Alleen naar het bos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:26

Ik zou best alleen weg willen, alleen Tiko niet. Een tijdje geleden konden we met hem niet eens alleen het erf af, als we wel weg waren hoefde er maar iets te gebeuren of hij galoppeerde terug naar huis (en dat hij dan midden over de weg ging interesseerde hem helemaal niets). De laatste tijd gaat het wel steeds beter, we kunnen nu zonder problemen met hem alleen naar de club (kwartier stappen over de weg en door industriegebied). En zolang er geen tractor langs komt gaat het helemaal goed. Terug kan ik ook wel net even een andere weg nemen (paadje waar hij even kan galopperen, weet hij nu ook). Maar ik kom echt niet bij het bos aan in mijn eentje, halverwege staat hij stil, draait om, stijgert en gaat geen stap meer vooruit, met een fiets erbij trouwens wel, maar dna moet de fiets wel voorop. Maar goed er zit vooruitgang in, misschien dta we over een half jaartje ook alleen naar het bos(je) kunnen. En neem buiten inderdaad ook altijd telefoon en cap mee.
Met Ranita ga ik trouwens ook altijd alleen over de weg, ze heeft pas alleen een tijdje gehad dat ze als ze van huis weg moest alleen maarstond te steigeren, toen is er een paar keer iemand mee geweest, maar dat hielp toch niet, dus nu probeer ik het gewoon weer alleen (ook dta gaat steeds beter). Met haar ga ik alleen nog niet naar het bos, is wel handig als ze eerst gewoon altijd de kant op gaat die ik wil en niet elke takje eng vindt. Ik zou trouwens met haar eerder iemand op de fiets meenemen dan iemand met een ander paard, want ze slaat heel erg naar andere paarden.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 19:39

Gelukkig is Arie niet zo bang voor tractors en vrachtwagens dus dat probleem heb ik gelukkig niet. Ik denk dat als hij dat wel geweet zou zijn ik niet alleen naar het bos zou drurven.
Een groot voordeel lijkt me ook wel dat je, je eigen tempo kan rijden en wanneer JIJ wilt kunt gaan stappen, draven of galloperen