hoeveel is deze stalling waard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zadelkast

hoeveel is deze stalling waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 15:14

haaj
ik heb een stalling gevonden, waar ik een paard kan stallen, maar die man wilt weten hoeveel ik er voor wil geven, hij heeft dus ook geen idee, want er staan 4 paarden nu, en die zijn alle 4 van hem. het is niet de luxe stal, maar het is te doen.

*5 boxen
*weiland (voor 5 paarden is het niet 24u/pd te doen, daarom staan ze 12 uur op de
weide, en 12 uur in de zomer in stal.
*geen bak en dergelijke
*goeie/mooie uitrijmogelijkheden
*de tuinslang mag je in de zomer gebruiken
*ik koop zelf een voerbak/drinkbak/voerton/voerschep
*en bix/hooi/zaagsel of stro zit in de stallingskosten
*het is 4/5 km (te doen met fiets in de zomer) niet in de winter. dan met
staleigenaar - auto
*ik voer in de winter s'avonds zelf.
staleigenaar in de ochtend ik *denk* ook in de middag
*ik voer in de zomer s'avonds zelf.
*de staleigenaar zet het paard in de ochtend buiten.
*ik ben bijna tot altijd samen met een vriendin op stal
dat is de dochter van de staleigenaar (dat vind ik wel heel leuk) anders ben ik alleen.

er zal vast meer -->*<-- dingen zijn maar ik kom er nu even niet op,
als jij nog een belangrijke * weet, zeg het dan, dan zet ik het hierboven.

hoeveel denk jij dat deze stalling waard is

nu je er toch ben, laat een berichtje achter, met hoeveel jij denkt dat het waard is.
en zie dit topic viewtopic.php?f=13&t=644064
laat gelijk een berichtje achter Haha! (als ik nog wat mis)

alvast bedankt
doegggggg

Ashley5760

Re: hoeveel is deze stalling waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:20

min 75 max 150

nanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:32

Heey
Ik denk zo rond de +/- €100
DoeiDoei

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:35

Ik denk ook tussen de 100 en 150.
Aangezien je ook nogal veel zelf koopt/doet

Je voert savonds zelf zeg je.. maar is dat dan wel biks wat de eigenaar al heeft gekocht. Of moet je zelf biks kopen om savonds nog te voeren?

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:41

Het logt er maar net aan in welke omgeving je zit. Bij ons is de pensionstal met alles erop en eraan (denk aan voeren, binnenbak, wasplaats met warme water, weidegang, 3 buitenbakken, solarium enz.) 175 euro in de maand, terwijl dat in de Randstad op kan lopen tot het dubbele. Dus in deze omgeving (Den Bosch) zou ik er zeker niet meer voor geven dan 100 euro per maand... In de Randstad misschien iets meer. Ik zou eerst in ieder geval eens goed overleggen en kijken wat je belangrijk vind. Want naar mijn idee kun je voor 150 euro in de maand beter all-in gaan staan, dat kan! Maar over welke omgeving praten we nu?

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:05

110 euro. Ik vind dat je veel zelf moet doen. En 110 klinkt ook veel meer dan 100 euro Clown

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:09

150 euro... *LOL*

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:29

Oef dan tref ik het maar met mijn stalling, die is 125 euro per maand, een veel gemakkelijker.. ik zou er zelf zo'n 80 euro in de maand voor geven. In ieder geval niet veel meer. Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:33

Maximaal €100,- per maand. Vind dat je zelf erg veel moet doen. Ja

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:39

ehm hier een vergelijking met wat wij hebben. Waar mijn paard staat. Word iedere dag gemest en opgestrooid, iedere dag worden de paarden gevoerd, iedere dag gaan de paarden de wei of paddock op van rond 10 uur smorgens tot ongeveer 7uur savonds in de zomer later. Er is verlichting en een buitenrij bak. Die is niet super goed maar wel goed genoeg om wat in rond te rijden. ook met verlichting. De uitrijmogenlijkheden zijn vrij goed. Alleen de brokken moeten zelf gekocht worden. Hiervoor word 175 euro gevraagd. Nou misschien heb je nu vergelijkingmateriaal. ( wat ik dus denk is dat je minder als 175 moet zeggen. zo rond de 100/130 euro?)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:44

Max 100 euro..

Maar wij leven in de Randstad en hier is een pony stalling 305 euro per maand. (pensionstal waar je alleen je paard hoeft te poetsen en beweging te geven de rest wordt gedaan)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:48

Bij ons kost de stalling 160 euro in de maand, wij beschikken over een goede rijbak, afspuitplaats, binnenbakje (groot genoeg voor longeren, niet rijden) goede uitrijd mogelijkheden. Ruime stallen, stallen worden iedere dag gedaan hoeft alleen zaterdags zelf te doen.
Dus dan vind ik 100 euro al redelijk aan de prijs voor de faciliteiten waar jij dan gebruik mag/kan maken.

