Waar zijn jullie paarden ondergebracht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 14:18

Nah, wij hebben gewoon alles, zowel een 'gewone'stal als een weiland met schuilstalletje. Alleen gaat Amiga daar maar half in staan, ze durft er niet helemaal in.
Maar ze kunnen in elk geval altijd uit de wind/zon staan.
's Nachts gaan ze eigenlijk altijd op stal (de shet blijft buiten), die is aan de andere kant van het huis.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 14:58

Mijn grootouders wonen op een oude boerderij en toen mijn grootvader op pensioen is gegaan en zijn koeien had verkocht had hij ineens weiland te veel. Dus nu staan er bij hem 5 paarden, waaronder mijn paard. In de schuur zijn er stallen gemaakt waar ze 's nachts in gezet worden, anders eten ze hun buikje veel te rond. Omdat we daar alleen maar een buitenpiste hebben heb ik mijn paard deze winter voor 2,5 maand op de manege gezet zodat ik toch nog kon rijden.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 15:23

Mijn verzorgpony staat in altijd in het weiland. Er is wel een stal, die kan ik eventueel gebruiken.
Ze hebben geen schuilstal.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 15:39

Mijn paard staat op stal bij mijn opa en daar komt mijn toekomstige veulen ook te staan. Er kunnen zeven paarden daar op stal, we hebben ook wat pensionpaarden. Als het weer meezit, staan de paarden ook veel buiten in de wei. Maar ze hebben allemaal gewoon een box. Als iemand nog een pensionstalling zoekt in Lunteren, laat me het effe weten, er is bij ons nog plek!Groetjes Ilona.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 16:54

Barley staat gewoon op een manege. Ik vindt het er erg gezellig en er is altijd wel iemand in de buurt die wil helpen. De pensionklanten onderling kunnen het goed met elkaar vinden.

Verder staat Barley wel iedere dag buiten en 's avonds op stal. Dus ideaal geregeld voor me

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:15

Onze pony's mogfen altijd buiten. Ze hebben eeen degelijke schuilstal met daar rond een ruime (8 are of zo iets)'paddock' (uiloop). Overdag kunnen ze de wei in, en 's nachts dus in die uitloop. Op een paar andere wiedes is zo geen uitloop, daar staan ze heel de tijd op de wei, maar ze zijn dat gewoon en krijgen er dus niet zo'n erge grasbuik van. Een degelijke schuilstal hebben ze altijd nodig. in de winter als het heel hard regent, gaan ze als eens binnen en de pony met zomereczeem staat op de muggen-uurtjes altijd in de schuilstal (uit eigen initiatief *LOL* )
Femke

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:12

Dribbel stond eerst in een weiland, maar nadat hij over een hek van iets hoger dan 1 meter (en hij is zelf ongeveer 87cm) is gesprongen en hij niet meer bij die boer mocht staan zijn we naar een prive stalling gegaan met allemaal eigen paarden. Alle paarden gaan daar overdag het land in en snachts op stal maar dribbel staat dag en nacht op stal (behalve als ik er ben *LOL* ) omdat hij niet op het land mag (hengst) dus wil ik hem nog een keer helemaal laten castreren zodat hij ook lekker buiten kan zijn. nu ben ik er wel vaak en lang en dan staat die meestal los buiten in de bak of wandeling. maar hij staat dus op stal

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 11:08

Als ze het zelf leuk vinden,
zoals de mijnes (sunny,welsh B) vind het schitterend en gaat zelfs niet met regen de uitloopstal in...Ze glanst en is makkelijk te vangen.Ik zie van het weiland zo zijn voordelen in...sunny's weidemaat staat ook als het regent 9 v/d 10 keer buiten...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?