Wie heeft z'n paard dag en nacht binnen staan ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 22:59

Normaal zou Jamy dus gewoon s'ochtend 2 uurtjes naar buiten gaan, en als ik kom en ik zet haar buiten als ik ga uitmesten. En je kan zelf je paard ovor een urrtje naar het land brengen en moet hem er zelf weer afhalen.

Maar omdat Jamy nu een veulen heeft heb ik aan meerdere mensen gevraagt of ze hun tweetje buiten willen zetten, en ze worden nu s'chtends naar het land gebracht en er weer afgehaalt, en dus vaker per dag buiten gezet.

Dit gaat prima zo, ze oud dit al een jaar vol Haha! en als ze buiten komt is het ook neit zo dat ze gaat lopen rennen ofzo, dat doet ze wel tijdens het rijden Schijnheilig


co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 23:06

Mijn verzorgpaard staat ook dag en nacht binnen maar dat is omdat het een manege paard is. Ik ga zo veel mogelijk met haat naar buiten maar meestal niet langer dan 1 tot 1,5 uur.
Ik zelf vind ook dat paarden lekker buiten mogen staan maar helaas kan ik er niks aan veranderen.. Huilen

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 00:18

mijn pony staat nooit in de wei...
hij staat in een buiten box en komt er 's ochtends een paar uurtje uit(varieert van 1 tot ong.5), 's middags nog een half uurtje los meestal en daarna aan het werk en 's avonds soms nog even los.
ik voel me hier niet schuldig over, soms wel maar over het algemeen niet..
ik kan niet aan mijn pony merken dat hij sjago wordt op stal ofzo..(veel andere paarden bij ons wel)en als hij buiten staat doet hij toch niets...
soms vind ik het wel sneu maar ja, hier in amsterdam mag je al blij zijn met een buitenbox en het feit dat je paard meer dan een uur eruit komt...

ik denk dat het ook wel per paard verschilt, sommige paarden zie je helemaal opleven als ze buiten komen, of depri worden van het teveel op stal staan...maar andere paarden hebben er geen problemen mee..
mijn pony vermaakt zich voor zover ik dat kan inschatten wel in zijn stal dus het valt in mijn ogen allemaal wel mee..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 09:38

Ja, maar jullie antwoorden zijn dus op een paar na haast helemaal niet te vergelijken met de situatie waarover ik het heb.
2 x een uur eruit + werk is wat anders dan hoogstens een uurtje, als het meezit....
In het geval van pluutje zou ik me dus niet schuldig voelen.
stallen waar ze de paarden echt buitendoen vind je hier al helemaal niet meer. Ze is van mij afhankelijk. Als ik d'r niet buiten zet,doet niemand het zeg maar.
Helaas heb ik zo'n stal waar ze dat voor je doen nog niet gevonden
Ja, wel waar ze 's zomers op het land worden gezet, maar niet waar ze 's winters ook nog 'ns lekker een uurtje naar buiten worden gegooid...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 09:50

MirageGidran"]
[quote="Pipi"]Wat zijn jullie allemaal in een luxe positie zeg!
....
[/quote]

Ja, er wordt zo makkelijk gereageerd he.
Ik woon vlak bij jou dus (delft) en dat kan hier nu eenmaal niet.
Wij weten ook wel dat (jonge) paarden het beste buiten moeten lopen, maar ja, als dat nu eenmaal niet kan....... Verward
Ze moeten dus niet zo snel oordelen.
[/quote]

Hoho Ing, ik sta nog geen kilometer bij je vandaan en bij ons staan ze lekker 24 uur per dag buiten hoor. En bij andere stallen in de omgeving toch minstens een uur of 8. Ze mogen bij ons evt wel op stal 's nachts, maar dan moet je ze wel zelf buitenzetten en binnenhalen.

[quote="MirageGidran schreef:
Bovendien was de vraag niet wat de mensen ervan vinden, maar hoe zij zelf ermee omgaan, met hun gevoel als hun paardjes buiten staan.
Ik begriijp uit jouw verhaal Pipi, dat het bij jullie nu eenmaal ook niet anders is...........tja, soms is het nu eenmaal zo he........


Denk dat je moet roeien met de riemen die je hebt. Als Mirage echt gevaarlijk wordt dan is dat niet echt handig en je moet toch om je veiligheid denken.
Tsja en denk maar zo, de meeste manegepaarden staan ook 24 uur per dag op stal, oke die lopen wel meer maargoed.....
Gewoon even alles tegen elkaar wegstrepen en kijken wat de beste oplossing is denk ik.
Succes met beslissen!

