'watermak'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

'watermak'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 13:09

ey allemaal
sommigen weten misschien al over isabelle?
nuja,eigenlijk is zij bijna mijn eigen pony(ze kan natuurlijk altijd verkocht worden Scheve mond ).want niemand anders(buiten mijn lesgeefster,maar zij is te zwaar) kan er mee rijden.Ze is wel een manegepony,maar ze is nog maar 4 jaar.
In het begin steigerde ze veel.Dat is een tijdje opgelost geweest,maar een week of 3 geleden,begon het weer(een andere gevorderde mocht haar eens proberen,maar zij had een te harde hand,en was te gespannen).
Nu is het weer opgelost al een geluk.Heb gisteren een uur privéles gehad, en het ging echt goed!Alleen die binnenstelling Lips are sealed .Ze kijkt al niet meer naar buiten,maar echt binnenstelling... Je kan ook niet echt je binnenbeen gebruiken,want dan versnelt ze,en opvangen met je zit lukte zelfs mijn lesgeefster bijna niet.Op het einde van de les was ze wel zo soepel dat ze heel simpel aan de teugel ging.ik ging dan uitstappen in het bos, en er was een smal weggetje tussen rododendronstruiken,normaal liep ze daar altijd door,ook al was er modder en nu niet,ze wilde er echt niet door.
Ineens maakt ze een pad door de rododendrons Bloos ,was wel eng,maar probeerde haar terug op het weggetje te krijgen,maar moest ondertussen nog oppassen voor rododendronstammen.
Ben al weer helemaal van het onderwerp af Gaaaap

Ze wilt dus wel door waterplassen enzo,maar durft zich niet te laten afspuiten,(die enge slang toch).Nu heb ik haar al wat aan die slang zonder water laten ruiken e.d.Ze knort en snurkt(nuja,je weet wel,kan het ni echt uitleggen,gewoon van,tja,stress Verward )nog heel hard, maar ze heeft al een stukje met haar tanden opgenomen Lovers maar water vind ze nog altijd zo eng...Heb ook al met koekjes geprobeerd,maar dat gaat ook niet echt goed(moet je ook al met twee voor zijn,een die koekjes geeft,en een die haar benen afspuit).

Heeft er iemand misschien nog tips(zolang de slang op de grond ligt,vind ze dat niet supereng,maar als je die opheft..)?
Of nog andere dingen die je met een jonge pony kan doen om haar aan alles te laten wennen(heb al een K-way aan en uit gedaan op haar,gaat nog vrij goed).
Nuja,een heel lang verhaal,voor een korte vraag Gaaaap .
Laatst bijgewerkt door angelke op 15-06-02 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Re: 'watermak'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:38

angelke schreef:
Ze knort en snurkt(nuja,je weet wel,kan het ni echt uitleggen,gewoon van,tja,stress Verward ).


lol

mijn beestje doet dat ook, ik noem het "snorken" Clown
jessie is ook niet dol op de tuinslang, maar toen ze hoefbevangen was en ik haar hoeven moest afspuiten, toen genoot ze er echt van
volgens mij speelde ze daarvoor dus gewoon een spelletje Verward

jammer genoeg kan ik je geen tip aan de hand doen om ze van die schrik af te helpen, want buiten haar benen (wat ze nog wel redelijk laat doen) spuit ik haar nooit af omdat de tuinslang alleen op de koudwaterkraan kan en het is superslecht om ze met ijskoud water af te spuiten

na het rijden spons ik haar gewoon af als ze erg bezweet is en als ik haar was is het emmertjes zeulen geblazen.... Scheve mond
(wel telkens lauwwarm water natuurlijk)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 16:34

Ik zet ze altijd gewoon vast of laat iemand het paard vasthouden en dan rustig de straal erop. De eerste paar minuten staan nog wel te draaien en te springen, maar daarna gaat het stukken beter. Gewoon vaak doen, dan komen ze er wel overheen.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 16:46

Idd gewoon doen.
De tijd ervoor nemen , heel rustig en langzaam steeds iets verder geen.
Zelf ook geen drama ervan maken en te truttig gaan doen tegen de pony want dan weet ze zeker dat je wat engs gaat doen.

Eventueel kun je nog haar voer geven tijdens het heel zachtjes en soepel afspuiten of een pluk hooi neerleggen.

Als ze daar niet van wil eten door de stress , jammer dan .

Gewoon stiekum steeds over een grensje heen gaan met de zachte waterstraal.
Eerst op de grond , niks aan de hand , even simpel een stukje hoef meepakken , niks aan de hand , beentje afspoelen ..enz.
Of maak een spons nat met de slang waar zij bij staat ,
op een gegeven moment maak je spons nat terwijl je die spons al tegen haar been aan hebt , en even later laat je het water zachtjes langs het been lopen.

Gewoon zachtjes steeds verder gaan , niet te moelijk doen en af en toe prijzen met je stem , knuffeltje enz.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 21:30

loulou was eerst ook bang van water, maar ik heb gewoon elke dag geoefend. eerst met de spons en later met de slang. de slang vind ze nog steeds niet leuk maar ze is er niet meer bang van. ik loop nou ook minstens 2 x in de week door de vijver in het bos. ze springt met crossen nou gewoon de waterbak in en ze durft nou ook te zwemmen dus haar wateranst is eigenlijk helemaal over. (op die paar x na da ze zich aanstelt)

gewoon rustig opbouwen en veel herhalen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Natashaa, XladyX en 38 bezoekers