Longeersingel-vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Longeersingel-vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 16:05

Waar moet ik letten bij de aankoop van een longeersingel?
en welk materiaal raden jullie aan/af?
En wat leggen jullie onder de singel? en dekje of een speciale hoes? Verward

en vanaf welke prijklasse heb je een longeer singel?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:08

Ze zijn er vanaf een euro of 10 (hele simpele) tot heeeeel duur.
Ik heb er zelf 1 van ongeveer 40 gulden, daar doe ik nu al 2 jaar mee, dus da's niet slecht.

Onder mijn longeersingel legde ik eerst een oud dekje, maar nu gebriuk ik tegenwoordig mijn gelpad daarvoor.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:12

Ik wil 1 met 2 opzetringen (zoals je ook met mennen hebt), die zijn altijd duurder. Verder heeft leer de voorkeur en moeten er wel kussens aan de singel zitten. Zodat het niet op de schoft drukt. Je ziet tegenwoordig vaaak van die band singels, en die vind ik niets.
Met die kussens moet je er nog wel iets onderleggen, maar is de kans op drukkingen al minder (ik leg er schuimrubber onder).
Verder graag veel ringen en een afneembare singel met los schoftstuk. Met precies in het midden van die singel ook nog weer een ring, dus tussen de voorbenen.
De ringen moeten ook groot genoeg zijn voor een dubbele longe, en bijvoorkeur D-ringen.
Ik heb nu een mooie leren singel, maar ben dus ook zoekende voor een nieuwe.
Zo'n singel die ik bedoel kost iets van 200 gulden.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 16:15

Ik wil hem gebruiken voor bij het longeren op bij te zetten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:15

Die ik bedoelde, die van 40 gulden, heeft:
op de schoft 2 ringen. 2 ringen hoog, 2 ringen aan de zijkant (waar je knieen normaal zitten en een ring onder zijn buik. Mogelijkheden te over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:17

Citaat:
Zo'n singel die ik bedoel kost iets van 200 gulden.

Ik heb ook een leren met kussens en veel ringen en de singel kan ook aan biede kanten los..
ik weet niet meer de preciese prijs maar ik dacht iets van 70 gulden, maar iig geen 200.
Dus zo duur hoeft niet perse Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:22

germie schreef:
Ik wil 1 met 2 opzetringen (zoals je ook met mennen hebt), die zijn altijd duurder. Verder heeft leer de voorkeur en moeten er wel kussens aan de singel zitten. Zodat het niet op de schoft drukt. Je ziet tegenwoordig vaaak van die band singels, en die vind ik niets.
Met die kussens moet je er nog wel iets onderleggen, maar is de kans op drukkingen al minder (ik leg er schuimrubber onder).
Verder graag veel ringen en een afneembare singel met los schoftstuk. Met precies in het midden van die singel ook nog weer een ring, dus tussen de voorbenen.
De ringen moeten ook groot genoeg zijn voor een dubbele longe, en bijvoorkeur D-ringen.
Ik heb nu een mooie leren singel, maar ben dus ook zoekende voor een nieuwe.
Zo'n singel die ik bedoel kost iets van 200 gulden.


Kun je beter volgens mij een Pessoa kopen, da's even duur.... En heb je meer touw voor je geld.... Verward

Sorry, even helemaal of-topic. Excuusje aan Eva!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:25

wij hebben een longeersingel van kieffer
de manege zelf (voor de sportpaarden) heeft een stuk of 3 leren singels. daar leggen wij een dekentje ofiets onder.

xx jen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:52

ik heb een nylon singel en hij is echt super fijn. hij is zwart emt een bontje eronder en met goude ringen, aan beide kanten kan ie los (dus met een losse singel zeg maar) hij is heel chique en ook super fijn! die van mij was 30 euro.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:55

Mijn pas nieuw gekochte longeersingel is gedeeltelijk van leer en gedeeltelijk van heel stevige stof. Er zitten goede kussens op, en de singel kan aan twee kanten vastgemaakt worden. Er zitten erg veel ringen aan, en er zitten twee losse grote ringen bij die je bovenop bij de schoft in de singel kan draaien. Ik longeer met touwtjes, en dat gaat met deze singel heel erg goed. Deze singel was echt niet zo duur, ongeveer € 25,-- o.i.d., maar ik ben er erg blij mee. Ziet er erg stevig uit! Deze singel was overigens ook één maat, het is heel makkelijk om er eventueel gaten bij te maken. Voor mijn superstevige bijrijdpaard is dit in ieder geval een ruime singel.

Groeten, Marieke

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:16

Citaat:

Kun je beter volgens mij een Pessoa kopen, da's even duur.... En heb je meer touw voor je geld.... Verward

Sorry, even helemaal of-topic. Excuusje aan Eva!


Een Pessoa tuig is iets hel anders dan een longeersingel. Als je een pessoa koopt, moet je er los een longeersingel bij kopen en niet alle singels zijn er geschikt voor.
Een pessoa kost 45 euro.

okee nu weer ontopic...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 22:23

Ik heb die van mij ooit eens 2e-hands gekocht (via internet, jawel...) met bijzetteugeltjes erbij voor Fl15,- . Het is een eenvoudige longeersingel (van dat brede katoenen band met leren kussens eraan) met aan weerszijden van het schoftje 2 ringen.
Ik gebruik hem niet vaak, ongeveer 1x per 2 weken, maar hij bevalt prima.