Ik snap er niets van?? Wat is er fout?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Ik snap er niets van?? Wat is er fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 21:46

Mijn merrie staat al bijna 1,5 maand in een kudde op het land. Het is een goed land met (volgens mij) voldoende voedingsstoffen en er staan zo'n 8 paarden op.

Ze was altijd al niet een van de dikste en ik had gedacht dat ze in het land wel heel erg dik zou worden omdat ze dan alleen maar vreet en verder niets doet (ik rij niet ivm tijdgebrek). Maar het valt me erg tegen, ik vind haar toch nog best dun. En haar vachtje glimt ook niet zo erg als anders, zou dat door de regen komen??

Ik ben net terug van vakantie en het valt gewoon op dat ze wel veranderd, ze verliest al haar spieren en ziet er niet uit. De andere paarden op het land zijn veel kleiner als haar en zijn tonnetje rond maar ook niet glimmend (misschien dus wel door de regen).

Verder vind ik haar veel rustiger als toen ze op stal stond, zelfs energieloos (misschien doordat ze geen krachtvoer meer krijgt?). Het wordt een compleet ander paard zo.

Ze is 2 maanden geleden ontwormt dus dat is wel gebeurd. Zondag geef ik haar weer een wormspuit.

Komt het vaker voor dat paarden compleet veranderen in het land en zelfs opeens wat dunner worden? Ik maak me een beetje zorgen

Ze heeft geen koort, mest goed, drinkt goed, is pas naar de tandarts geweest, en eet de hele dag gras. Wat kan er dan fout zijn???

Verward Verdrietig Verdrietig


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 22:45

ja hoor als je ernaast blijft ridjen maakt het niet zo heel veel uit.
maar ze worden wat stoffiger en gewoon wat minder schoon als je ze niet dagelijks poetst en in weer en wind buiten staan.
Krijgt ze naast het gars nog brok?
ik weet niet welke bemesting het alnd heeft gehad maar misschien is het gras arm aan 1 of andere stof?
vaak krijgen de paarden van ons er nogw el iets brok oid naast als ze op een arm weiland staan en anders halen ze wel alles uit het gras.

een paard dat niet gereden word verliest zijn spieren dat heeft niets met weidegang te maken.
Ze gebruiken een aantal spieren niet of nauwlijks meer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 10:15

Citaat:
Verder vind ik haar veel rustiger als toen ze op stal stond, zelfs energieloos (misschien doordat ze geen krachtvoer meer krijgt?). Het wordt een compleet ander paard zo.

Ik denk dat dit ook normaal is.
Als ze veel binnen staan hebben ze meer energie over die ze dan even in die paar uurtjes dat ze buiten staan gebruiken.

Nu verdeelt ze dat op 24 uur en zie je het niet zo explosief.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, JudithGigi, StonedRomy, xYaartje en 121 bezoekers