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 12:25

Ik( of mij zus) zet de paarden voor dat ik naar school ga om 08.00 uur buiten. Als het donker wordt gaan ze weer naar binnen. Alleen bij heel slecht weer gaan ze naar binnen of als er in de zomer erg veel vliegen en dazen zitten (maar dan gaan ze 'snachts naar buiten) En ze worden bijna elke dag gereden. Ik vind dat paarden gewoon lekker naar buiten moeten kunnen, in ieder geval een paar uur per dag. Als dat niet kan moet je geen paarden houden!!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 13:17

Ab staat in de zomer de hele dag buiten en in de winter staat hij snachts of als het land te bevroren is binnen. Ik zou het niet over m'n hart verkrijgen om hem de hele dag binnen te moeten zeggen..ik denk dat hij dan zwaar depressief zou worden. Ik vind ook dat paarden in de wei horen Lachen

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 13:20

mijn paard staat nu sinds kort dag en nacht buiten..behalve bij slecht weer dan doe ik um naar binnen!!
bevalt me goed..
zijn makkelijker met rijden en het scheelt mijn ouders ook geld..
en de paarden vinden het ook wel lekker..geloof ik...Haha!
groetjes!

Groetjes Nicole

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 13:22

Mijn paard staat ook echt bijna helemaal op stal. Een paar uur per dag naar buiten, maar niet eens elke dag en net hoe het uitkomt. Ik voel me er niet schuldig over, Jur voelt zich super, dus waarom zou ik?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:32

Hoi,
Mijn pony staat in de zomer van Mei tot en met September op het land. Het is een heel groot land met een boomgaard waar ze kunnen schuilen als het een x onweerd ofzo.... Maar als het weer langdurig blijft regenen of dat het heel vaak onweerd dan gaat ze even een nachtje naar binnen. Ons land is ongeveer 10 min stappen van de stal vandaan en ik blijf haar ook gewoon rijden. Sommige paarden die bij haar in het land staan worden erop gegooit en eens in de twee weken gereden. Ze staan ongeveer met z`n 7en in het land.
De rest van het jaar staat ze in een buitenbox en als ik of d`r verzorger met d`r bezig is dan is ze minimaal 2 uur uit d`r stal. Eerst effe in de paddock of en in de bak en dan daarna rijden. `S ochtends wordt ze +/- 1 uur in de stapmolen gezet en als ik kom zet ik haar in de paddock en dan vraag ik of iemand ander haar een uurtje later eruit will halen.
Zo komt ze toch lekker buiten en ik vind het heerlijk dat ze inde zomer de hele dag en nacht buiten staat. Dan heb je zelf ook niet meer z`on schuldgevoel als het heel warm is en bij lekker in een benauwde sta staat. Ik ben echt een voorstander van zoveel mogelijk in het land. Maar we mogen alleen in de maanden naar het land zoals we nu gaan.
Groetjes Daisy

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:52

Tja in jou geval denk ik dat je hem of het beste op stal kan doen, of misschien opzoek gaan naar een andere stal met weide waar hij zich beter gedraagt. Dribbel heeft vorig jaar ook in de zomer binnen gestaan (klophengst), soms kan je er gewoon zo weinig aan doen. Inmiddels is hij ruin en loopt hij wel 24/7 op het land.
Maar delft, daar zijn toch best wat paardenplekjes? ik woon zelf in vlaardingen, heb met dribbel ook in maasland gestaan, Misschein kan je daar anders een kijken voor een andere plek?
En anders is het jammer, jou veiligheid gaat toch voor!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

maar 1 a 2 uur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:14

Quote
UniferB schreef:
Mijn ene paard heeft ook een klok....na een uurtje of drie heeft ie het wel gehad. Ze gaan eigenlijk altijd bij het hek staan zeuren als ik aan kom op stal. Als het warm is willen ze graag naar binnen, als we op wedsrtijd zijn geweest gaan ze ook altijd nog fff maar dan heeft mijn ene paard er na een kwartier al genoeg van. Tja, te gecultiveerde paarden????

