Hoe moet je trainen voor endurance???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Hoe moet je trainen voor endurance???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 09:59

Heel misschien wil ik dat wel gaan doen met Car, in iedergaval lijkt het me leuk. Knipoog Hij heeft al een goede conditie, maar hoe train je precies, moet je veel draven?? En op de weg of juist niet. Wie heeft een beetje een
simpel trainings schema??

G Kat

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:13

ik heb een tijdje op een stal gereden waar ze ook endurence paarden hadden staan. Ze reden elke dag wel stavig een uur en gingen 3 keer per week naar de duinen daar deden ze ruim 3 uur over, het tempo in de duinen kan je steeds opvoeren , en later op een redelijk doorrij tempo heb dan heeft ze een echt goede conditie om met redelijk groot gemak een wedstrijd uit te rijden. Als je geen duinen hebt ( daar werd trouwens hoofzakelijk gedraaft, en 1 hele lange galop gereden.) kan je gewoon naar het bos gaan ofzo, maar dat is meestal een stuk minder zwaar dan de duinen dus moet je maar even kijken

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 11:08

Waar ik woon, heb je allleen maar polder, maar je hebt wel een groot soort park met heuvels en veel gras. Zou ik dan daar moeten gaan rijden??Hoeveel moet je dan per dag trainen en kan je daarnaast ook blijven dressuren??

Gr Kathelijn

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:13


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 11:21

dank je wel Knipoog

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 00:25


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 11:17

Dank je wel, maar die had ik al van Batje gekregen Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:11

Iedereen traint anders, dat ten eerste.

Ten tweede wil ik je voor een heeeele grote fout behoeden, die ik zelf ook heb gemaakt.. Hou je Dressuur erin! Fanatiek als ik was viel dat er namelijk een beetje bij in, Navy had er een hekel aan, daardoor kreeg ik er ook een hekel aan.. je kent het.. Wel met als gevolg dat ze nu een supergevoelige rug heeft, die ik weer helemaal moet opbouwen door JUIST te Dresuren. Gewoon blijven doen dus! Wereldkampioene Endurance doet dit ook nog steeds 3 tot 4 keer per week, dus lekker erin houden!

Zelf heb ik ook niet de mogelijkheid elke dag de duinen of bossen te betreden, echt een rotomgeving.. Dat wil echt niet zeggen dat je je paard niet Enduranceklaar kan maken.

Groetjes