vergoeding voor inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

vergoeding voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 11:15

Er is mij gevraagd olm een paard voor iemand in te rijden. Maar aangezien ik dit nog nooit voor een vergoeding gedaan heb. Heb ik dan ook geen idee in welke richting ik moet vragen.

Volgens die amn is het paard totaal geen mensen gewend en staat zijn hele leven al met een paar leeftijdsgenoten in een wei. die net zo weinig gewend zijn. Er staat volgens de man 1 top paard tussen en die wil hij graag ingereden hebben.

hebben jullie enig idee in welke richting ik moet kijken voor een vergoeding?

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re: vergoeding voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:25

ik zou niet teveel vragen, helemaal niet als je het nog niet eerder gedaan hebt, of gewoon vragen wat hij er voor wil geven?

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: vergoeding voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:47

tja maar wat is teveel dat ist hem nou juist. de meeste hebben het over zo'n 100 150 euro maar das veel geld vind ik is het inderdaad zo dat er zoveel eld voor gevraagd word

Mactime
Berichten: 1278
Geregistreerd: 15-05-05

Re: vergoeding voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:52

vraag je een vast bedrag per keer dat je hem rijdt/zadelmak maakt. wij lieten een meisje van 16jaar komen voor 10euro per keer.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: vergoeding voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:54

ja zoeiets dacht ik ook. maar mij lijkt het heel vervelend omdat je dan zo op moet schieten. als je gewoon voor het hele gedoe een vast bedrag bespreekt heb je gheen eigenaar die achter je kont aan zit van schiet nou toch op elke dag dat je hier ben kost me meer geld. Dat gevoel krijg ik dan. dan werk ik niet prettig. Dus dan heb ik toch liever een vast bedrag voor het geheel

Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: vergoeding voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:09

Wij moesten 200 euro per maand betalen (paard bleef bij ons thuis op stal staan) en dan werd er 5 keer per week ong. een half uur getraint, eerst longeren en daarna zou het inrijden gebeuren, maar toen was het paard net verkocht. Dit komt neer op 10 euro per keer. Ik vind dat niet te veel geld.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: vergoeding voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 10:11

werd dat door volwassen getrainde mensen gedaan?
want da verschild natuurlijk ook weer

Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: vergoeding voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:09

Ja, dat werd door een volwassenen gedaan die hengsten zadelmak maakt voor haar dagelijkse werk, dat is haar vaste baan en bij ons kwam ze dan in de avonduren in haar eigen tijd. Ze heeft ook cursus gedaan in Ermelo en ORUN cursus. Dus ze is een professioneel iemand, daarom vond ik het ook niet duur wat ze vroeg. Bij die stal is ook iemand die het doet voor €500,- in de maand, maar dan komt het paard bij haar op stal te staan. Is natuurlijk een hele andere prijsklasse.
Ik ga mijn tinker laten tuigen (niet thuis) en dat kost ook € 125,- per week.

Je zegt dat het paard nog niet echt gewend is aan mensen, dus het zal nog een hele tijd duren voor je er 'op' kunt, dus een bedrag voor het geheel is wel moeilijk af te spreken, zou ik zelf zeker niet doen, want dit kan wel een paar maanden duren. Dan zou ik eerder per maand of week een bedrag afpreken, dan kan hij of jij ook stoppen als je het niet meer ziet zitten.
Ik vind €200,- per maand een zeer schappelijk bedrag. Je hebt trouwens ook altijd iemand nodig om je te helpen, want in je eentje gaat het niet.