waarom hebben sommige mensen zo'n dure uitrusting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 22:25

samantha5 schreef:
ik rij geen wedstrijden dus dat scheelt weer. maar ik heb ook broeken van miss sixty en van diesel en schoenen van nike en adidas, maarja iedereen geeft zijn geld op een andere manier uit.

ik keer in deurne geweest naar die paarden school maar daar moest ik dus echt Misselijk .

wat een kakkers zijn daar gelijk vragen welke afstaming je paard heeft en of je wel een anky broek heb en leren laarzen van 1000 piek, nou sorry ik vind dat allemaal een beetje onbelangrijk. geef liever het geld aan een goed zadel voor mijn paard dan dat ik een anky broek koop.

maarja iedereen is verschillend


ja precies en dat soort ( daar heb ik het inmiddels ook wel over hierzo!! Boos! )
daar kan ik ook wel van Misselijk

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:26

blondiedaan schreef:
die reactie's die hier staan begrijpen me niet helemaal, ik krijg zoveel kritiek!!! Boos!
beetje jammer


Als je niet tegen kritiek kunt dan moet je misschien maar geen topic openen Lips are sealed

En wat ik probeer te zeggen is, wat is nou eigenlijk jouw probleem met mensen die dure spullen dragen? Laat iedereen lekker aantrekken waar 'ie zich prettig bij voelt en of dat nou €5 of €500 kost maakt toch geen zak uit? En al koop je dure dingen voor de show, so what, laat ze lekker als ze zich daar prettig bij voelen!
Ik heb een beetje de indruk dat je je goedkope kloffie wil verdedigen, maar dat je stiekem jaloers bent op mensen die een duur pakje dragen, ook zal je dat natuurlijk nooit toegeven, die goedkope broek zit immers net zo lekker...

Nogmaals, ik vind kwaliteit heel belangrijk en de duurdere merken zijn daarin vaak toch even een klasse beter, dat merkje zal me een rotzorg zijn, maar de kwaliteit vind ik belangrijk. Goedkoop is niet altijd duurkoop, maar vaak wel!

Ach, waarom ga ik hier eigenlijk nog op in Verward Ik doe lekker m'n eigen ding en laat ze maar l ullen.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 12-06-02 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 22:28

runningkawa schreef:
Ik vind mezelf helemaal niet zo duur, maar als ik iets koop moet het wel fijn zijn.
Kom ik dan bij een duurder merk uit is dat ook goed.
Zelf hebben wij ook een trailer, wel makkelijk asl je naar de les of op concours wilt.
En die was 3 jaar geleden idd nieuw gekocht, omdat je voor een goede 2e handse bijna net zoveel neertelt.
Verder heb ik ook een spring en dressuur zadel, allebei goed merk.
En een hle gaderobe dekens omdat ik mijn paard in de winter schreer, met idd goede merk scheermachinens.

Maar je moet niet vergeten dat als je al lang in de paarden zit je ook langzaam aan steeds heel veel bij spaart.
Niet alles word in 1 x gekocht.
En verder werk ik vanaf mijn 16e fulltime, dus zou het ook schande zijn als ik me zo iets niet zou kunnen permiteren.

Dus wat vind jij veel spullen?
Je hebt in de paarden nou eenmaal degelijk materiaal nodig, ook ter voorkoming van blessures. En als ik denk aan een zadel dan kan ik beter zeggen, juist ter voorkoming van blessures.


ja tuurlijk, maar die haflinger waar ik op rijd die heeft een wintec zadel, zit heerlijk moet ik zeggen!! dus die zijn toch ook goed??

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 22:34

Margreet"]
[quote="blondiedaan schreef:
die reactie's die hier staan begrijpen me niet helemaal, ik krijg zoveel kritiek!!! Boos!
beetje jammer


Als je niet tegen kritiek kunt dan moet je misschien maar geen topic openen Lips are sealed

En wat ik probeer te zeggen is, wat is nou eigenlijk jouw probleem met mensen die dure spullen dragen? Laat iedereen lekker aantrekken waar 'ie zich prettig bij voelt en of dat nou €5 of €500 kost maakt toch geen zak uit? En al koop je dure dingen voor de show, so what, laat ze lekker als ze zich daar prettig bij voelen!
Ik heb een beetje de indruk dat je je goedkope kloffie wil verdedigen, maar dat je stiekem jaloers bent op mensen die een duur pakje dragen, ook zal je dat natuurlijk nooit toegeven, die goedkope broek zit immers net zo lekker...

