andere club?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

andere club?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 16:15

Hoi,
wij hebben een keigezellie clubje dat langzamerhand begint te groeien. De laatste 2 die erbij kwamen zijn echter helemaal niet leuk (zijn goede vriendinnen van elkaar en staan samen bij dezelfde stalling)en kunnen beide nog niet goed rijden. Niet dat ik daar iets tegen heb maar als ze in onze les komen heb ik daar toch meer problemen mee. De twee nieuwe rijden allebei op een jonge pony en eentje verwacht zelfs dat ons commandant haar de hele les gaat longeren, want zij (bedoelt ze ons mee) kunnen wel voor zichzelf rijden. Wij gaan toch niet voor nix naar les?? Vanavond komt er weer een meisje bij, van diezelfde stalling. Voorspelt niet veel goeds dus, en komt misschien ook bij ons in de les!! Nu zei mijn moedeer vanmiddag dat als het zo door gaat we maar eens een andere club moeten zoeken. Aan de ene kant ben ik daar ontzettend tegen: de andere leden zijn kei leuk en de club is kei-gezellie. De lessen zijn redelijk en lekker dichtbij, stap er in 3 minuten naar toe. Maar aan de andere kant: misschien is een andere club wel net zo gezellig en de kans is groot dat er bij onze club 2 groepen ontstaan (die huidige-die 2 en de nieuwe) en daar heb ik geen zin in.

Bij onze clubn is het verplicht zelf voor een pony te zorgen en er is ook geen ruimte er een te houden, stalling is dus ook zelf. Maar nu die stalling er is, is de kans groot dat er vandaaruit meer kinderen komen. Op zich niet erg maar die stalling leert kinderen alleen maar dat het normaal is als je allen aandacht nodig hebt en de andere je geen bal kan schelen. Wat moet ik nou doen, nog afwachten (en pas gaan als er helemaal een verpestte sfeer hangt en me dood ergeren) of alvast (misschien overbodig) vertrekken?

Denk dat ik nog blijf, en hoop dat ze vertrekken en de stalling moet opheffen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 16:20

Als het goed is zegt jullie instructeur er wel wat van, en anders moeten jullie het samen doen tegen de instructeur, dat jullie ook les willen, en niet alleen zij!
Direct weggaan zou ik niet doen, gewoon nog een half jaar aanzien ofzo.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 16:34

Ik zou er in ieder geval iets van gaan zeggen! Je komt daar om te leren, en van alleen voor jezelf rijden leer je niets (ja, voor jezelf rijden Haha!) Hebben jullie geen lessen op niveau?

Liefs, Renée

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 16:41

Tussen weggaan en blijven zit gelukkig ook nog iets: praten en overleggen Haha!
Je geeft zelf al aan dat er de laatste (beginnende) leden bijgekomen zijn.
In de toekomst zal de groep dan vast te groot worden om gezamelijk les te krijgen.
In eerste instantie zou ik het zeker bij de instructeur aankaarten.
Tuurlijk, beginnelingen en leden met jonge ponies hebben extra aandacht nodig.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze jou helemaal geen aandacht meer hoeven te geven !
Naar mijn idee zou het goed zijn om de lessen per nivo in te delen, zodat iedereen de aandacht krijgt die nodig is.
Praat er desnoods eens met het bestuur van de club over, maar misschien is een gesprek met de instructeur al voldoende.
Als er dan geen goede oplossing gevonden wordt, dan kun je nog altijd besluiten om te vertrekken en een andere club te zoeken.
Veel succes !