UniferB


ja maar dat is wel ingeprent bij die beesten, als je dat van jons afaan doet!
de mijne staan om een uur of half 10 pas te trappelen om naar binnen te komen, anders staan ze lekker te grazen!
unquote

Ik weet niet meer wie dat laatste schreef maar dat ben ik niet helemaal met je eens. Falco onze ruin heeft tot en met zijn 6de het land zomer en winter als hengst onveilig gemaakt. Toch is hij nu op zijn 15e blij als hij na 2 uur weer naar binnen mag.
Soms heeft hij het na een half uurtje al weer gehad.

Dus dat van jongs af aan ingeprent ben ik niet met je eens.

Zelfs al geef je hem een loop stal, eens 2 weken geprobeerd dat staat hij gemiddeld niet langer dan 2 a 3 uur verspreid over de dag op het land, de rest staat hij heerlijk op stal.


Ik woon ook in het westen en helaas is het land hier best schaars. Wij staan op een stal waar ze iedere dag een uurtje naar buiten mogen. Ieder op een eigen kaveltje we regelen dat zelf. Onze 2 jongens kunnen het goed met elkaar vinden en mogen zodoende 2 uur op 1 kaveltje.
Ze vinden het leuk om erop te gaan maar zijn even blij als ze weer op stal gaan. Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar geen land bij was en of ze het gemist hebben kon ik niet aan ze merken, maar ik vind het nu wel een extra voor hen.
's avonds al we gereden hebben gaan ze nog even een uurtje en in het weekende 2 uurtjes het land op.

Ik denk dat het per paard verschillend is. Sommige zijn graag buiten en vermaken zich op een kale weide ook nog andere zijn wanneer hun buikje vol is weer graag op stal.
Goed kijken wat je paard het liefste heeft, en dan proberen dat geen het dichtste te benaderen. Je kun immers niet hemel en aarde bewegen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 22:08

Dribbel schreef:
Maar delft, daar zijn toch best wat paardenplekjes? ik woon zelf in vlaardingen, heb met dribbel ook in maasland gestaan, Misschein kan je daar anders een kijken voor een andere plek?
En anders is het jammer, jou veiligheid gaat toch voor!


Ja hoor er is zat. Maar ik heb m'n wensen EN m'n paard heeft z'n wensen.
Er zijn plekjes zat waar ik kan staan waar ze wel buiten wordt gezet enzo, geen probleem, maar dan zit ik in the middle of nowhere en kan ik geen kant uit voor wedstrijden waar ik mee ga beginnen.
Heb geen E, geen auto met haak en geen trailer, dus dat is gewoon nu geen optie. Bovendien hebben veel van dat soort stalletjes geen of een slechte rijbak en ik ben wel serieus met haar bezig, dus als ik dan telkens niet kan rijden. Bovendien ben ik lid van een vereniging in pijnacker, daar rijd ik, daar les ik en kan ik wedstrijden starten.
Dus ja, ik kan gewoon niet zo makkelijk verkassen.

Iemand anders zei al; het is een afweging tussen mijn wensen en het paard z'n "wensen".
Normaliter staat ze op stal hoor, alleen heb ik altijd gezegd; "als ik een paard heb, moet hij/zij in ieder geval in de zomer buitenstaan.
Dus half april is ze naar buiten gegaan. Nu blijkt dat helemaal niet goed te gaan en dat is de reden dat ze weer terug gaat. In de winter heb ik daar helemaal geen moeite mee, dan is dat nu eenmaal zo.
Waar ik wel mee zit voor mezelf is dat ze straks dus juli en augustus binnen staat. Maar het is nu niet anders en volgend jaar zien we wel weer verder................................