Nogmaals, ik vind kwaliteit heel belangrijk en de duurdere merken zijn daarin vaak toch even een klasse beter, dat merkje zal me een rotzorg zijn, maar de kwaliteit vind ik belangrijk. Goedkoop is niet altijd duurkoop, maar vaak wel!
[/quote]


-ik verdedig hier helemaal niemand!!
-ik ben zeker niet jaloers, me ouders hebben genoeg om een ankie broek te kopen dus daar zal het niet aan liggen!!! Haha!
en ja die 'goedkope broek' zit me zeker heerlijk ja, dus waarom een duurdere?? en ik kijk ook niet naar het merk hoor!!
maar volgens mij he?? ben jij zo iemand die ook alles voor de show doet!!! en daar Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:36

Wie het breed heeft, kan het ook breed laten hangen. Wat is daar mis mee? Wij hebben ook twee paarden, drie zadels, tig hoofdstellen, gloednieuw kostuum in de kast, mooie veewagen.... Maar daar werken we dan ook allebei hard voor.
Wij verdienen bovenmodaal, maar werken ook bovenmodaal hard. En tja, dan kun je ook bovenmodaal geld uitgeven.

Ik zie niet in wat daar mis mee is?
Er is pas wat mis mee als je daardoor neer gaat kijken op mensen die niet hetzelfde uit willen of kunnen geven, want dat is natuurlijk gewoon fout.

Dus laat een ander ALTIJD in z'n waarde, of 'ie nou "minder" heeft dan jij, of "meer", dat maakt geen bal uit!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:40

blondiedaan"]
maar volgens mij he?? ben jij zo iemand die ook alles voor de show doet!!! en daar Misselijk
[/quote]

[quote="Margreet schreef:
Ach, waarom ga ik hier eigenlijk nog op in Verward Ik doe lekker m'n eigen ding en laat ze maar l ullen.


BTW je zit er finaal naast...
en Misselijk insgelijks

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 22:40

Sonja schreef:
Wie het breed heeft, kan het ook breed laten hangen. Wat is daar mis mee? Wij hebben ook twee paarden, drie zadels, tig hoofdstellen, gloednieuw kostuum in de kast, mooie veewagen.... Maar daar werken we dan ook allebei hard voor.
Wij verdienen bovenmodaal, maar werken ook bovenmodaal hard. En tja, dan kun je ook bovenmodaal geld uitgeven.

Ik zie niet in wat daar mis mee is?
Er is pas wat mis mee als je daardoor neer gaat kijken op mensen die niet hetzelfde uit willen of kunnen geven, want dat is natuurlijk gewoon fout.

Dus laat een ander ALTIJD in z'n waarde, of 'ie nou "minder" heeft dan jij, of "meer", dat maakt geen bal uit!


nee precies ik laat ook iedereen in zijn waarde en dan wil ik ook zo houden maar mijn vraag was alleen maar: waarom kopen mensen van die dure spullen?? en dat wordt nogal anders opgevat, mensen voelen zich al erg aangevallen en dat was niet mijn bedoeling!!! Huilen

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 22:44

Margreet"]
[quote="blondiedaan"]maar volgens mij he?? ben jij zo iemand die ook alles voor de show doet!!! en daar Misselijk
[/quote]

[quote="Margreet schreef:
Ach, waarom ga ik hier eigenlijk nog op in Verward Ik doe lekker m'n eigen ding en laat ze maar l ullen.


