Wat moeten we met de verdrietige mama van MonCheri

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Wat moeten we met de verdrietige mama van MonCheri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 22:04

Zoals al te lezen viel in verslagvddag, is een van onze veulens, Mon Cherie, dinsdag ingeslapen. Monsje's moeder, Jolanda, is helemaal van slag. Ze is echt flink uit haar doen. Het ene moment staat ze met haar koppie uit het raam te schreeuwen om haar veulen, het andere moment staat ze een beetje knuffie tegen je aan te hangen. Jolly is normaal een energiek vrolijk paard, en niet extreem knuffelig met mensen.
We geven haar al extra aandacht, lekker lang poetsen, zorgen dat ze wat te doen heeft. Maar wat kunnen we nog meer voor haar doen?

Ik weet niet of ze wel beseft dat haar veulentje dood is. De da heeft Monsje in de vrachtwagen in laten slapen, omdat we hem mee naar huis wilden nemen zodat we hem op de boerderij konden begraven. Monsje lag toen dus helemaal voor in de vrachtwagen, daartussen was zeg maar een plek (waar een paard tussen kan) open, en daarnaast stond Jolly. Toen we haar op de wagen zetten (toen we bij de da weg gingen), keek ze over het schot, en flipte ze helemaal. Hoe die merrie keek, dat vergeet ik echt nooit en nooit meer. Daarom denk ik dat ze t misschien wel weet, maar we hebben haar niet laten snuffelen oid (vergeten Frusty Verdrietig )

Wat moeten we hiermee?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 22:34

Gossie, wat zielig zeg......
Normaal gesproken laat men de moeder altijd even aan het dode veulentje snuffelen, zodat ze er "afscheid" van kan nemen.
Jammer dat het er bij ingeschoten is, maar daar kun je achteraf ook niets meer aan veranderen; heel begrijpelijk overigens dat je hier niet aan gedacht hebt, je had tenslotte wel wat anders aan je hoofd.

Zou de Moederloze Veulencentrale misschien iets zijn ?
Een pleegveulen waarvan de moeder overleden is oid. ?
'k heb geen idee of je hier belangstelling voor hebt, maar het zou waarschijnlijk zowel de merrie als het veulentje goed doen !

Veel sterkte voor de komende tijd.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 22:38

Je kunt haar Bach rescue druppels geven. Dit natuurlijke middel helpt kalmerend in stresssituaties. Je kunt het kopen bij de natuurvoedingswinkels en de Tuinen enzo.

Heel veel sterkte. Je kunt me ook pb-en voor meer info.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 01:39

Ik zou haar weer laten dekken. Misschien dat de veranderde hormoonhuishouding haar wat kalmeert...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 20:01

Ze wordt sowieso weer gedekt, fokmerrie he Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:14

Jeetje wat een naar verhaal zeg! Hoe je dat schrijft, hoe die merrie keek, heb nu echt een brok in mijn keel....