Dunne staart.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Unexpected_

Dunne staart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:24

Mijn paard heeft een dunne staart, en dat vind ik echt niet mooi .
Kan je er iets aan doen, zodat de staart dikker wordt? Ik kam de staart nooit door, haal alleen het stro eruit. Van de week de dode puntjes eraf geknipt

Hebben jullie ook een paard met een dunne staart? En wat doen jullie er mee?

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:24

Weet trouwens niet of dit hier hoort, merk het vanzelf

leonie456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:26

geen idee.. wel goed wat je doet (stro eruit halen en verder niks) xx

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:29

Bedankt!

goodwin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:15

nou miess...die staart van ruub valt tog best mee kwa dunheid??
ik denk dat hij ook nog erg grouit want toen hij bij ons kwam was hij gewoon lang maar ondereen een heel stuk veulen krul dus we hebben hem toen een heel stuk afgeknipt!!

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 22:47

Ja, hij is niet overdreven dun, maar aan de onderkant ziet het er niet zo mooi uit. En ik vind een dikkere staart mooier Maar ook gewoon om die staart dan wat dikker te laten lijken op bv. wedstrijden ofzo

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:02

Voor wedstrijden kun je de staart wassen en daarna inspuiten met anti-klit.
De volgende dag kun je de staart dan zo uitkammen en lijkt de staart een stuk dikker. Dit helpt natuurlijk niet bij ene hele dunne staart.

Je kunt de staart, na het wassen en de anti-klit, ook invlechten. De volgende dag vlecht eruit halen en uitkammen. Door de krulletjes lijkt de staart voller, maar dit is bij een heleboel paarden niet mooi.

Voor de rest, veel anti-klit gebruiken zodat de haren niet in elkaar raken en weinig kammen.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:28

Ben het hélemaal eens met Sizz

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 10:46

Okee! Dank je wel voor je reactie!! Ik gebruik de eerste tip dan wel, de staart wassen en dan anti-klit er in spuiten. En dan de volgende dag uitkammen.
Bij mijn pony maakte ik wel een vlecht, maar die had best een dikke staart, en het stond wel bij hem, die krulletjes . Maar ik denk inderdaad niet dat dat bij mn paard past. Heel erg bedankt!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:55

Ze zeggen dat de 'sensor' voor de dikte van de staart kou is, de staart is er immers vooral voor om de kont te beschermen.
Dus als jij elke dag koud water langs de staart laat lopen, zodat zn kont nat word, zou de staart meer haar moeten gaan produceren.

En ik moet zeggen, bij 3 paarden hier heeft het inderdaad serieus geholpen, sinds ik dat doe groeit er vanaf boven af veeeeeel meer haar naar beneden, en word de staart bijna 3x zo dik. Duurt natuurlijk wel een jaar voordat deze ook werkelijk tot de grond komen.

Verder, dooie puntjes knippen, deze eten 'energie' op die het het haar beter voor groeien kan gebruiken.

Over het wel of niet borstelen zijn de meningen verdeelt, ik doe het wel, elke dag met heeeel veeel anti klit en was het 1x in de week en doe er dan creme spoeling in.

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:54

Toydoll schreef:
Ze zeggen dat de 'sensor' voor de dikte van de staart kou is, de staart is er immers vooral voor om de kont te beschermen.
Dus als jij elke dag koud water langs de staart laat lopen, zodat zn kont nat word, zou de staart meer haar moeten gaan produceren.

En ik moet zeggen, bij 3 paarden hier heeft het inderdaad serieus geholpen, sinds ik dat doe groeit er vanaf boven af veeeeeel meer haar naar beneden, en word de staart bijna 3x zo dik. Duurt natuurlijk wel een jaar voordat deze ook werkelijk tot de grond komen.

Wat een geniale tip! Maar hoe gaat het precies in zijn werking? (Waar maak je het precies nat, met een spons of echt afspuiten, hoe lang per keer, echt iedere dag nodig, gewoon afdrogen naderhand?)

Thanks! (ook al is het niet mijn topic )

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:50

mijn paard heeft ook niet een super lange staart, wel kam ik hem minimaal 5 keer per week uit.. eerst flink wat anti klit erin en dan uitkammen.

ik heb het idee dat er dan minder (komt bijna niks uit elke keer) uitkomt dan dat je het nooit uitkamt en ineens wel...

Maar haar staart groeit ook nog (van boven) dus word nog wel voller.

en sommige paarden hebben gewoon meer aanleg op een dikke staart/manen dan anderen.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:44

magic_lover schreef:
en sommige paarden hebben gewoon meer aanleg op een dikke staart/manen dan anderen.

Dat is ook zeker zo hoor!

En die truc die ik gaf werkt beter bij paarden/ponys die dichter bij de natuur staan, bij de door gefokte kwpnr's word het wel dikker, maar niet super veel. Er zijn ook paarden (waaronder de appaloosa) waar het een genen afwijking is dat ze een 'rattenstaart' hebben (bijna kale staart)

Ik spuit het gewoon met de spuit nat, dus zegmaar vanaf de staart aanzet naar beneden waardoor het water langs de staart tussen zn billen 'sijpelt'. Dat doe ik dan uhh paar minutjes per dag

In de regen buiten zetten heeft hetzelfde effect, daarom hebben paarden die altijd buiten staan over het algemeen een dikkere staart (alleen schuren die het ook vaak af waardoor het maar korte plukjes blijven, met een goede verzorging word het wel degelijk lang)

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:29

Zorg dat de staart klit vrij blijft door er 'n vlecht in te doen en regelmatig door te kammen, trek niet aan eventuele klitten, maar ontwar ze met geduld. En zo als al eerder werd gezegt: sommige paarden hebben nu eenmaal meer aanleg voor een dikke staart, ik bof met die van mij

jacqueline_

Re: Dunne staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:40

mijn paard had ook een hele dunne staart ik 'pluis' de staart dagelijks uit (met je vingers plukje voor plukje de klitten er uit halen) verder knip ik af en toe de dode puntjes eraf en spuit ik zo nu en dan een beetje equistar in de staart zodat ze geen klitten krijgt

dit doe ik al een jaar en unity heeft echt een volle staart gekregen ik borstel de staart niet uit!!!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:24

Hoizz, Ook al is dit topic al wat ouder ik wil toch even mijjn vraag kwijt.

Mijn verzorgpony had een dikke staart tot dat deze helemaal afgeknauwd werd, nou is het een miezerig staartje. Boven in beetje dik en dan hangt er een klein plukje aan.. Wat te doen?

btw ik knip om de 2 weken eeen klein nstukje af en in de zomer was ik de staart regelmatig,, maar het helpt niet..

En nu schuurt hij er ook nog bij.. Verdrietig

Tipss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:57

op wedstrijden zou ik eerst de staart wassen, dan uitpluisen, is dun staartje duurt dus niet zo lang, dan 3 vlechten erinmaken en die weer in 1 vlecht doen, en zo een nachtje laten zitten.. dan voor de wedtrijd vlechten eruit en weer helemaal uitpluizen, dan heb je er slagen in van 2 maten en als je er dan nog glansspray inspuit dan valt het bij die van mij ook wijder!