BTW je zit er finaal naast...
en Misselijk insgelijks
[/quote]

maar als jij nou ff goed las vroeg ik alleen maar?? waarom kopen mensen van die dure spullen?? voor de show of omdat ze het mooi vinden??
daar wou ik een antwoord op en meer niet!!!
en laten we het gezellig houden!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:51

blondiedaan schreef:
nee precies ik laat ook iedereen in zijn waarde en dan wil ik ook zo houden maar mijn vraag was alleen maar: waarom kopen mensen van die dure spullen?? en dat wordt nogal anders opgevat, mensen voelen zich al erg aangevallen en dat was niet mijn bedoeling!!! Huilen


Ik koop vaak dure spullen omdat ik die kwalitatief beter vind dan goedkope, en soms ook gewoon stomweg omdat ik het mooi vind. Waarom zou ik in een rijjasje van 150.00 gulden gaan lopen dat ik niet mooi vind, terwijl ik een Pikeur van 700.00 gulden wel mooi vind, en ook kan betalen? Dan is de keuze toch snel gemaakt?
"Show" interesseert mij persoonlijk niet, want wat een ander vindt, zal mij over 't algemeen m'n reet roesten. Ik doe alles, maar dan ook echt alles, alleen voor mezelf. It's just me, myself and I zullen we maar zeggen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 23:44

Net als Sonja zo'n beetje en ik ben erg trots op mijn Pikeurjasje, het was de duurste die ik kon vinden en wat boeit dat?
De dure auto's en dure trailers waar ik mee op pad ga, zijn nooit van mij, helaas.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 00:00

Ik koop dure spullen omdat ik ze kwalitatief beter vind en ook nog eens mooier!

Daarbij loop/rij ik er graag apart bij,
dus toen ik voor een paar maanden terug een nieuw zadel nodig had, hàd ik natuurlijk gewoon een zwarte kunnen nemen omdat ik al 15 zwarte hoofdstellen heb (gewoon en st&tr) maar ik wilde gewoon iets anders dus nam ik bruin en inmiddels heb ik er al 3 bijpassende hoofdstellen bij.
En daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven.

Ik verdien leuk, heb weinig vaste lasten en geniet er gewoon van als ik de zadelkamer binnenloop...
Een ander gaat van dat geld stappen of op vakantie en ik ben dus meer het materialistische type, ik zie niet in wat daar fout aan is, zolang je het maar van jezelf weet...

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 08:47

Sonja"]
[quote="blondiedaan schreef:
nee precies ik laat ook iedereen in zijn waarde en dan wil ik ook zo houden maar mijn vraag was alleen maar: waarom kopen mensen van die dure spullen?? en dat wordt nogal anders opgevat, mensen voelen zich al erg aangevallen en dat was niet mijn bedoeling!!! Huilen


Ik koop vaak dure spullen omdat ik die kwalitatief beter vind dan goedkope, en soms ook gewoon stomweg omdat ik het mooi vind. Waarom zou ik in een rijjasje van 150.00 gulden gaan lopen dat ik niet mooi vind, terwijl ik een Pikeur van 700.00 gulden wel mooi vind, en ook kan betalen? Dan is de keuze toch snel gemaakt?
"Show" interesseert mij persoonlijk niet, want wat een ander vindt, zal mij over 't algemeen m'n reet roesten. Ik doe alles, maar dan ook echt alles, alleen voor mezelf. It's just me, myself and I zullen we maar zeggen Haha!
[/quote]

dat is nou precies ook wat ik wilde vragen!! Haha! jij voelt je niet gelijk aangevallen!! wat SOMMIGE mensen hier wel doen, bedankt voor een goed antwoord op mijn vraag Knipoog
groetjes daniella

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:04

Niet iedereen met dure spullen is ook meteen een arrogante snob hoor!

Ik ga op concours met een tweedehands diesel en een tweedehands Böckmann. Een vriendin van mij rijdt met een gloednieuwe Toyota Landcruiser (van pappa Haha! ) en een nieuwe 2-paards Ifor Williams. En ze heeft nog een duur paard ook. Toch is ze zelf heel nuchter en bescheiden, dus wat zegt het nou helemaal.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:19

blondiedaan schreef:
ja tuurlijk, maar die haflinger waar ik op rijd die heeft een wintec zadel, zit heerlijk moet ik zeggen!! dus die zijn toch ook goed??


