wanneer wordt het nou verplicht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

wanneer wordt het nou verplicht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 16:49

hallo mensen

ik had een vraagje:

wanneer worden die nieuwe veiligheidscappen nou echt verplicht met de wedstrijden??

ik hoorde laatst in september maar er werd mij eerst verteld dat ik er in januarie 2002 al mee moest lopen?

ik weet het niet meer

groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:58

er is bij mij (nog) niks gezegt van mn gewone cappie op wedstrijden, terwijl er wel 1 x gecontroleerd werd op bit enz.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 18:03

geldt dat dan voor dressuur eigenlijk?? of alleen voor springen enzo

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 18:52

ze zijn al verplicht... maar erg streng word er nog niet op gelet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 19:01

vanda's schreef:
ze zijn al verplicht... maar erg streng word er nog niet op gelet...

ook bij de paarden?
kan het me niet voorstellen.
Bij het springen zie je ze regelmatig maar bij dressuur zeer zeldzaam.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 19:06

Het is nog steeds niet verplicht, ook de gewone cap mag nog steeds volgens het reglement. Wel verplicht voor ponyruiters is de driepuntsbevetiging. Hoe e.e.a. voor samengesteld rijden is weet ik niet, bovenstaande geldt voor dressuur en springen.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 20:53

nou hartstikke bedankt voor jullie antwoorden!!

maar per oktober wordt ik 18 en dan in januari 2003 moet ik dan bij de paarden starten en dan mag ik een hoedje!!

dus ik hoop dat ik dan genoeg geld bij mekaar heb gespaard en dan ik dan met een hoedje kan rijden.

niet om dan stoer te doen maar die veiligheids cap staat gewoon absoluut niet bij mij !!
ok iedereen loopt er dan dalijk mee dus je zou zeggen: wat doe je moeilijk niet kijkt je er raar op aan??

dat is ook wel zo maar een hoedje is gewoon iets wat me zo leuk lijkt.

met die andere cap durf ik geen eens op de foto
het lijkt wel of ik zo'n ei-hoofd heb, zo'n calimero!!

19 juli Kreta!!!!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 08:32

bij ons is afgesproken dat er een punt af gaat op verzorging als je met een niet- veiligheidscap rijdt. Of ze het ook toepassen is een tweede, want volgens mij let niemand er op.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 09:14

blondiedaan schreef:
met die andere cap durf ik geen eens op de foto
het lijkt wel of ik zo'n ei-hoofd heb, zo'n calimero!!


Moet je voor de grap eens in mijn profiel kijken. Heb me er maar gewoon overheen gezet dat zo'n ding niet staat, en ik durf er vanaf de eerste wedstrijd gewoon mee op de foto! Haha!

Overigens is de driepuntsbevestiging bij ponyruiters al jaren verplicht, iig bij het springen. Goed plan dat het nu helemaal verplicht gaat worden. Ik zie ook al veel ponyruiters springen met een bodyprotector. Staat misschien ook suf of overdreven, maar als je ziet hoe sommigen met een noodgang door het parcours gaan (ponies roeleren!), dan is het echt geen overbodige luxe als je eens in een hindernis knalt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 09:31

maar bij de paarden start met nog vaak zonder helm maar met cap en een bodyprotector zie je al helemaaln iet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:17

bij de paarden zie ik toch ook steeds meer veiligheidshelmen. Ruiters die er echt vroeger nooit aan zouden beginnen hebben zich eroverheen gezet en gewoon zo'n ding gekocht. Bij ons in de regio springen de wat professionelere ruiters er eigenlijk allemaal mee, en wat me opvalt: omdat zij het doen gaan de zogenoemde amateurs het ook maar doen.. goede zaak dus.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:24

Je hebt er hele mooie veiligheidscaps tussen zitten hoor, zoals die Pikeur GPA of de LAS (die mijn zusje heeft, zie foto's Almelo). Het kost wel wat, maar als je het geld er voor over hebt, dan hoef je echt niet voor Jan Doedel te rijden.

Overigens heb je ook de gewone 'standaard' capmodellen waar tegenwoordig een extra binnenschaal in zit. Freddy's in Nieuwegein/Utrecht verkoopt ze, hij heeft me laatst laten zien hoe dat werkt. Ziet eruit als een gewone cap, maar beschermt wel stukken beter en is nog betaalbaar ook.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 11:03

aha het wordt me steeds duidelijker allemaal!!! Knipoog

maar ik heb die veiligheidscap toen gekocht van het merk casco ofzoiets kan niet goed lezen wat erop staat hij was toen f120,-.
tegen mij zeiden ze dat die cappen verplicht werden met wedstrijden en in de lessen.

in de les rijd ik wel met die cap want daar zijn ze verplicht.

maar met KNHS wedstrijden neem ik me oude en me nieuwe altijd mee en zie ik iedereen met die oude dan doe ik ook me oude op.

met springen zie ik ze ook altijd wel die nieuwe veiligheidscappen maar bij de paarden dressuur ik zie ze ook normaal met een oude cap of met een hoedje!!

groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:05

Ik heb dit jaar een Horka Airstream gekocht en ben daar ook mijn KNHS wedstrijden mee gaan rijden. Ik heb wel voor de cap met "flock" bekleding gekozen, dan zietie er nog een beetje traditioneel uit en vond ik toch net wat mooier staan dan dof of glimmend plastic.
En eigenlijk vind ik hem veel lekkerder zitten dan mijn traditionele cappie!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 18:14

Marije_jiplover schreef:
Ik heb dit jaar een Horka Airstream gekocht...


Ik ook, zie mijn profiel. Lachen

Citaat:
En eigenlijk vind ik hem veel lekkerder zitten dan mijn traditionele cappie!


Same here! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 20:06

Bij mij zit er ook nog een laagje 'stof' op *LOL* Zo'n glimding hoeft nou ook weer niet *LOL* Maar ik ken iemand bij ons in de buurt die heeft een paars glimcapje...kleurt echt heel leuk bij die paarse bodywarmer Haha! Maar bij de pony's kan het nog wel Haha!

Hoedjes onder de M1 vind ik trouwens ook niet echt geweldig *LOL* Soms komen ze met hoedje en wielen de ring in en dan kunnen ze nog niet eens doorzitten...Party!!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 20:25

Het gaat er niet om, of het al verplicht is om een veiligheidscap te dragen en het is al helemaal niet van belang of het je leuk staat.
Het is wel van belang dat je VERANTWOORDELIJK bent voor je eigen VEILIGHEID. En dat je die verantwoordelijkheid ook neemt.

We kennen allemaal die verhalen van ongelukken met ruiters m/v waarmee het niet zo goed afliep.......

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers