d

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 19:14

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:37

Ik heb hem aan huis gehad,hij is er zo en is ook zo weer weg.En een dikke rekening een week later Verdrietig

Zijn devies is : keep it simple Verward

Hij is de DA die ook in Sydney mee geweest is .
Zijn praktijk is in Friesland.

Over keuren hoor ik wisselende dingen......

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:56

Meneer van Unen is erg makkelijk met spuiten, zere knie, dan spuiten we er toch wat in... Soms goed, vaak te gemakzuchtig, hij mag niet meer op de drafbanen zijn wegens doping.

Hij keurt zoals de opdrachtgever het wil hebben.

Hij komt dus juist op grote stallen omdat hij zo makkelijk is met inspuiten e.d.

Wil je verkopen, kun je goed bij hem laten keuren, wil je kopen en zeker weten dat het echt goed is, dan zou ik maar naar een ander gaan.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 09:41

oef!
dat klinkt alsof het goed is dat je even de moeite hebt genomen het na te vragen Janna! Verward

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:36

Van Unen is een heel dure jongen, met een hele hoop connecties. Hij gaat inderdaad mee met Olympsiche Hippische Equips.

Ik weet niet waar dat wat over zegt, over zijn veterinaire capaciteiten of zijn aanleg tot vriendschappelijke betrekkingen......

Er wordt over Van Unen een heleboel gesuggereerd, en ik ben ooit eens bij hem geweest. Inderdaad, paard van de kar af, twee stappen lopen, een 'mmmmm'... en de spuit erin, en ik kon weer gaan.
Ik ben een paar weken later me helemaal kapot geschorken van de rekening daarvan!

Er zijn prima dierenartsen die het voor minder dan de helft doen, en mischien...
Nee ik ga het niet zeggen op internet...
Ik denk maar; daar waar rook is, is waarschijnlijk ook vuur....

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 17:00

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:40

dat zou ik zeker doen... Van Unen zijn gekeurde paarden staan bekend op 1tjes en een enkele 2.

Als je het goed wilt hebben zou ik hem laten keuren bij de Dierenkliniek in Emmeloord... Die zijn echt heel erg goed!

Groetjes,
Frederike

p.s. als je slim bent zorg je dat de koper betaald bij afkeuring...

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:19

Ik vind het juist een beste kerel.... Hij zegt waar het op staat, als hij er iets in ziet behandeld hij het paard, zoniet zegt ie het ook.... Hij heeft bij ons op stal al heel veel beesten weer goed gekregen, die al maanden bij een andere veearts moesten komen, en daar iedere keer afgescheept werden met "zes weken stappen en kom dan maar eens terug". Mijn vorige paard was zo kreupel, hij kon bijna niet meer lopen. Mijn eigen veearts zei dat het waarschijnlijk zijn schouder was. Dat zei ik tegen Van Unen, maar hij dacht toch het onderbeen. Met 1 foto was ie klaar en inderdaad, met een spuit was ie weer beter, terwijl ik hem zelf eigenlijk al afgeschreven had...
Je hoeft je paard in ieder geval geen twee weken te stallen bij hem thuis na een simpele operatie, zoals in emmeloord. Dat kost ook klauwen met geld!
Maargoed, ieder zijn mening.

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:51

dram maar door op een onderzoek door je eigen dierenarts. Als het paard niets mankeert, zou de eigenaar daar ook niet zo moeilijk over doen! succes!
Laatst bijgewerkt door peppertje op 25-06-02 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 02:41

jajaja, ik denk inderdaad dat ze een heel slechte veearts met het olympisch team mee naar sydney laten gaan... das vrij logisch.... Frusty Frusty
jullie denken altijd maar dat jullie alles zo goed weten...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 10:53

Nuv schreef:
jajaja, ik denk inderdaad dat ze een heel slechte veearts met het olympisch team mee naar sydney laten gaan... das vrij logisch.... Frusty Frusty
jullie denken altijd maar dat jullie alles zo goed weten...


De meeste slechte verhalen gaan over keuringen, dat wil niet zeggen dat hij als behandelend arts slecht is maar misschien (ken hem zelf niet) als mens iets minder principieel. Het gebeurt helas vaak dat juist de dierenartsen die met de "grote jongens" samenwerken ook wel eens een oogje willen toeknijpen. Daarom vind ik dat je altijd bij je eigen dierenarts moet keuren en anders dan koop ik wel een ander paard.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 12:27

Nuv schreef:
jajaja, ik denk inderdaad dat ze een heel slechte veearts met het olympisch team mee naar sydney laten gaan... das vrij logisch.... Frusty Frusty
jullie denken altijd maar dat jullie alles zo goed weten...


Denk nou eens heel goed na...

Welke partij is voor een dierenarts nou het interessantst als klant?
Dat is toch de klant die regelmatig een paard komt laten keuren of behandelen. Daar verdient zo'n man zijn brood immers mee. Heus niet met dat paardenmiepie dat eens per zoveel jaar een paard komt laten keuren.
Het is niet meer dan logisch dat zo'n man bij die grote klanten eerder genegen is een oogje toe te knijpen.....
En van zo'n relatie tussen grote klant en dierenarts kan jij als koper wel de dupe van worden!

Hard maar waar, it is all about the money...
En wat die positie bij het OC betreft; is dat niet een erebaantje verworven door verleende diensten?
Tuurlijk, de man is dierenarts en heeft ervoor geleerd. Helemaal ondeskundig is hij niet, maar toch......

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:49

Wat jij zegt is wel inderdaad zo ja dees. Als je natuurlijk veel paarden goedkeurt krijg je natuurlijk meerdere klanten. Maar het blijft wel zo dat ie gewoon al heel veel paarden gezien heeft. De meest wazige problemen kent ie en heeft ie al een keer gezien. Als je in die kantine zit bij zijn kliniek zie je ook allerlei certificaten en andere dingen. Dat plus het feit dat ie mijn paard, die ikzelf al min of meer afgeschreven had weer helemaal goed heeft gekregen geeft mij het idee dat ie deskundig is. Bijna iedereen bij ons op stal gaat in ernstige gevallen naar Friesland.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:34

De vraag van Janna was ook hoe hij met keuren was. Het feit dat hij veel klanten heeft betekend natuurlijk ook dat hij veel ziet. Ik ken ook nog een hele goede dierenarts die heel goed keurt maar waar ik niet een paard laat keuren die ik van 1 van zijn "vrienden" koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 15:21

In emmeloord de foto's laten zien, en desnoods overnieuw laten keuren, ik ken van unen niet ,maar heb verhalen gehoord.