Sorry maar ik vind een Wintec zadel voor fulltime gebruik op een paard gewoon troep. Dat is mijn ervaring ik neem geen risico met me leven en me paard. Ik heb een zadel weg zien slijten in 1jaar bij ons en ze was er zuinig op maar zowel springen en dressuur en dat 6 dagen per week kon hij dus niet hebben. Hij was op na een jaar Verward .

Ik ben ook begonnen met simpele laarzen en jasjes en maar een VZH zadel. Tja nu 4 jaar verder heb ik idd meer. Dressuurzadel en Springzadel 2 hoofdstellen daarvoor. En nu ook een blauw pikeur jasje met een net wat luxere broek. En laatste heb ik een paard Balkenhol sporen gekocht voor mij duur. Zo langzaam vernieuw ik me dingen in net wat duurdere of nou ja BETERE kwaliteit.

Zo werkt het nu eenmaal een ding mij zal je me niet zo snel zien lopen in een anky broek of een anky deken op me paard. Nee ik wil goed zittende kleding en dekens vind ik gewoon veel belangrijker. Ik ben gewoon niet van plan om zoveel geld neer te leggen voor een naam plus ik heb dat geld gewoon niet en steek het liever in lessen.

BTW ik steek meer geld in me paard (verzorging lessen enz.) dan aan mezelf.

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:27

Ik begrijp wat je bedoelt, Blondiedaan. En men kan zich er héél snel aan ergeren, maar als je je erop begint te focussen loop je je misschien constant te ergeren.... Je er gewoon bovenzetten lijkt mij het beste: zolang jij tevreden bent met wat je hebt, is dat toch voldoende. En, niet iedereen die dure spullen koopt, doet dit per se voor de 'show', dus ik zou me er niet teveel van aantrekken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel een paar Pikeurbroeken heb en wat duurdere rijjasjes in verschillende kleuren etc. Ook vind ik het leuk om eens af te wisselen van kleren, want als je véél rijdt loop je toch vaak rond in paardekledij en bij gewone kleren wissel je toch ook graag af. Verder heb ik ook graag dat mijn paard er mooi bij loopt, dus koop ik ook vaak nieuwe zadeldoeken etc. Er zijn nu éénmaal leuke dingen te koop en er is toch niks mis mee om dat aan je hobby uit te geven?

Voor mij hoeft het niet steeds van merken te zijn, maar ik merk dat ik toch vaak terugkom uit de winkel met een merk, omdat dat de beste kwaliteit was of de mooiste kleur/model etc. Dus, het hoeft niet altijd voor de show te zijn, maar gewoon omdat je hetzelf leuk vindt. Natuurlijk kan het bij anderen wel als een 'show' overkomen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je jezelf gedraagt tegen andere mensen (bv. al dan niet de aandacht vestigen op je 'dure' spullen, uit de hoogte doen, etc.). Omdat je de mensen op wedstrijd niet echt kent, zou ik ze dus ook niet te snel veroordelen.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:35

Prisca schreef:
Sorry maar ik vind een Wintec zadel voor fulltime gebruik op een paard gewoon troep. Dat is mijn ervaring ik neem geen risico met me leven en me paard. Ik heb een zadel weg zien slijten in 1jaar bij ons en ze was er zuinig op maar zowel springen en dressuur en dat 6 dagen per week kon hij dus niet hebben. Hij was op na een jaar Verward .


Ik weet niet hoe zij er dan mee om is gegaan, maar bij ons liggen op de manegepony's ook veel wintecs, nou als er ergens niet netjes mee om wordt gegaan, dan zijn het manegezadels, maar ze gaan toch echt wel langer mee dan een jaar! En dat ze wat korter meegaan, dan een goed leren zadel mag ook wel, het is tenslotte ook veel goedkoper dan leer. Maar voor de manegepony's functioneert het prima.

