Handschoenen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Draag jij handschoenen tijdens het rijden?

Ja, altijd
48 (62%)
Alleen wanneer het koud is
16 (20%)
Niet. Dan voel ik mijn paard niet goed aan
13 (16%)

Totaal aantal stemmen: 77


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Handschoenen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 16:49

Ik rijd bijna altijd met handschoenen. De teugels glijden soms wat te makkelijk door mijn handen en dat is met handschoenen toch wat minder.

Eerder reed ik met die handschoenen van een tientje, maar toen moest ik zowat elke maand nieuwe handschoenen hebben. Nu heb ik wat duurdere maar veel fijnere handschoenen en die bevallen me veel beter.


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:53

Ik rijd nooit met handschoenen. Dat vind ik echt niet fijn. Zelfs niet als het heel koud is of regent. Ik vind dat helemaal niet fijn.

Tis denk ik maar wat je gewend bent

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:56

Ik rijd altijd met handschoen. Warm of koud, droog of nat, altijd! Omdat ik de neiging heb om blaren op mijn vingers te krijgen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:57

ik rijd ook nooit met handschoenen, ik vergeet ze steeds overal enzo, dat vind ik alleen maar irritant, maar het is wel handig in de winter!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:04

altijd! en rij ik een keer zonder heb ik gelijk die rot blaren te pakken. en ik vind dat ik meer hou vast heb.

Wodan en ik onderweg in de M2

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:06

Dorien schreef:
Ik rijd altijd met handschoen. Warm of koud, droog of nat, altijd! Omdat ik de neiging heb om blaren op mijn vingers te krijgen!


Dat probleem ken ik! Ookal heb ik maar 10 minuten zonder handschoenen gereden: de blaren zitten er en dan maakt het niet uit wat voor teugels ik heb, die blaren komen er toch wel op Huilen Dus ik heb mijzelf verwend met heerlijke leren handschoenen en zelfs in de zomer zitten die perfect!

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:06

Ik heb op altijd gestemd, maar eigenlijk klopt dat niet helemaal. In de zomer wel, want dan rijd ik hele dagen, zo'n beetje. Buitenritten met de manegepony's en ook nog gewoon Duvel dressuurmatig (of ook weleens naar buiten of springen). En in de zomer krijg ik elke keer weer last van mijn ringvingers, door het zweet gaat mijn eelt daar zeer doen. Met handschoenen heb ik daar veel minder last van.
Maar als het echt koud is, zijn mijn handschoenen juist veel te stug en dan zitten ze niet lekker meer en krijg ik juist koude vingers. En als ik dan zonder rijd krijg ik heel snel warme handen Verward Weet ook niet hoe dat kan. Ook als ik op Tryn rijd, in de buitenbak als het vriest.
Alleen als ik ontspannen buitenrijd, dan trek ik 's winters van die fleecehandschoenen aan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:12

Ik heb ook aardig wat eelt op mijn vingers zitten hoor.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:14

Ik rijd ook altijd met handschoenen. Eerst niet, en toen kreeg ik allemaal blaren op m'n handen. En zo te lezen ben ik niet de enigste. Nu rijd ik er altijd mee, warm of koud.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:40

altijd met handschoenen. Vroeger waren er dat van katoen of zo'n "magic gloves", maar nu heb ik de kunstledere van roeckl ontdekt Tong uitsteken
Zelfs al is het nog 30 graden buiten, dan draag ik ze nog. Gigi trekt geregeld de teugels uit mijn handen en dan ben ik wel blij dat ik handschoenen aanheb.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:56

Meestal wel, maar de laatste tijd vergeet ik ze steeds.

Dan heb ik ze tussen mijn t'shirt en mijn rijbroek gestoken, omdat ze niet in mijn broekzakje passen, en ga ik aansingelen, dat gaat handiger zonder dat je handschoenen aan hebt, ik zal ze dan 'straks' wel aan doen....

Daarna stijg ik op en rijden we.
Later stijg ik af en neem Cerise mee naar stal, en kom er achter dat ik 'iets' voel bij mijn buik Verward

Blijkt dat ik heb gedraafd en gegaloppeerd en noem maar op met die handschoenen tussen buik en broek... *LOL* *LOL* *LOL*
Is dus al vijf keer gebeurd!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:07

Ik rijd bijna nooit met handschoenen aan. Met wedstrijden is het verplicht (en ik rij 2/3 onderlinge wedstrijden per jaar ofzo Haha! )
Ik heb leren handschoenen, die liggen altijd in mijn kastje...vergeet ze steeds Clown

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:08

Ik rij altijd zonder, maar ik heb mijn teugels ook van een speciale (lekker zachte) stof laten maken. Ik ga ook niet op een ander paard zonder mijn eigen teugels, want dan krijg ik geheid blaren.
Dit is dus ook 1 van de problemen waarom ik niet met stang en trens wil rijden, dan krijg ik ineens 2 van die 'harde' leren teugels, terwijl ik 1 niet eens gewend ben.

