Hoe zijn jullie inaanraking gekomen met paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 18:45

Ik was 8 jaar, zag wat meiden een keer rijden op pony's langs mijn basisschool, zei; "dat wil ik ook"
En sindsdien eigenlijk...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 18:58

Ik was 9 jaar toen mijn zus op paardrijden ging, toen ben ik een keertje mee gegaan naar de manege en toen wou ik ook op paardrijden!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 21:54

Mijn opa woonde naast ons, en hij was paardenhandelaar.
Zodoende weet ik eigenlijk niet beter als dat er altijd paarden en ponies bij ons om het huis stonden.
En dan komt de liefde vanzelf Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 00:59

Tja, ik was 8 jaar toen ik een keer met schoolreisje ging ponyrijden (rondhobbelen). Toen ik 9 jaar was en we op het laatste moment niet op vakantie gingen, bood mijn moeder aan om me een zomervakantie paardrijles te laten nemen....ik had er nooit om gezeurd, maar was dolenthousiast Clown
Na veel manege's opgebeld te hebben, ben ik uiteindelijk terechtgekomen op een soort paardenboerderijtje...na een keer rijden was ik al besmet met het paardenvirus en tja...nu heb ik een eigen paard en volg een opleiding paardenhouderij Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 11:44

Toen ik 12 was ging Myrthe (mijn zusje) op les. Die heeft mij overgehaald om het ook een keer te proberen en zo is het gekomen.
Myrthe heeft er nog steeds spijt van (moet ze dat ook weer met mij delen)

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:41

Ik was 8 toen me beste vriendin me meevroeg naar de manege . Was eerst nogal twijfelachtig , want was de 3e les al gelijk van me paard gedonderd !!! Dus heb ik een half jaartje niet meer gereden (durfde niet) , maar toen kreeg ik het toch weer te pakken en sindsdien ben ik niet meer weg te slaan van de paardjes !!! (ben 15j)

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 16:59

Een paar goede vriendinnen van mij en mijn nicht reden paard.
Ik was 9 jaar ofzo (ik weet het niet meer precies) toen ik met mijn vriendinnen mee ging naar de manege.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:24

Met een vriendinnetje mee naar de manege, haar zus reed daar. Ik was toen een jaar of elf, denk ik.
Ik vond het heel leuk en spannend, ik was ook een beetje bang! Vooral toen ik na de les van zus even op het paard mocht stappen.......
Voorgoed besmet met het bekende virus keerde ik naar huis terug.Het duurde nog jaren, voordat ik op les ging, dat konden mijn ouders niet betalen. Je snapt dat het geld van mijn allereerste vakantiebaantje op de manege werd besteed aan rijlessen......En nu heb ik (alweer) mijn vierde paardje.....HEERLIJK !

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:40

Een aantal kinderen uit m'n klas reden al paard (ik zat toen ik groep 4 ofzo, waren toen iets van 7 geloof ik) toen ging m'n overbuurmeisje ook paardrijden dus toen ik ook Tong uitsteken

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:19

Ik ging vroeger altijd naar de draverijen en de volbloedrennen. ik zal denk ik zo'n jaar of tien geweest zijn toen ik daar met mijn ouders terecht kwam. We hebben zelf ook nog een aantal dravers en volbloeds gehad en ik heb mijn man ook op de renbaan ontmoet. Aangezien we 4 kinderen kregen hebben we toen besloten om te stoppen met het fokken van dravers en volbloeden aangezien we onze kinderen een beetje weg wilden houden van dat toch wel verderfelijke wereldje. We hebben toen welhponies aangeschaft en dat werden echte kameraadjes van de kinderen. Ze zijn er nu nog en een paar jaar geleden hebben we Macilda en Biretta aangeschaft. Af en toe fokken we nog wel eens een veulentje maar niet teveel aangezien wij er heel moeilijk afstand van kunnen doen.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 19:58

Ik was een jaar of 2/3 en toen zat ik met mijn poepluier op de stermerrie van een kennis van ons. Vanaf toen keek ik altijd aandachtig naar paarden, maar lessen kwam nooit in me op. Totdat ik een keer meeging met een vriendinnetje die naar ponyles ging. Toen begon ik met zeuren en mocht ik gaan lessen Lachen

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 22:05

*jolanda* van bokt Haha!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 22:07

zomaar eigenlijk, ik zat op de basisschool en een vriendinnetje vroeg of ik mee ging paardrijden, we zijn gaan rijden en heb het er 8 jaar volgehouden (zij helaas niet)

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 23:22

Ik vond paarden altijd al leuk.
In idd als we in de auto zaten: ohhhhh een paard Haha!
Toen we naar Joure toe verhuisde was er een manege dicht bij genoeg. Eindelijk mocht ik ook rijden, ik was toen 9. Voor die tijd op pony's van slagharen gezeten, kermis en mijn ma reed toen ook nog en gingen me zus en ik mee naar die manege ( nog in Hoorn).
Ondertussen ben ik 15 en heb me eigenpaardej waar ik dol gelukkig mee ben Lachen

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 23:33

nou Roos littleroosie sleurde me wel eens mee, en toen ik zeuren en nee het mocht niet Boos! . maar toen een paar maand later op sinteklaas een cap en een 10-ritten kaart Lachen en sinsdien zit ik nog steeds bij de paarden Haha!