Sorrie, beetje off-topic.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 09:40

Prisca"]
[quote="blondiedaan schreef:
ja tuurlijk, maar die haflinger waar ik op rijd die heeft een wintec zadel, zit heerlijk moet ik zeggen!! dus die zijn toch ook goed??


Sorry maar ik vind een Wintec zadel voor fulltime gebruik op een paard gewoon troep. Dat is mijn ervaring ik neem geen risico met me leven en me paard. Ik heb een zadel weg zien slijten in 1jaar bij ons en ze was er zuinig op maar zowel springen en dressuur en dat 6 dagen per week kon hij dus niet hebben. Hij was op na een jaar Verward .

Ik ben ook begonnen met simpele laarzen en jasjes en maar een VZH zadel. Tja nu 4 jaar verder heb ik idd meer. Dressuurzadel en Springzadel 2 hoofdstellen daarvoor. En nu ook een blauw pikeur jasje met een net wat luxere broek. En laatste heb ik een paard Balkenhol sporen gekocht voor mij duur. Zo langzaam vernieuw ik me dingen in net wat duurdere of nou ja BETERE kwaliteit.

Zo werkt het nu eenmaal een ding mij zal je me niet zo snel zien lopen in een anky broek of een anky deken op me paard. Nee ik wil goed zittende kleding en dekens vind ik gewoon veel belangrijker. Ik ben gewoon niet van plan om zoveel geld neer te leggen voor een naam plus ik heb dat geld gewoon niet en steek het liever in lessen.

BTW ik steek meer geld in me paard (verzorging lessen enz.) dan aan mezelf.
[/quote]

bedankt van je reactie, en je over die wintec zadels zijn de meningen over verdeeld, zij heeft dat zadel al 3 jaar en is nog super mooi!! maar ja maak niet uit!! Haha!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 09:42

Qiana schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, Blondiedaan. En men kan zich er héél snel aan ergeren, maar als je je erop begint te focussen loop je je misschien constant te ergeren.... Je er gewoon bovenzetten lijkt mij het beste: zolang jij tevreden bent met wat je hebt, is dat toch voldoende. En, niet iedereen die dure spullen koopt, doet dit per se voor de 'show', dus ik zou me er niet teveel van aantrekken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel een paar Pikeurbroeken heb en wat duurdere rijjasjes in verschillende kleuren etc. Ook vind ik het leuk om eens af te wisselen van kleren, want als je véél rijdt loop je toch vaak rond in paardekledij en bij gewone kleren wissel je toch ook graag af. Verder heb ik ook graag dat mijn paard er mooi bij loopt, dus koop ik ook vaak nieuwe zadeldoeken etc. Er zijn nu éénmaal leuke dingen te koop en er is toch niks mis mee om dat aan je hobby uit te geven?

Voor mij hoeft het niet steeds van merken te zijn, maar ik merk dat ik toch vaak terugkom uit de winkel met een merk, omdat dat de beste kwaliteit was of de mooiste kleur/model etc. Dus, het hoeft niet altijd voor de show te zijn, maar gewoon omdat je hetzelf leuk vindt. Natuurlijk kan het bij anderen wel als een 'show' overkomen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je jezelf gedraagt tegen andere mensen (bv. al dan niet de aandacht vestigen op je 'dure' spullen, uit de hoogte doen, etc.). Omdat je de mensen op wedstrijd niet echt kent, zou ik ze dus ook niet te snel veroordelen.


maar ik erger me ook absoluut niet aan ze, ik laat iedereen in z'n waarde!! en dat wil ik ook zo houden!! en veel mensen ken ik zeker niet op wedstrijd die er duur bij lopen en ze zijn vaak nog heel vriendelijk ook!!! dus daar oordeel ik ook niet over, het was alleen een vraag!!

groetjes daniella

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 09:46

Marije_jiplover"]
[quote="Prisca schreef:
Sorry maar ik vind een Wintec zadel voor fulltime gebruik op een paard gewoon troep. Dat is mijn ervaring ik neem geen risico met me leven en me paard. Ik heb een zadel weg zien slijten in 1jaar bij ons en ze was er zuinig op maar zowel springen en dressuur en dat 6 dagen per week kon hij dus niet hebben. Hij was op na een jaar Verward .


