echt waar maar dan ...word ze in 1 klap een bitch !
wat ze doet :

ze laat zich rustig vangen , stapt een keer 3 passen en houd er dan mee op !! plant dr voorbenen in de grond en kijkt me aan met zon blik : nou sylvana je kunt doen wat je wilt ik blijf lekker toch staan }> !!! mij krijg je hier niet weg Tong uitsteken Sigaar }>

ik heb echt alles geprobeert , biks mee nemen ...reageert ze niet op !! terwijl ze het wel lekker vind Verward , zweepje ( wou ik eerst niet doen want ik hou daar niet zo van !! )
ik loop elke avond met dr ....om haar dan leren mee te lopen ... dan loopt ze wel mee maar smiddags als ze het land uit moet !! ** PROBLEEM **
tis dan net of ze dr niks van leert !

met 2 man haal ik dr zo uit het land , 1 iemand houd haar vast en ik loop achter haar , dan loopt ze wel mee hoor !! maar jah ik moet het ook alleen kunnen !! want ik kan niet altijd blijfen vragen en ik ben ook wel eens alleen op stal

nou vroeg ik me af of hier toevallig bokkers zijn die het zelfde hebben met hun pony of hebben gehad en wat die er aan doen/deden ...

je kunt hieronder reageren maar me ook een PB sturen !!

alvast bedankt !!

sylvana

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:35

Elke keer dat ze stil gaat staan, naar achteren lopen, en haar een klap op haar reet geven. Wel een flinke hoor, ze moet wel weten dat het niet prettig is als ze stil gaat staan. Klinkt misschien zielig, maar ze heeft duidelijk geen respect voor jouw wil, en dat moet dus wel. En dat gewoon elke keer herhalen als ze niet meeloopt. Gaan staan trekken aan haar hoofd, helpt niet.

Echt een tijd waar ze je uit gaan proberen, en daar moet je doorheen, en daar moet je af en toe hard voor zijn. Succes!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:48

Dit klinkt heel bekend!
Tiko had (heeft af en toe nog) precies hetzelfde, laat zich makkelijk vangen, maar is dan niet meer vooruit te krijgen. Totdat iemand hem vast houd en iemand er achter loopt, dan is er opeens niets aan de hand.
Wat in ieder geval belangrijk is, is dat ie nadat jer er iets mee gedaan hebt ook even op de wei mag, en hij wat lekkers krijgt als je hem eruit haalt. Dat ie het leuk vindt om er uit te gaan, maar dan niet gelijk op stal hoeft. Wat xono zegt zelf echt hard slaan had bij tiko dus geen enkel effect, je kon slaan/trappen wat je wilde maar hij liep echtn iet voor je tot er iemand anders bij kwam. Bij tiko hielp het hee lgoed om er op te gaan zitten, maar dat kan bij jou natuurlijk niet. En, geloof het of niet, bij tiko helpt trekken de laatste tijd dus wel, constant druk op het touw houden tot ie een stapje doet. En in geen geval een hapje gras laten nemen, ook al sta je daar al een uur, hij mag niet eten, gaat de lol er snel af.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 19:55

probeer dit eens:

kost wel wat tijd, maar uiteindelijk moet ze braaf mee komen.
neem wat bix in je zak.
gaat ze stilstaan dan wacht je net zolang totdat ze een stap jou kant op zet (doet ze echt duurt misschien lang maar gebeurd) dan prijs je haar de hemel in zonder je stem dus knuffelen en brokjes. Dit doe je telkens als ze een stap zet. Maak het leuk voor haar om mee te gaan. Niet vervelend, want dan krijgt ze steeds minder redenen om mee te gaan.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 15:11

Richtje schreef:
Dit klinkt heel bekend!
Tiko had (heeft af en toe nog) precies hetzelfde, laat zich makkelijk vangen, maar is dan niet meer vooruit te krijgen. Totdat iemand hem vast houd en iemand er achter loopt, dan is er opeens niets aan de hand.
Wat in ieder geval belangrijk is, is dat ie nadat jer er iets mee gedaan hebt ook even op de wei mag, en hij wat lekkers krijgt als je hem eruit haalt. Dat ie het leuk vindt om er uit te gaan, maar dan niet gelijk op stal hoeft. Wat xono zegt zelf echt hard slaan had bij tiko dus geen enkel effect, je kon slaan/trappen wat je wilde maar hij liep echtn iet voor je tot er iemand anders bij kwam. Bij tiko hielp het hee lgoed om er op te gaan zitten, maar dat kan bij jou natuurlijk niet. En, geloof het of niet, bij tiko helpt trekken de laatste tijd dus wel, constant druk op het touw houden tot ie een stapje doet. En in geen geval een hapje gras laten nemen, ook al sta je daar al een uur, hij mag niet eten, gaat de lol er snel af.
Succes!


Tiko en promiss hadden family kunenn wezen !! pfff die verhalen van jou... zijn precies het zelfde als die van mij!!
bij promiss kun je ook doen wat je wil ze blijft bij haar positie *LOL* soms best komisch hoor hoe koppig ze kan zijn ( nu al !! )
maar af entoe... ** wurg wurg **
en wat je het laatst zei over dat "niet eten " ook al geprobeert maar zelfs dat helpt niet , en druk op het touw houden ?? forget it !! ze trekt met alle kracht weer terug !! lekker krengetje he ?!
nou ik probeer het nog wel !! ** poging 345..... **
Knipoog Haha!

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:54

Haha
Wat helemaal leuk is, als je helemaal in je eentje op stal bent, hij met nog 5 paarden in een groot land staat, er absoluut niet uit wil en je wel over een half uurtje naar les moet. Toen heb ik hem dus zelfs een keer in het land opgezadeld (moest toch iets).
En ik kan me er idd zo kwaad om maken, maar het helpt allemaal niets, en dan staat ie je ook nog aan te kijken van 'wat doe je toch allemaal, ik kom toch niet mee'.
Druk op het touw houden en niet laten eten hielp een jaar geleden ook niet, toen moest het echt met zijn tweeen. Daarna heet ie het een tijdje niet gedaan. Nu is hij weer overnieuw begonnen een tijdje terug, nu helpt dat wel.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:14

Kun je hem/haar ook niet opzij trekken? Dus gewoon haaks de bocht om naar links? Meestal lopen ze dan wel mee, zodra hij/zij weer op gang is maak je dan een flauwe bocht weer de goede kant op. Bij die van mij helpt dat nog wel eens. Veel succes!

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:25

Frusty jeei dat is niet zo prettig (hihiih)
misschien kan je een anderen oude pony nemen en die het goede voorbeeld geeft hmmm stom antwoord maar het valt te proberen dus laathaar eens achter die anderen pony lopen misschien voelt ze zicht niet veilig genoeg veel SUC6 Knipoog

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:26

ik bedoel dus hierboven dat de oude pony het misschien voor kan doen en dan denkt ze hee zo moet dat dus ja ik geef vandaag hele vage antwoorden ik hoop dat je me snapt

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:54

Kan je er niet gewoon op gaan zitten en hem dan een drijven, en hem gewoon de wei uitrijden, zal hij ook niet leuk vinden, dus grote kans dat hij na een tijdje eieren voor z'n geld kiest en gewoon mee loopt. Er op heb ik altijd iets meer te vertellen.

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:02

*LOL* ik denk niet dat dat gaat lukken het is een jaarling een veulentje.Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evalien86, greendragon, Liesringo, posje, Suzysuze en 117 bezoekers