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:56

ik was 4 jaar, ik speelde veel op de kinderboerderij tegenover mijn ouderlijk huis en mocht daar de shet helpen verzorgen en rijden (nou ja rijden) toen ik 5 jaar was mocht echt op ponyles, ik zie mezelf nog trots lopen met mijn rode laarsjes en zelfgemaakte zweepje. en tricot broekje.

Ik heb heel wat verzorgpony's gehad!

Toen ik met mijn ouders naar friesland verhuisde (we woonden eerst in de randstad) kon ik gaan rijden bij Hein de Boer in Drachten (ik zoek nog steeds mensen die daar ook gereden hebben) het was er wel een bende en als ik er op terugkijk dan ben ik er niet echt trots op dat ik daar reed. toch was het er wel altijd gezellig, en ik heb er veel geleerd (vooral hoe het niet moet eigelijk) mijn eerste paard kocht ik als veulen van hem, het diertje was een laat geboren veulen van 4 maanden. ik liet hem wel keuren en de veearts zei dat ik hem dat ook snel mee moest nemen omdat ie het daar niet zou overleven in de winter buiten. Ik kreeg hem als mager angstig dingetje op stal en hij bloeide op tot een leuk paard van 1.60.

Helaas is hij nu dood, hij kreeg na 4 jaar een kaakholteontsteking, die na veel getob in Utrecht en zo, chronisch bleek te zijn geworden en leed er erg veel pijn aan.
Maar goed een leven zonder paarden was niet te bedenken en inmiddels heb ik samen met mijn man in Drenthe een lekker plekkie gevonden waar we nu alweer 4 paardjes houden. Eigenlijk wel wat veel, maar net als mijn kinderen kan ik ze geen van allen missen!

Mijn dochter (13) rijdt ook al zo'n beetje haar hele leven. het eerste woord dat ze zei was "paadje", ze zat er op toen ze 1 jaar was. Ze rijdt nu beter dan ik, vind ik zelf!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:13

Wij hadden altijd in groep 7 of zo 8 meiden in de klas, en 2 daar van hadden heel erg ruzie. Mijn vriendin en nog zon griet. Die reden allebei op dezelfde manege in dezelfde les. En toen had die griet gezegt dat ze mijn vriendin met de zweep in mekaar zou rammen, en toen wilde ik per se mee. Was toch niet bang voor haar, mijn vriendin is namelijk klein en tenger :>

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:38

Op mn 10e moest ik van mn ouders op een sport, maar laat ik zou (en helemaal toen) ontzettend de schurft aan sport hebben! Ze kwamen met de stomste dingen aanzetten. Ik wist dat paardrijden duur was, dus ik dacht dat ik vast niet zou mogen. Dus ikke zeggen dat ik wel wat wilde maar alleen maar op paardrijden. En ze zeiden nog ja ook! Frusty Haha! (waren al hartstikke blij dat ik toch iets wilde)
Ikke dus naar de manege, en ik vloog er de eerste les al af (pony was 3, hoezo slechte manege... Boos! ). Ik was dus meteen ontzettend bang. Mocht op een andere pony, maar ben nog heel lang bang geweest. Toen ik 3 jaar reed was ik nog steeds bang voor vreemde pony's, durfde niet te galoperen, en vond ik allen wat boven de C-pony's was veeeeee; te groot...
Heb toen les gehad op een andere manege, met een schat van een instructrice *tnx Ina! *LOL* * , en was al heel gauw niet meer zo bangig.
das er uiteindelijk helemaal af gegaan, en nu rijd ik op alles wat 4 benen en een staart heeft Clown . Ik ga zelfs Equine Management studeren... Hoezo verslaafd???

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:15

ben erop gezet en nooit meer afgekomen hihi. ik was denk 4 of 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:22

mijn ouders waren fanatieke (??) springruiters dus von moest overal mee naar toe. toen ben ik 3 was reed ik 10 minuten per dag ofzo en toen ik 4 was op les. en met mijn 6 de eerste dressuurconcoursen maar wat was ik blij dat ik 8 was en mocht springen want da dressuur. maar nu dressuur ik ook graag. toen ik geboren werd op 26 sept. 1082 werd er bij ons een een veulen geboren. dat hebben we nu nog. en toen wij beide 14 waren heb ik met hem 2 jaar gestart in springrubrieken bij paarden.

zo ben ik begonnen

x yvon

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:50

Als klein lief meisje wou ik altijd al `paardjerijen´.. Ik was dus al vroeg besmet.. Op mijn vijfde mocht ik dan eindelijk op les, en na een jaar of 8 kreeg ik de liefde van mijn leven... NAVY.... Zucht..

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:55

Mijn eerste zinnetje was: "Is het een paardje?"
En toen ik een jaar of 1 1/2 of 2 was zat ik met paardensport op tv mee te kijken. Ik vond het geweldig!! Daar komt nog bij dat mijn opa zadelmaker is en het geweldig vond dat ik paarden leuk vond/vind en mijn moeder altijd al gek is geweest met paarden maar het niet mocht (rijden). Ik heb de fakkel geloof ik overgenomen Haha! Want toen ik een jaar of 5/6 was ging ik met een vriendinnetje mee naar haar verzorgpony en daar is het begonnen. Sinds mijn 9e heb ik eigen paarden en ben ondertussen haast verslaafd aan dressuur en wedstrijden...