kleurshampoo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

kleurshampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 23:17

hon moet 10 aug naar de keuring.
Helaas begint ze weer iets bruin te worden. Heeft iemand ervaring met (zwarte) kleurshampoo voor paarden?
Geldklopperij of wondermiddel?

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:36

Beetje zwarte verlopen olie, schijnt ook goed te werken.. *LOL*
En nu alvast beginnen met af te sponzen met azijn.. Werkt ook wel iets.. Maar voorkomt het niet allemaal.
Met kleurshampoo's e.d. heb ik geen ervaring

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:50

Ik weet niet of het werkt, maar zou het -kunnen- helpen als je d´r bij felle zon insmeert met zonnenbrandcrème voor kinderen, factor 30 (die van de Aldi is goed en niet duur!) Of een dunne deken opleggen Scheve mond , dan kan ze ook niet "uitgebleekt" worden Scheve mond .

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 10:56

Het voedingsupplement Black as Night werkt erg goed. Ik heb die kleurshampoo voor paarden wel geprobeerd maar ze gaan er erg mooi van glimmen maar worden er niet donkerder van.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:09

met de shampoo heb ik de ervaring dat je ze net zogoed met shampoo van de kruidvat ofzo kan wassen want je merkt er niets van Schijnheilig Knipoog

Groetjes iris

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 20:52

ik heb ook al vaker gehoord dat die shampoo geen nut heeft, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

guido is ook zwart (nou ja, hoort helemaal zwart te wezen Haha! ) maar hij krijgt ook een beetje een roodbruine gloed, dus ik wil ook wel eens weten wat er nu wel helpt!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:27

Dreamcoat Black helpt wel maar echt alleen om de kleur te intensiveren en niet om te verven....als je paard al verkleurd is wordt hij er dus niet zwart van, maar een zwarte wordt er wel echt zwarter van, een hele mooie diepe kleur....

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:47

En henna? Zonder toegevoegde stoffen dan. Dat is er ook in het zwart en vroeger bekladderden ze er indianenpaarden mee. Als je maar niks chemisch gebruik, dan brand er echt een gat in de huid. En dode wortels=geen nieuw haar

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 04:43

vooral geen zwarte henna gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

echt niet doen

het internet staat vol met foto's van mensen die nadat ze een hennatattoo met zwarte henna hebben laten zetten een soort tweedegraads brandwonden krijgen

(ga naar google, zoek op zwarte henna en overtuig jezelf)

dus zeker niet uitproberen op je paardje!!!!!!!!!!!!!
(en je ook niet door de verkoper laten ompraten dat zijn/haar hennaprodukt wel veilig is Frusty )

en natuurlijk ook zelf niet gebruiken he

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:07

Dat dreamcoat werkt voor geen meter, althans bij Tjo niet. Die is dus isabel en heb ik met dreamcoat gewassen vandeweek om idd de kleur te intesiveren. Nou alles was gekreurd, behalve Tjo, die was gewoon dr normale kleur, dus voor mij geen dure wondermiddeltjes meer.
Denk dat je dr bij Hon ook weinig aan kunt doen, dat is nou eenmaal de kleur van de vacht in de zomer, doe je niks aan denk ik.
Succes! Viv

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 12:14

vraag in de ruitersportzaak naar equi silk is uniek in nederland.
Het werkt op zijdebasis is echt superspul, ik weet dat fugers in soest het verkoopt, werkt gegarandeerd!!!