lengte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 22:48

ik wil honey leren te buigen onder het zadel.
Ik heb het hier met Nimber al over de telefoon al over gehad.
Er is namelijk 1 ding wat me tegenhoudt.

Even verhaaltje vooraf>
Ik ben lang, eigenlijk te lang voor honey om alles te kunnen doen wat ik zou willen.
Dat weet ik, en accepteer ik. Ik zal nooit Z worden, hoeft ook niet.

Dat dit problemen kan geven is al eerder aangekaart door Jippie, toen ik zij dat ik altijd met paard en al val, en nooit er gewoon vanaf van. Jippie zei toen al dat dit mogelijk aan mijn lengte kon liggen.
Ook dat bepaalde oefeningen niet lukken (wijken bijv.) kan aan mijn lengte liggen.

Maar terug over het buigen. Ik ben dus bang dat ze tijdens de buiging als ik erop zit, dat ze zo uit balans raakt door mijn lengte.
Wat zeggen jullie hierop? en wat zijn jullie tips?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 23:56

Poe, das heel moeilijk te zeggen. In principe buigt ze om je been, dus mits jij recht zit en niet te zwaar bent zou dat gewoon moeten kunnen lijkt me. Het gaar pas fout als ze in onbalans raakt en dat door jouw lengte nog verder verstoord wordt. Begin gewoon op de volte te werken aan je stelling en buiging en kijk een beetje aan hoe dat gaat. Niet teveel in 1 keer vragen en langzaam uitbouwen. Als jij sterkere buiging vraagt door haar een kleine volte in te sturen en ze raakt in onbalans, dan spelen daar natuurlijk veel meer factoren in mee, want ze als zich ook wat meer moeten verzamelen, jij kunt ongewild scheef hangen etc. Het is heel moeilijk te zeggen als ik/wij je niet kan/kunnen zien, maar ik hoop dat je hier iets mee kunt. Veel succes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 09:09

hahaha, ik bedoel het buigen van de Vrijheidsdresuur. Dus met haar koppie tussen haar benen.
Sorry

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 11:30

HOi,
oeps dat is moeilijk. Ik heb echt geen flauw idee. ik heb jullie nog nooit gezien dus ik weet niet heo honey loopt.
Als ik jouw verhalen hoor dan loopt ze wel in balans maar als je er nog opzit weet ik niet. Als jij een millimeter te ver naar vorer of achteren of scheef zit is natuurlijk al heel wat.Kijk naar honey. die geeft zelf wel aan wat ze aankan.
Grtz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 14:42

Gewoon proberen, anders zul je het nooit weten. Jij kent Hon het allerbeste, dus als je goed naar haar blijft "luisteren" dan merk je het zelf wel of het al dan niet te moeilijk is voor haar. Volg gewoon je eigen gevoel, da's in het paardenwereldje in > 90% het beste wat je kunt doen....

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 15:59

Haha! Cool *LOL*
Ja ik ben dan ook maar een dressuurpikkie hoor...

Van vrijheidsdressuur geen kaas gegeten, sorry. Misschien kun je me er wat meer over uitleggen? Hoe leer je haar dat uberhaupt aan zo'n buiging? Verward
K had vroeger een pony waar we altijd leuke spelletjes meededen, en het leek me heel cool om haar dat te leren en da na het afgroeten nog even zo'n buiging te laten maken, maar dat hebben we nooit gedaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 127 bezoekers