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 00:20

De reden dat 2 vriendinnen en ik van een luxe pensions-stal met alles erop en eraan, naar een simpel zelf-verzorgerstalletje gegaan zijn, is: Op de vorige stal was er bijna geen mogelijkheid om de paarden buiten te zetten Verdrietig ! Er waren wel een paar paddocks waar ze op konden, maar dat was lang niet genoeg voor alle paarden daar op stal (stuk of 50 paarden, 8 paddocks Scheve mond ). Ook al rij je iedere dag en komt je paard daardoor zo´n 4 uur p.d. uit z´n box, dan staat ´ie er nog 20 uur per dag in Verdrietig ! Dat is naar mijn mening veels te lang voor een dier wat eigenlijk een loop-dier is!!! Nu doen we het zo: Als het ´s ochtends al giet van de regen, doen we ze pas ´s middags naar buiten, zelfs als het dan nog steeds regent! Ik heb gemerkt dat ze het gewoon nodig hebben. Willen ze ´s ochtends bij regen er misschien nog niet uit, ´s middags staan ze -ondanks evtl. regen- te trappelen van ongeduld Lachen ! We hebben helaas Verdrietig niet zoveel weide tot onze beschikking dat we ze in de zomer de hele dag kunnen laten lopen, maar 5 á 6 uur p.d. gaat wel, de rest staan ze op de paddock.
Als er niet een hele dringende reden is (ziekte/verwonding), zou ik mijn paarden nooit meer ergens onderbrengen waar ze tot 20 uur "boxen-gevangenis" gedwongen worden Verdrietig !!!! (en wat als je eens een dag niet kan, dan worden het al snel 36 tot 48 uur Huilen !!)

UniferB schreef:
.... Overigens vind ik paarden die op een bloedhete dag de hele dag in de brandende zon moeten staan zielig. Maar meningen verschillen....


Daar is wat aan te doen Knipoog ! Op onze paddocks hebben we genoeg grote bomen, die in de zomer voor veel schaduw zorgen en bij slecht weer ook als afdak fungeren! Op de wei, hebben we van 4 palen en een camouflage net van het leger, een soort afdak gebouwd; we hebben ze er nog nooit onder zien staan Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 13:04

vroegere (en in de winter) staat mijn paardje ook helemaal op stal en niet in de wei. Ik kan wel merken dat ze van de wei echt helemaal opknapt, maar niet iedereen kan zijn paard ff ergens in de wei stoppen en een uurtje (of meer..) in de bak rennen vinden ze vaak ook lekker!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 13:55

Ik heb geloof ik geluk! Heb de beschikking over een ruime stal, een buitenbak waar hij in kan, 2 wat schralere weiden en 3 volle weiden... Hij staat nu dag en nacht buiten, en in de winter overdag (dus ongeveer van een uur of 8 's morgens tot een uur of 6/7 's avonds)

En ik woon in Enschede. Is ook niet al te veel ruimte (hij staat aan de rand van de stad, binnen de bebouwde kom nog Haha!), of je moet hem op een manege neerzetten (waar hij eerst ook stond, stond ie ook zo'n 20 uur op stal, uurtje rijden en hij mocht hooguit 2 uurtjes op de wei. ook nog een uurtje in de paddock. Maar dit was niets voor mijn tinkertje, hij is nu een stuk gelukkiger nu hij lekker buiten staat!!)

Liefs, Renée

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

wolgens mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 14:23

ik heb mijn paarden een paar uurtjes buiten en dan snachs naar binnen het is in de somer wel lekker voor de paarden als ze maar een beetje schaduw hebben! gr leoni Lachen

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:12

loulou staat 24 uur per dag buiten. 's winters niet want dan staat ze naar het rijden meestal een uurtje binnen Haha! maar nou mag ze niet op stal want dan schuurt ze der staart kapot.
en van een erge grasbuik heeft ze geen last want het gras op de wei is kort en we verzetten de draad elke keer een stukje zodat ze steeds nieuw gras heeft maar niet teveel.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:17

Mijn paard staat ongeveer 2 uur per dag buiten meestal na het rijden, omdat ik hem zelf buiten en binnen zet.
Hij is sinds kort weer buiten, want het afgelopen jaar heeft hij binnen gestaan omdat hij stalrust enz. had vanwege een peesblessure. Dus ik ben er wel blij mee dat hij nu weer naar buiten kan.
Ik doe hem peesbeschermers en springschoenen om, en omdat hij op een pensionstal staat, blijf ik er dus bij , want anders gaat hij "kaal" de wei in en ik wil toch niet weer een jaar stappen..... Huilen

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:06

Paarden zijn steppe dieren en horen zoveel mogelijk vrije beweging te krijgen, dit niet alleen voor hun beenderen maar ook voor hun sociale gestel.

Wij willen op hun rijden en moeten ze zonodig als 'barbie paardjes' op stal houden...helaas komt dit het paard absoluut niet ten goede.

Zelf staat mijn paardje van 08.00-17.00 buiten en sávonds wordt hij gereden en s'nachts staat hij op stal.