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:05

Nou, ik denk dat 75 euro wel een mooie prijs is..
ik betaal zelf 100 euro per maand. Hier zitten brokken en onbeperkt hooi/stro bij in, mijn paard staat zomers dag en nacht buiten en in de winter alleen overdag en het binnen- en buitenzetten wordt door de staleigenaar gedaan. Ook het voeren wordt door de staleigenaar gedaan, en ik heb de beschikking over een goede buitenbak en goede uitrijmogelijkheden.
Maar goed, ik heb het ook wel getroffen denk ik Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:08

Rond de 100 euro zou ik ervoor geven.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:11

ik denk ongeveer 100/125 euro.brokken en hooi en stro enz zitten er al bij.als je gaat rekenen wat dat per maand zou kosten enz(lig er ook al aan aan wat je gebruik)en dan nog wat dingentjes die hun voor je doen.en dan dat je daar mag staan.
zou gewoon zeggen 100 euro.vind hij dat te weinig dan 125 ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:15

ik ken iemand hier in de buurt voor 50 euro p.m., dagelijks weidegang, stalling, voer, goede rijbak(buiten) goede uitrijmogelijkheden, afspuiten zit er allemaal bij

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:19

max. 100 euro.

Ik betaalde ook 100 euro en daar werd hij binnen/buiten gezet. Gevoerd, gemest. Waterslang altijd aanwezig. 4 boxen. Hele grote weide waar ik ook op een stuk kon rijden. Héle goede uitrijmogelijkheden. Plek voor mijn spullen neer te zetten. Hooi,stro, voer enz was erbij inbegrepen.

Ik hoefde echt niks te doen en hoefde ook niet iedere dag erheen.

Dus ik zou max. 100 euro doen.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:26

Ik zou niet meer als 75 euro per maand betalen, je moet veel zelf doen en ik neem aan dat wanneer je je eigen paard gaat voeren je ook die van hen voert?
En maak duidelijke afspraken wie wat doet en wanneer! Heb zelf in een situatie gezeten waarin dat niet duidelijk genoeg was en kwam er op neer dat ik uiteindelijk alle werk deed wat uitgedraaid is op een vreselijke ruzie en dat ik op stel en sprong ergens anders naar toe moest omdat de situatie niet houdbaar meer was.
Dus misschien nog wel belangrijker dan de prijs, maak duidelijke (evt. schriftelijke) afspraken, hoe leuk je ook met elkaar kunt opschieten!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:38

Zeker in de wintermaanden lopen de kosten van een paard met betrekking tot voer en bodembedekking toch al snel op tot 100 euro of meer per maand. Zeker als de boer geen hooi en stro heeft van eigen land. Ik voer veel hooi en ben in de wintermaanden 150 euro kwijt aan twee pony's met een schuilstal. Ik denk dat een stal inclusief voer en bodembedekking toch zeker 125 euro waard is.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:48

Ik betaal 100 euro en dan doe ik vrijwel alles zelf. Wat ik voor dat geld heb is een weilandje en een stal (wel groot genoeg voor merrie en veulen). Op de wei heb ik zelf een schuilstal gezet. Ook is vlas, hooi en brok voor eigen rekening. 's avonds zet ik hooi klaar en dat wordt er dan 's morgens door de stalhouder bij gezet en in gevallen van nood hoef ik maar te bellen en dan worden de paardjes voor me gevoerd.

Groetjes ingrid

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:51

Maximaal 100 euro denk ik. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:52

Ik denk dat 140 een mooie prijs is.

Zoals ik begrijp zit voer en bodembedekking bij de stal erbij.
Het enige wat jij doet is 'savonds ff eten geven?

Of lees ik verkeerd?

En waarom kun je er in de winter niet zelf komen?

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:59

Ik betaal in de winter 125 euro en in de zomer 65 euro. Dan staan ze dag en nacht op het land.
Voor die 125 euro word alles voor mij gedaan. Uitmesten, voeren en binnen en buiten zetten. Het is een privestal met 4 boxen. Veel land en er is pas een goede bak aangelegd.

Ik denk ook dat je niet meer dan 100 euro kwijt moet zijn in de maand voor de stal waar je nu wil gaan staan. Faceliteiten al een bak zijn er niet, dus daar hoef je ook niet voor te betalen.

zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 12:00

Heey
ik kan in de winter niet zelf komen, omdat er geen fietspad is, en ik moet 5 kilometer langs een weg van 90km fietsen, en het word gauw donker, en ik kom pas tegen 3 uur uit school, en dan moet ik in de winter rond 7 uur trug fietsen in het donker langs die weg. en dat vinden me ouders niet goed, en zelf vind ik het ook gevaarlijk en eng, en de stal eigenaar rijd er paar keer per dag heen, en hij rijd voorbij mijn huis, dus kan ik net zo goed mee rijden toch? doeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:54

Heel aardig van die stalhouder. Ja
maar om het ff recht voor de raap te zeggen, niet zijn probleem of jij op stal kan komen Lachen
Aan jou namelijk de keuze waar je paard komt te staan.
Dus dit zou dan natuurlijk niet mee mogen tellen hoe duur een stal is Lachen