Ik weet niet hoe zij er dan mee om is gegaan, maar bij ons liggen op de manegepony's ook veel wintecs, nou als er ergens niet netjes mee om wordt gegaan, dan zijn het manegezadels, maar ze gaan toch echt wel langer mee dan een jaar! En dat ze wat korter meegaan, dan een goed leren zadel mag ook wel, het is tenslotte ook veel goedkoper dan leer. Maar voor de manegepony's functioneert het prima.

Sorrie, beetje off-topic.
[/quote]

ja mijn vriendin heeft der wintec al 3 jaar en is nog prima!! hij was dan wel wat duurder dan normaal, het was het nieuwste wintec! maar ja ik heb ook nog nooit problemen gehoord over wintec, maar ja eens moet de eerste keer zijn!!! Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:49

wat een leuke discussie
waar mensen zich al niet druk over kunnen maken Haha! "
nou ik rij (nog) geen wedstrijden met mijn paard, maar ik ben gek op luxe artikellen
Als ik iets koop wil ik graag ook een goede kwaliteit, lijkt mij logisch
Zowiezo de spullen voor mijn paard zijn vaak de duurder en betere spullen
voor mezelf zorg ik ook best goed hoor
heb net leren rijlaarzen op maat laten maken van een kleine 350 euro.
Ahh moet kunnen, toch Haha!
ik snap echt niet waar jij je zo druk om maakt, iedreen in zijn waarde laten.
Als iemand nou gewoon graag daar zijn geld aan uitgeeft, waarom niet?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:10

Wat een leuk topic om te lezen Haha! Om heel eerlijk te zijn heb ik, al zeg ik het zelf, een mooie uitrusting om mee te rijden! Ik koop geen pikkepoelie spullen voor mijn paard, een zadel en ander tuig moet goed zijn, daar heb ik heel veel geld voor over. Niet omdat ik het perse wil hebben omdat het duur is, ik zoveel poen te besteden heb (not) of omdat iemand anders dat ook heeft, nee gewoon omdat ik het beste voor mijn paard wil en ik geen compromissen wil sluiten! Klinkt idd misschien een beetje snobbisch voor andere mensen maar ik loop er dan ook niet mee te koop. Tuurlijk kijk ik wel naar koopjes, ik ben en blijf een Nederlander Knipoog en vrijwel al mijn rijbroeken heb ik in de uitverkoop gekocht, dan zijn ze een stuk goedkoper maar heb ik wel de kwaliteit die ik wil hebben, het boeit me dan niet of iets "in" is of "uit", dat ze me echt aan mijn kont roesten, als het maar fijn zit en ik er lang mee kan doen. Toch hoor ik veel dat andere mensen zeggen: wat een dure broeken heb jij altijd aan, en je hebt best veel broeken he? Tja, heb ik ook maar allemaal in de uitverkoop gekocht, kun je er gelijk meer kopen Haha! van mijn eigen zuurverdiende centen, waar ik heel hard voor heb gewerkt Haha!

Gelukkig ben ik niet jaloers te krijgen.........vindt ik ook heel slecht om jaloers te zijn op iemand anders zijn spullen, ik weet dat ik gelukkig ben met wat ik heb.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:12

Het is wel zo dat dure kleding mooier is afgewerkt en langer mee gaat. MEestal bevat kwaliteit ook een hoge prijs. Het is mooi als die mensen dat kunnen betalen. Voor mij hoeft het neit zo. Mocht ik ooit in het z komen te rijden, koop ik echt geen stang en trens en een hoedje want dat boeit mij niet. Maar de mensen om mij heen vinden het allemaal prachtig. mijn witte kentucky rijbroek was een gelukje, die heb ik 2e hands overgekocht van smaxie en die gaat al jaren goed mee. geen behoefte aan ene andere. Mijn rijjasje is van easy rider, niet een van de duurste dus, het was zo al duur genoeg vond ik.

