cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd je met cap?

ja, tuurlijk!
48 (57%)
ja, liever niet maar is verplicht
15 (17%)
nee, val er toch niet af
5 (5%)
nee, omdat....................
16 (19%)

Totaal aantal stemmen: 84


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:34

OOk van je allermakste paard kun je afvallen.

Ik dus ook afgelopen zaterdag. Mijn eigen schuld, zonder zadel en zonder cap langs de weg.
Ik heb/mag het weten ook, ik lig goed in de kreuk en zit al 2 dagen thuis .
Maar ik besef ook heel en heel goed dat ik zoveel mazzel heb gehad, als ik op mijn hoofd was gevallen had ik hier nu niet gezeten!.

Dus Ja vanaf sinds zaterdag gaat die cap op.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:34

ik draag altijd een cap, het is ook verplicht op de manege. Als het niet verplicht was zou ik denk ik alsnog met rijden, omdat het toch veiliger is, en bovendien mag ik van mijn ouders ook niet zonder cap rijden.

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:45

Soms rijd ik met cap, soms zonder. Ligt aan hoe het paard is op dat moment en het ligt aan mijn eigen bui.
Tijdens de springles heb ik altijd mijn cap op.
Ik weet sinds kort weer goed hoe hard zo'n hindernis is.

Ook tijdens wedstrijden draag ik altijd een cap. Maar goed, dat is ook verplicht.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:46

ik rij zowat altijd zonder, tenzij ik wedstrijd heb, dan ben ik verplicht, of als hij bv een week heeft stilgestaan, dan weet ik dat hij 9 kansen op 10 weer gaat bokken.

Raar maar waar: ik val altijd op mijn achterste. Zelfs al word ik er langs voor of langs opzij afgebokt... Verward

Als we naar het bos gaan, waar we meestal wel echt crossen (rengalop en over grachten springe) dan doe ik hem wel op. Schijnheilig

Onlangs was ik onderweg naar de manege (moet altijd over straat) zonder cap, maar kwam een stalgenoot tegen en zijn dan maar naar het bos gegaan. Dan voelde ik me wel een beetje onveilig... Bloos

Maar verder tijdens het gewone rijden, zet ik hem nooit op. Ik vind mijn cap lelijk, veel te dik, veel te zwaar, ... Misselijk
xxx

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:04

Altijd met.
Het blijft een dier en het kan altijd schrikken.

Ik vind het echt ontzettend stom als je het niet doet.
Ik bedoel... je paard doe je ook beenbeschermers om ter bescherming. Je deuren van je auto en huis doe je ook dicht/op slot om te voorkomen dat er iets gebeurd, veiligheid dus.

Je koopt ook geen auto die niet veilig is, het liefst met airbag, gordels, ABS etc. etc. Voor je veiligheid.
Ik kan me dus niet voorstellen dat er mensen zijn die kleine dingen die er zijn voor onze veiligheid niet gebruiken. De autogordel en een cap zijn hier voorbeelden van!

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:24

ik vind ook, veiligheid staat boven alles Haha!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:26

ik rij bijna altijd met cap, behalve als het echt zo warm is als het nu is.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:31

Warm op of neer, zonder cap voel ik me naakt.
Nu, met dit weer, is het kinbeschermertje wel een zweetopvangbakje en vanboven komt er stoom uit mijn cap, maar het is verplicht en het is veilig. *LOL*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 22:23

Ik heb laatst zo'n champion gekocht omdat ik met Max ging beginnen. Jonge pony, dus meer rsico om te vliegen.
Nu is Max uitgegroeid tot een weliswaar jonge maar betrouwbare pony (maakt nooit gekke sprongen, racet wel, maar is nergens bang voor).
Dus ik heb mn champie nie meer op... Terwijl mn pa elke dag zegt dat ik m wel op moet doen.
Alleen jonge/ vreemde/ onbetrouwbare paarden rij ik met cap. Ik weet dat er altijd wat kan gebeuren, maar helemaal met die veiligheidscap heb ik zo koppijn... Boos!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 22:42

ik heb altijd me cappie op, of het moet ofnie...
ik heb zo;n waterhoofd ding, zo'n veiligheids cap (echt zo'n dressuurding)
maar altijd op!
Als ik heb niet op heb heb ik echt het idee van "en wat nou als ik val?"
Met cap voel ik me veiliger (zit tussen me oren Haha! )
Ben 1x hard op me hoofd gevallen, was wel blij dat ik me cap op had...

Heb hem gewoon altijd op...

Maar vind het ieders eigen verantwoording
Maar als ik iemand (bv een vriendin) op Tos laat, leen ik liever me cap uit, dan dat ik dadelijk met schuldgevoelens zit...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 22:56

Ik rijd geen auto zonder gordels,
Ik rijd geen motor zonder helm,
Ik rij geen paard zonder cap Lachen !
(Fietsen doe ik niet Knipoog !)

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 22:59

Ik doe het omdat het veilig is, ik vind het voor geen meter rijden (alleen in de regen, houd je hoofd lekker droog Haha! ) maar ik heb liever dat ik met cap rijd en dat ik mijn hoofd nog heb dan zonder cap en ook geen hoofd meer... Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 06:49

Bovendien is het op wandeling erg practisch in holle wegen. Dan blijf je niet met je haar in de takken hangen. *LOL*

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:05

't ligt eraan. In de les altijd (is verplicht) en als ik naar buiten ga soms wel en soms niet. Is afhankelijk van hoe m'n monstertje is en wat ik ga doen. Als ik alleen een kort ritje op 't landgoed ga maken en hij normaal in 't werk staat dan niet. Maar als ie fris is of ik ga een langere rit maken dan zet ik wel m'n helmpje op.

Heb trouwens net een nieuwe gekocht. Een endurance helmpje van LAS. Super licht (250 g) met overal luchtgaten je voelt echt niet dat je 'm op hebt.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:23

Hoi,

Ik heb gekozen voor nee, omdat.
Eigenlijk is het beter om er een te dragen dat weet ik het is ook erg stom van me.
Maar goed ik kom er wel achter als er iets gebeurt.
Ik vind ze vreselijk zitten.
En inderdaad ik rij nu 20 jaar en ben er in totaal 2 keer afgevallen.
Dat is inderdaad geen excuus om zonder cap te rijden telkens denk ik ik neem hem mee en als ik naar buiten ga zet ik hem op.
Dan heb ik mijn cap in mijn handen zet hem op en denk dan nehhhh.
Toch maar niet.

Ik ga hem morgen echt opzetten je moet er gewoon aan wennen.

gr.