Manen van haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:09

Aar heeft ze ook aan beide kanten hangen (vind ik persoonlijk mooier)
aan de eene kant wel een dikkere bos maar dat groeit nog wel bij (hoop ik) hij heeft ook van die hele lange dikke manen (heel mooi Kwijl )

wat knippen betreft doe ik alleen zijn staart af en toe een stukje eraf (niet te veel want dat vind ik ook weer zonde maar zo dat hij niet op de grond hangt) verder blijf ik ook overal vanaf.


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: scheiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 13:10

missnynke schreef:
dat lastige van het hoofdstel vlat wel mee, die komt op de scheiding van de voorlok met de rest van de maenen


Ik heb zelf een haflinger gehad, waarbij het kopstuk van het hoofdstel dus niet meeviel. Daarom hebben we er toen gewoon netjes een stukje weggehaald..

Maar ja, het is ieders eigen keus wat je knipt en wat niet. Nicky heeft zelf een tijdje keurig getrokken maantjes gehad, ivm knotjes voor wedstrijden. Haflingers zijn zowiezo nogal omstreden wat kapsel en knippen betreft..

En over de manen verder: die horen niet naar 1 of 2 kanten te hangen, bij de meesten hangt er altijd wel wat aan iedere kant, maar niet gelijkmatig verdeelt. Maar dat is gewoon eigen keuze! Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:34

hoi het ligt er maar net aan hoe die manen groeien!
die haflinger waar ik nu op rijd is aan 2 kanten maar die haflinger waar ik hier voor op reed was aan 1 kant, ligt er maar net aan hoe de manen groeien, bij de een groeien ze aan 2 kanten en bij de ander maar aan 1 kant!! Haha!

groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:09

ja maar als jij op een keuring komt wat een stuk van zijn manen afheeft omdat daar het hoofdstel moet liggen krijg je wel kwaai gezichten te zien het HOORT NIET zo en zeker niet als jij met je pony naar een keuring wilt zal ik maar gewoon overal van afblijven!!!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:23

Bij felix hangt het ook aan 2 kanten.
Vroeger heb ik wel eens geprobeert alles aan een kant te krijgen. Maar dat lukte niet.
Verder blijf ik overal van af, ook achter de oren, Felix heeft wat dat betreft makkelijke manen waar al een sleufje is ingevallen de laatste jaren Haha!
Ik knip niks(enkelt een stukje van de staart en als er prutstukjes aan de oren zitten.) tastharen knippen vind ik bijna dierenmishandeling want deze hebben ze heel hard nodig.
Ze zitten er niet voor niets.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers