Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Citaat:Wat is pektouw en moet je in het uiteinde na het knotje ook een knoopje leggen o.i.d?
Nee, dat hoeft niet. Pektouw weten ze in de ruitersportwinkel wel. Pektouw is een beetje vettig. Daardoor glijdt het ook niet uit de manen. En omdat je een paar keer op en neer gaat in die knot, laat die knot nooit los.
Citaat:Citaat:hoeveel breedte neem je bij zulke roosjes? een hele manentrekkammetje?
Ik kom bij elk paard gemiddeld uit op 8 knotten (+ 1 voorknot). Ik neem meestal het hele manenkammetje en dan nog een klein stukje extra, dat hoeft maar een halve cm meer te zijn ongeveer. Dat kun je gewoon "op gevoel" doen. En dan de laatste twee knotten bij de schoft iets breder, omdat de manen daar zo dun zijn.
Citaat:Citaat:En als je paard langere manen heeft? (met knotjes maken) Ik doe ze normaal een keer helemaal dubbel en nog een keer dubbel. Hoe doe je dat dan met roosjes? Moet de draad er dan helemaal doorheen (door zeg maar 4 lagen vlechtjes??)
Ja, gewoon in één keer door die 4 lagen heen. Als het een te dikke knot wordt, zul je toch echt even de manen moeten inkorten
runningkawa schreef:Mooi toileteer topic zou wel wat zijn
_tarja_ schreef:ik deed het op dezelfde manier als jouw...alleen dan wel in de voorpluk. Ik heb een fjord met een hele dikke en lange voorpluk. Ik doe het op dezefde manier, alleen iedere keer als ik het knotje aantrek dan trek ik heel het touw eruitIk doe er echt een goede stevige knoop zelfs een paar x erin, maar hij blijft eruit komen. misschien komt het omdat het een hele dikke vlecht is en lang haar en floept ie er zo weer uit ofzow
. Heb jij tips voor mij?
Vonnie84 schreef:Dan de knot zo maken, zoals je wilt dat die eruit komt te zien. Dus nog een (paar) keer dubbel klappen (Rongo's manen zijn erg kort, dus dat was bij hem niet nodig):
Terwijl je de knot vasthoud met je ene hand, haal je met je andere hand de naald via de achterkant (daar zit je naald nog) door de knot heen haar voren. Proberen zo laag mogelijk te blijven:
Dan haal je de draad weer van de voorkant terug naar de achterkant. Weer proberen zo laag mogelijk te blijven:
Dit kan je zo een keer of 2 - 3 doen. Dan zit je knot zo vast als een huis.
Zo ziet je knot er dan uit:
Aan de achterkant blijft dan nog een stuk draad over. Die knip je gewoon zo dicht mogelijk bij de knot af (zo zie je em niet zitten):
runningkawa schreef:Jij?
En een leuk gevlochten staart erbij, want geloof dat je dat mooi vind bij de paarden of niet?
En misschien uitleg hoe je een staart opscheert, baard afbrand ed?
Mooi toileteer topic zou wel wat zijn
GeJe schreef:Maar nog niemand met een online cursus: hoe vlecht ik een voorpluk?