Kan een paard gaan zitten door fout zadel??

Moderators: Just_Sannee, Amaryllis, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

#Ymke#

Kan een paard gaan zitten door fout zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 13:51

Ik heb m'n zadel op proef uitgegeven aan een zeer geintereseerd iemand.
Nu ben ik dus zelf op zoek naar een ander dressuurzadel.
Nu had ik (omdat ik toch moet rijden) een VZH en een dressuur zadel geleent van iemand.
Gisteren voor het eerst het VZH zadel erop gelegt. Lag op zich goed, kon iets beter maar voor 1 keer zou het geen kwaad kunnen ( het drukte nergens, schoof alleen een beetje ) Ik steeg op en bram zakte helemaal door zijn achterhand op z'n kont. Hij had er echt last van.
Toen het dressuurzadel erop, (die had er al heel vaak opgelegen) en daar had ie nergens last van!
Kan het komen dat het zadel toch niet zo goed lag ( ik had m'n gelpad er al expres onder gedaan)

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 14:03

het zou kunnen dat dat vzh zadel toch drukte... of niet helemaal lekker lag en het daarom pijn deed bij het opstappen....

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 14:18

Misschien is de kamer wel veel te nauw waardoor het zadel knijpt. Daar helpt geen gel-pad aan. Misschien kun je beter voor een keertje zonder zadel rijden om te zien hoe hij daar op reageert.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:43

grote kans van dat het zadel flink zeer deed van schuiven krijg je ook drukkingen en dat kan helaas ook komen door maar 1 keer met een schuivend zadel te rijden

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 17:32

jep duidelijk een slecht passend zadel, zeker als ie bij dat dressuur zadel niets deed! Ik dnek dat het echt niet goed lag en pijn deed.

=xxx= nina

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie