nieuw en wil meer info over een goede rijbak

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daveyisabel
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-06-06

nieuw en wil meer info over een goede rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 23:15

wij hebben is 2 jaar een rijbak maar is en blijft tezwaar wie o wie kan mij helpen met adviesen suggeties en tips die niet te duurzijn.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: nieuw en wil meer info over een goede rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:24

Andere bodem? Mjah dan word het meteen weer vrij prijzig.
Onze bak was ook altijd te zwaar, en daar hebben we nu tapijtsnippers [Officiele naam even kwijt.] in liggen.
En dat klinkt zwaar, maar rijd onwijs fijn. Lachen Is helemaal niet zwaar.
En als je valt, val je zacht. En met jonge paarden is dàt ook een voordeel! Knipoog

Succes, en welkom op bokt!
Veel plezier! Lachen

Reijer

Berichten: 241
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Valkenburg bij Leiden

Re: nieuw en wil meer info over een goede rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:49

Wij hebben ook tappijtsnippers in onze bak gedaan, om hem minder zwaar te maken. Het is echt super! Onze bak is niet zwaar meer en je kunt er echt altijd in rijden: hij vriest niet meer vast en het water zakt er snel in weg zodat er nooit plassen in liggen. Het is vrij prijzig maar zeker aan te raden.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: nieuw en wil meer info over een goede rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:54

-> VSW

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

Re: nieuw en wil meer info over een goede rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:18

Mijn bak had eerst ook alleen maar zand. Wij zijn jaren geleden overgegaan op de"tappijt snippers". De officiele naam is All wheater tufft. Is niet goedkoop, maar rijd super. Ik heb nooit water in mijn rijbak staan. De paarden vinden het heerlijk om er in te liggen. In al die jaren heb ik nog nooit moeten aan laten rijden door een trekker. Heel af en toe eens wat snippers naar het midden gooien omdat ze toch wel eens tegen de zijkant aanliggen. Ik gebruik de bak met twee paarden. Ik longeer erin, ik ben niet zo'n fanatieke ruiter, dus van de zomer ligt hij meestal stil. Maar in de winter gebruik ik hem wel iedere dag natuurlijk, inclusief dat de paarden er de hele dag inlopen. Twee nadelen:1 dat als je paarden er in los gooit je de poep eruit moet halen want anders onstaat er op de poep plekken een soort laag waar het water niet goed meer weg wil lopen. En je moet het met je handen weg halen omdat met een riek het niet lukt, want dan zitten de tanden steeds vol met die snippers.
2: Ik heb last als het sneeuwt dat de snippers in de hoeven gaan plakken. Dan krijgen mijn paarden wel erge bonken in hun hoeven. Maar volgens mij heb je dat ook soms wel eens met zand.
Verder zou ik nooit meer een andere bodem willen hebben.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: nieuw en wil meer info over een goede rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:33

Twee topics hieronder vind je iemand die graag van haar tapijtsnippers af wil. Als je het gratis afkomt halen, zal ze vast een gat in de lucht springen omdat het afvoeren ervan zo'n 40.000 euro kost.

pilou
Berichten: 322
Geregistreerd: 03-03-04

Re: nieuw en wil meer info over een goede rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:26

ja precies Haha! Haha!