Dit is mijn mening

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 07:35

Hoi
Jeminee wat veel verschillende reacties zeg! Poeh! In iedergeval heeft ieder zo zijn redenen. Ikzelf vind dat paarden de mogelijkheid moeten hebben om zoveel mogelijk te bewegen. Mijn fokmerrie loopt dag en nacht buiten en ook mijn rijpaard (die presteren moet) loopt 24u per dag buiten, en dat gaat heel goed samen. Overigens worden ze wel beweid, dus hebben ze niet vol op gras (we moeten om de lijn denken!). Overigens heb ik beide merries wel gescheiden lopen.Uit ervaring weet ik wanneer ik mijn rijpaard merrie met een ander laat samen lopen hun band zo heftig wordt, dat wanneer ik 1 van beiden weg haalde de ander constand hinnekt, schreeuwd en het land begint om te ploegen. Daar zit ik niet echt op te wachten ondanks dat ik ruimte zat heb om paarden te houden. In de herfst komen ze snachts weer op stal, en winterdag (bij droog weer) 2uurtjes buiten en anders laat ik ze los in de rijhal vlakbij. Als het goed is hoop ik in september een rijbak te hebben, zodat ze winterdag gewoon naar buiten kunnen. Mijn rijpaard merrie (ruby) is zo`n actieveling, die staat winterdag echt te trippen in haar stal, dat is een paard ie MOET altijd in beweging zijn. Doordat ze nu dag en nacht buiten lopen is ze hardstikke rustig en dat werkt prettig. Daarnaast zijn mijn paarden kei gezond, mankeren nooit wat (afkloppen) en hebben een goed hard beenwerk. Ik ben zelf ook een buiten mens, misschien dat ik daarom mijn paardjes ook zoveel mogelijk buiten wil hebben. Maarja als je een stalletje huurt waar dat die mogelijkheid gewoon niet is, dan kun je niet anders...

gr wendy

Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 07:56

Ikzelf vind het ook erg belangrijk dat een paard zijn vrije beweging kan hebben.
24 uur per dag in een box van 3 bij 3, nee je maakt mij niet wijs dat een paard zich happy voelt daarbij.
Ik heb zelf weleens gehad, dat mijn paard bij een stal niet naar buiten mocht, terwijl het onwijs mooi zonnig weer was. Ik kwam toen gewoon een paar keer per dag om te wandelen.
Ik heb toen die stal opgezegd, en ben vertrokken naar een andere stal. Daar werd hij iedere dag om 7 uur naar buiten gedaan, om lekker de hele dag in een supermooi groot weiland te kunnen staan, en als het begon te schemeren, werden ze weer naar binnen gehaald.
Heerlijk, dat paard veranderde toch! Werd echt een happy horse. Haha!

Ik heb nu de luxe over mijn eigen stukkie grond te beschikken.
Ik zet ze, zomer én winter, de hele dag buiten. In winter, voorjaar en najaar, gaan ze bij schemering op stal, en nu, in de zomer, blijven ze s'nachts ook buiten.
Maar dat is omdat dat moet, aangezien de stallen in huis zitten, en je zou de paarden op stal hebben, gaat het vreselijk broeien, en stinken dus.
Liefst heb ik ze gewoon s'nachts binnen.

Maar ik zou denk ik gek worden als ik wist dat mijn paard continu binnen zou staan. Ik hou daar gewoon niet van.
Het is een paard hoor.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:13

Anneke schreef:
...Het is een paard hoor.


En dát is eigenlijk het beste argument Lachen !!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:28

Ik vind ook dat paarden buiten horen, zoveel mogelijk. Bij ons staat er bijna geen gras dus het is vooral de hele dag lekker beweging, ze rennen, spelen, knabbelen wel van het gras dat er nog staat etc. Ze hebben de hele dag beweging en blijven goed tussen de oren, hoeven niet terug in krachtvoer dus kunnen gewoon alles aan. Ik vind het ook zielig als ze in de brandende zon in de wei staan, maar op stal is het dan nog warmer, dus dat zou ook niet eerlijk zijn en buiten heb je vaak nog een beetje wind in de polder. Bovendien...hoe vaak komen nou die echt hele warme dagen voor?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:18

mijn paarden komen in de zomer ongeveer 2 keer per week in de wei (soms iets vaker) en minstens 1 keer in de week in de paddock. als ze in de wei staan is dat voor maximaal 5 uur. ik heb geen mogelijkheid voor dag en nacht (manege).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB, nowylover, OleJon en 110 bezoekers