Navragen is beter dan afvragen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:16

ik alleen wanneer het heel koud is, verder nooit, ik vind zonder veel fijner Knipoog

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:18

Altijd met!! Zonder krijg ik dus meteen blaren... Bij mn ringvinger en wijsvinger en de binnenkant van mn vingers... Heb laatst een keertje zonder gereden, en meteen 3 blaren !!!pijnlijk!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:18

Ik rijd nog steeds zonder. Ik heb indertijd wel op het punt gestaan om ze te kopen, aangezien ik blaren kreeg.
Ik heb toen de juiste niet gevonden, van uitstel kwam afstel en nu heb ik zulke eeltknobbels op mijn vingers, dat blaren niet meer voorkomen.

Heel elegant trouwens, als een baliemedewerkster Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:25

Ik rijd altijd met handschoenen. Eerder reed ik ook altijd met van die dingen van een tientje. Ik kwam er niet aans aan toe om ze uit te wassen, want dan kon ik ze al weggooien Haha! Als je van die leather feel handschoentjes koopt zijn ze namelijk net zo snel kapot, maar wel 4x zo duur. Tegenwoordig heb ik ze van Roeckl. Wel wat duurder (35 euro) maar ze zitten heerlijk en gaan heel lang mee.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:30

ik rijd altijd met handschoenen, zeker omdat ik per dag wel 4 of 5 paarden/pony's rij.

gr linda

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:52

Altijd, behalve bij temperaturen boven de 28 graden Haha! *LOL*
Ik rij met suede achtige Harry Horse handschoentjes met elastische gedeeltes ertussen, heerrrrlijk zitten ze.
Op wedstrijd leather feel van Imperial Riding.
Ik reed op de manege nooit met handschoentjes en toen had ik eens wedstrijd en kon ik niet wennen aan dat 'andere' gevoel.
Besloot dat ik er beter wel aan kon wennen en nu merk ik eigenlijk het verschil niet eens als ik ze per ongeluk vergeet aan te doen, (stop ze in mijn zak en trek ze aan net voor ik opstap).
Ik rij overigens alleen met leren teugels. Ik heb een keer een gescheurde nagelriem (he waar komt toch dat bloed vandaan) en een blaar (onder mijn trouwring) overgehouden aan katoenen met van die stops...
Omdat ik ooit van plan ben af en toe een sprongetje te maken en voor in het bos, heb ik wel zachte katoenen teugels met ingewoven rubber.
Ik vergeet ze alleen te gebruiken Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:00

Ik ook altijd.
Leren handschoenen.
Zonder dan vind ik iedere teugel irritant en heb ik zo blaren.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:10

Ik rijd ook altijd met handschoenen, ik begon ermee omdat ik mijn handen kapot reed op mijn zadel en sindsdien zijn ze nooit meer uitgegaan.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Re: Handschoenen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:41

Kitty schreef:
Eerder reed ik met die handschoenen van een tientje, maar toen moest ik zowat elke maand nieuwe handschoenen hebben. Nu heb ik wat duurdere maar veel fijnere handschoenen en die bevallen me veel beter.

Had ik eerst ook, maar heb nu ook wat duurdre gehaald en die bevallen mij ook beter, en gaan veel langer mee, en ze zitten ook lekkerder.

Ik rijd er ook elke dag mee, omdat ik altijd blaren van de teugels kreeg, helemaal met warm weer.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:18

ik rijd alleen met de (manege ) wedstrijden met handschoen maar veder nooir onder andere dat ik ze kwijt raak en ik vind het niet echt lekker zitten
ik heb dus gestemt op nooit Haha!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:24

Altijd. Nu m'n Roeckls het uiteindelijk toch begeven hebben (die hebben hun geld echt wel opgebracht!) heb ik nu een paar van RSL, ook niet goedkoop en tot nu toe bevallen die heel goed. Ben benieuwd hoe lang ze het uithouden.
Ook als het heel warm is rij ik met handschoenen, maar dan doe ik het klittebandje/drukknoopje bij m'n pols niet dicht en stroop ze een stukje naar beneden, zodat er zo min mogelijk handschoen om m'n hand zit.

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers