2 keer per dag rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:18

GEZONDE paarden zijn geen watjes. In Amerika lopen de paarden op ranches vaak meer dan 8 uur per dag. Ook manegepaarden lopen vaak meer dan 2 uur per dag.
Lopen en trainen zijn natuurlijk twee heel verschillende dingen.
Als je het het voer aanpast aan de hoeveelheid beweging kan het voor je paard geen enkel kwaad. Let er wel op dat je bijv. 'swinters het moet gaan afbouwen als je dan minder gaat rijden.


Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 18:35

Ik ben het nu met sjuimpje eens. dat paarden die een rust dag hebben het misschien wel helemaal niet leuk vinden en hun beentjes niet kunnen strekken. Okee, als ze nou 5 uur op een land staan of de hele dag dan is een rust dag wel lekker.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 11:44

BEn je het normaal niet met me eens dan? Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 14:50

Als je paard op de wei staat is het niet perse nodig om hem 2 keer te rijden, op stal vind ik vaker beweging echter wel belangrijk. Als je 2 keer wil rijden, kan dat toch best? Heeft die misschien niet perse nodig, maar kan nooit kwaad voor de conditie!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

kiki_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 19:30

Ik denk eerlijk gezegd dat 2 maal per dag misschien wat te veel is.
Wat jij met hem zou doen lijkt mij wel veel toffer voor het paard dat wat de eigenlaar doet. Spijtig dat die niet een paar dagen minder rijdt zodat jij dan kan!

groetjes,
kiki

zet allen jullie paarden buiten!!!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 11:25

Ik rijd meestal op zaterdag 2x per dag. Kunnen ze prima aan. Bouw het wel een beetje rustig op dan. Oja, ik denk eigenlijk niet dat als de eigenaar heel intensief met de pony dressuurt en springt hij blij zal zijn als jij spelletjes met de pony gaat spelen. Willen ze nog wel eens vervelend van worden. Maarja, je moet het zelf weten hoor, viel me gewoon op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Incroyable en 20 bezoekers