Felix nu zonder schoenen

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cowgirl

Felix nu zonder schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 11:21

De smid is vandaag geweest en in overleg hebben we de ijzers eronderuit gehaald.
Heeft iemand enig idee hoelang het duurd voor hij normaal loopt(dus niet meer gevoelig).
Hij staat gewoon op het land en ik laat hem af en toe even in de bak wat rond draven.

Maar mocht het echt niet gaan moest ik weer bellen. Ik hoop dat het goed gaat zo, want het is wel beter voor zijn voetjes.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:19

magned liep dezelfde middag al niet meer gevoelig
ik denk dus dat dit per paard verschilend is

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:02

het paard van mijn zus is na een jaar nog steeds gevoelig. hij loopt nu op zand wel "normaal"maar vind het nog steeds moeilijk om op de stenen te lopen ( hij is dan ook wel 27 en heeft 23 jaar op ijzers gestaan) volgens de hoefsmid is dit toch beter voor hem en ze doet er dus ook geen ijzers meer onder.

ik geloof dat het normaal na 2 a 3 maanden weg moet zijn. maar ja dit is natuurlijk per paard verschillend.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:31

Ik heb Kaminka ooit ook eens van de ijzers afgehaald, maar die heeft geen minuut gevoelig gelopen. (Maar ja, das Kaminka hè, en die is gewoon niet zo gevoelig.... Haha! )

Ze staat nu weer rondom op ijzers.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:35

Kan bij sommige paarden wel een paar weken duren. Het is wel belangrijk dat het steeds iets beter gaat en vooral niet slechter wordt. Als dat gebeurt even je smid waarschuwen.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:53

Mijn ervaring is; zodra de hoef weer wat langer wordt (week of 3-4) dat het dan weer beter gaat. Maarja, das bij ieder paard weer anders.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie