te voorzichtig met je paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 23:33

Ja raar is dat zulke mensen. Bij ons in de manege zie je het ook wel maar dan in mindere paarden Bv: zegt iemand: onze paarden hebben toch zo lekker samen gespeeld vandaag! Vraag je;Stonden ze samen in de bak dan? Neee ieder in zijn eigen paddock natuurlijk Verward .
Wat die mensen doen die jij beschrijft vind ik echt niet kunnen. Als je een paard hebt (of wat voor dier dan ook) dan doe je toch je best om het voor hem/haar leuk te houden? en als een paard geen normaal kudde gedrag kan leren krijg je daar vroeger of later toch wel last mee. Bovendien vind ik altijd maar op stal staan gewoon heel sneu en onnatuurlijk voor een paard.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 12:40

Ze zijn wel heel voorzichtig met hun paarden maar wees eens eerlijk Schijnheilig als je paard een verwonding op heeft gelopen dan spring je toch bijna tegen het plafond? Frusty ,ik tenminste wel.Vooral nu floyo om onbekende reden haar been heeft opengehaald Boos! check ik mijn paard dagelijks op verwondingen.Misschien is dat ook wel een overdreven vorm van bezorgdheid Vingers aflikken ,kan er niks aan doen zo zitten sommige mensen naar eenmaal in mekaar. Haha!


p.s. je wilt toch het beste voor je paard,maar wat jij als het beste ziet hoeft niet altijd goed voor je paard te zijn.Daar moet iemand zelf achter komen vind ik persoonlijk.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 16:59

maar hun zijn er niet dagelijks, 3 x voor een wedstrijd en soms rijdt hij een keer samen met zijn vriendin. en altijd zonder cap(kan me er vreselijk aan ergeren) ook met springen.
toen het laatst zo warm weer was stond dat arme beest met een vrij dikke deken op! benje toch wel iets te bezorgt. ben naar de eigenaaresse gegaan(zijn drie zussen en die ziede dat ik hem er af mocht halen.
als het warm is en amper wind en dan staat de deur open , en ze zij er toevallig zeggen dat ze de deur dicht moet an ders vatten ze kou???
kan me er erg aan ergeren!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:07

Nou Irisje, ik wordt juist altijd een beetje moe van die mensen die zich altijd maar druk maken over paarden van anderen. Als ik dit verhaal zo lees hoeft er in dit geval nog lang geen melding bij de dierenbescherming ingediend te worden.
Iedereen heeft zo zijn eigen kijk op het houden van paarden en daar hoef je het helemaal niet mee eens te zijn. Je moet echter wel redelijk blijven. Ik geloof best dat de verzorging van deze paarden beter zou kunnen maar dat geldt voor zo vreselijk veel paarden [en honden, katten, konijnen en zelfs kinderen, breek met de bek niet....... Lips are sealed ] In het geval van wantoestanden bel je die dierenbescherming. Maar zo lang dat nog niet aan de orde is blijf je gewoon kritisch maar respecteer je wel iemand anders zijn visie.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 09:39

Wat de dierenbescherming betreft ben ik het met je eens,Jippie.Maar ik begrijp ook Irishje.Ik krijg de indruk Verward dat dit hun eerste paarden zijn.Wat je bijv. kan doen irishje is dat je toch zooooo een goed boek over het houden van paarden hebt gelezen[die zal je vast wel in je boekenkast hebben toch?Iedere paardengek heeft daar wel een boek over]en dan vraag je gewoon of ze het boek al kent en zoniet of ze hem misschien wil lezen.Wat je ABSOLUUT niet moet doen is zeggen Lips are sealed dat ze geen verstand van paarden hebben.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 22:57

jippie, het is niet mijn bedoeling om i te grijpen of zo, ben er gewoon niet mee eens.
ik zeg er niks van, zo wie zo ik ben 15 en hun zijn volwassen.
en van de manege nemen ze niks aan om dat ze vinden dat de manege alles fout doet.
ze moeten het zelf weten, ik laat het zo want ze luisteren toch niet.

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:17

Ik ben ook wel vrij voorzichtig met m'n paard, maar helemaal niet in die mate dat je er niet mee rijdt. Dat lijkt me toch wel té. Omdat ze vroeger zich al vaak bezeerd heeft op de wei of paddock, doe ik nu vaak iets rond haar benen als ik ze buitenzet. Voor sommigen is dit misschien overdreven (paard in wei met beenbeschermers), maar ik weet waarom ik het doe. In de winter is mijn paard ook geschoren en staat ze ook met twee dekens als het koud is, maar dat vind ik geen kwestie van voorzichtig.
Zolang het paard voldoende beweging krijgt (rijden & losgooien), is het toch niet erg dat men voorzichtig is en soms wat voorzorgsmaatregelen neemt?

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:47

hier in de buurt is een manege die erom bekend staat dat er allemaal wat duurdere paarden staan, ze hebben 2 binnenbakken en 2 buitenbakken. van die buitenbakken wordt weinig gebruik gemaakt het is meestal de binnenbak
wij rijden elke dag buiten met de paarden, winter of zomer ze komen elke dag gewoon buiten om ff lekkur de beentjes te kunnen strekken
als het dan is op een zondag een beetje lekker weer is, komen sommigen mensen van die manege ook buiten met hun paardjes, en het is gewoon humor om dat aan te zien *LOL*
paardjes helemaal ingepakt (nix mis mee, doen wij eigenlijk ook Clown ) maar dan zitten ze helemaal in de stress in op die paarden omdat ze bijna nooit buitenkomen, en zie je die paarden al stuiterend over de weg gaan... tsja dan denk ik, het is misschien beter om gewoon regelmatig even je paard mee naar buiten te nemen....
mja das mijn mening.... en meningen verschillen nou eenmaal
denk ook niet dat een paard ervan opknapt als je er TE voorzichtig mee omgaat....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 13:01

Sorry; offtopic:
goh, marley over welke manege zou jij het nu hebben.... Schijnheilig Schijnheilig
hahhaa

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 14:06

hahaha ik noem geen namen Lips are sealed
maar ik heb wel gelijk *LOL*
op uitzonderingen daar na natuurlijk....!