Extra bakstuk: ik ben blont!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Extra bakstuk: ik ben blont!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 00:17

We hebben het er al eerder over gehad hier, maar het wordt nu echt een concreet iets wat ik zelf moet gaan doen: een extra bakstuk aan een hoofdstel knopen om met S & T te gaan rijden.
Kijk, twee extra bakstukken heb ik wel, maar om het dan ook nog aan m'n hoofdstel te krijgen moet ik zeker wel een onderdeel van een S&T-hoofdstel hebben, en niet gewoon een kopstuk van een normaal hoofdstel?
(ik ga niet meteen een heel nieuw hoofdstel kopen, wil eerst even kijken hoe ze reageert - het ijzerwerk kan ik van m'n instructrice lenen, nu alleen die bakstukken dus nog)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 00:53

Aan gewone bakstukken, 2 losse dus, heb je vrij weinig. Er zijn speciale stang en trens bakstukken, die net als de neusriem onder het kopstuk doorlopen.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 06:34

De 2 extra bastukken voor s&t :

de ene is gewoon een normaal bakstuk ,

de andere is een aparte.
Die heeft wel gewoon aan de onderkant het lusje om het bit in te hangen , maar aan de bovenkant geen gespje , maar is gewoon een doorlopend lang riempje dat achter de oren langsgaat (en daarbij door de frontriem heen net als het kopgedeelte van de neusriem zeg maar) en vastgegespt wordt aan het normale bakstuk .

Snappie ? Knipoog

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:40

Het makkelijkkste is gewoon bij de ruitersportzaak te vragen om een bakstuk voor een kieffer of stubben hoofdstel want die hebben hoofstellen met een gedeeld kopstuk, met andere woorden het bakstuk zit dus niet vast aan de keelriem gewoon zo een bakstukje bestellen en die doe je dan ONDER je kopstuk hier maak je dan je trens aan vast.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 09:25

Bedankt mensen, ik snap het! Lachen
Maar ik ga toch eens vragen of ik eerst eens iets van iemand kan lenen.