Met mijn wedstrijdplunje rijd ik niet zo intensief, dus dat slijt niet zo hard, hoeft niet het duurste te zijn. Overigens, wat rijkleding betreft rijd ik met spijkerbroek, dat is net zo fijn en goedkoper. Ik geef niets om anky kleding, gewoon omdat het niet mijn smaak is. ik vind het een beetje tuttig.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 10:20

marloes-joy schreef:
wat een leuke discussie
waar mensen zich al niet druk over kunnen maken Haha! "
nou ik rij (nog) geen wedstrijden met mijn paard, maar ik ben gek op luxe artikellen
Als ik iets koop wil ik graag ook een goede kwaliteit, lijkt mij logisch
Zowiezo de spullen voor mijn paard zijn vaak de duurder en betere spullen
voor mezelf zorg ik ook best goed hoor
heb net leren rijlaarzen op maat laten maken van een kleine 350 euro.
Ahh moet kunnen, toch Haha!
ik snap echt niet waar jij je zo druk om maakt, iedreen in zijn waarde laten.
Als iemand nou gewoon graag daar zijn geld aan uitgeeft, waarom niet?


ja precies waar mensen zich druk ommaken, sommige voelen zich hier nogal erg aangevallen!!!!en dat totaal niet mijn bedoeling!! Huilen het was alleen maar een vraag!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 10:21

marloes-joy schreef:
wat een leuke discussie
waar mensen zich al niet druk over kunnen maken Haha! "
nou ik rij (nog) geen wedstrijden met mijn paard, maar ik ben gek op luxe artikellen
Als ik iets koop wil ik graag ook een goede kwaliteit, lijkt mij logisch
Zowiezo de spullen voor mijn paard zijn vaak de duurder en betere spullen
voor mezelf zorg ik ook best goed hoor
heb net leren rijlaarzen op maat laten maken van een kleine 350 euro.
Ahh moet kunnen, toch Haha!
ik snap echt niet waar jij je zo druk om maakt, iedreen in zijn waarde laten.
Als iemand nou gewoon graag daar zijn geld aan uitgeeft, waarom niet?


ja precies waar mensen zich druk ommaken, sommige voelen zich hier nogal erg aangevallen!!!!en dat totaal niet mijn bedoeling!! Huilen het was alleen maar een vraag!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 10:21

napoleon schreef:
Wat een leuk topic om te lezen Haha! Om heel eerlijk te zijn heb ik, al zeg ik het zelf, een mooie uitrusting om mee te rijden! Ik koop geen pikkepoelie spullen voor mijn paard, een zadel en ander tuig moet goed zijn, daar heb ik heel veel geld voor over. Niet omdat ik het perse wil hebben omdat het duur is, ik zoveel poen te besteden heb (not) of omdat iemand anders dat ook heeft, nee gewoon omdat ik het beste voor mijn paard wil en ik geen compromissen wil sluiten! Klinkt idd misschien een beetje snobbisch voor andere mensen maar ik loop er dan ook niet mee te koop. Tuurlijk kijk ik wel naar koopjes, ik ben en blijf een Nederlander Knipoog en vrijwel al mijn rijbroeken heb ik in de uitverkoop gekocht, dan zijn ze een stuk goedkoper maar heb ik wel de kwaliteit die ik wil hebben, het boeit me dan niet of iets "in" is of "uit", dat ze me echt aan mijn kont roesten, als het maar fijn zit en ik er lang mee kan doen. Toch hoor ik veel dat andere mensen zeggen: wat een dure broeken heb jij altijd aan, en je hebt best veel broeken he? Tja, heb ik ook maar allemaal in de uitverkoop gekocht, kun je er gelijk meer kopen Haha! van mijn eigen zuurverdiende centen, waar ik heel hard voor heb gewerkt Haha!

Gelukkig ben ik niet jaloers te krijgen.........vindt ik ook heel slecht om jaloers te zijn op iemand anders zijn spullen, ik weet dat ik gelukkig ben met wat ik heb.


ja precies en ik ben ook gelukkig met wat ik heb ik heb best het geld om ook een dure broek te kopen maar van mij hoeft het niet!!!! Haha!