Onderhandelen over prijs nieuwe trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Onderhandelen over prijs nieuwe trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 13:04

Is het normaal om over de prijs van een nieuwe trailer te onderhandelen?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:05

Heb je iets in te ruilen?

Nulla tenaci invia est via

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 13:55

Nee (dan onderhandel je eigenlijk meer over de inruilprijs van je oude trailer).

Ik vroeg me gewoon af of het normaal is dat je gewoon de prijs betaalt die op de tarievenlijst staat of dat er over gebabbeld wordt net als bij een auto.

Ik ben niet zo van het onderhandelen maar ik baal altijd wel als ik achteraf hoor dat ik weer gewoon de prijs heb betaald terwijl ik eigenlijk had moeten onderhandelen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:15

Bij trailers moet er toch wel een procent of 5 spelingsruimte zijn minimaal..ik mik op de 10 procent....gewoon even zuchten, korting vragen...rond het bedrag mooi af in je voordeel...en niet te snel zeggen dat je de gewone prijs ook wel wilt betalen..het is een spelletje van de langste adem!
Doen ze net zo stug en zuchtend terug en geven ze niet toe, gewoon een andere dealer proberen...Echt hoor, er zit echt genoeg tussen....

Bij autos is het 8 %! Niet naar vragen is wel beleefd en beschieden maar ook dom! Die verkopers lachen zich dan een kriek als je weg bent en gekocht hebt zonder korting Sigaar

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:17

Volgens mijn vader kun je overal over onderhandelen, hij doet het zelfs als ie sokken gaat kopen, en dan sta je erbij en schaam je je dood Verward Verward .
Maar over een trailer zou ik het ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:20

Of probeer er wat extra's bij te krijgen voor dezelfde prijs.

In sommige culturen is het zelfs een belediging als je niet afdingt, want dan heb je dus blijkbaar geen respect voor de spullen die je koopt, en bovendien geen aandacht voor de verkoper.

Maar dat gaat voor Hollandse trailerdealers niet op denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:25

Haha! denk dat de hollandse trailerdealers het prima vinden als je het niet doet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:27

Citaat:
In sommige culturen is het zelfs een belediging als je niet afdingt, want dan heb je dus blijkbaar geen respect voor de spullen die je koopt, en bovendien geen aandacht voor de verkoper.

En zonder te discrimineren word je van zulke culturen wel stront chagerijnig als je zegt dat een kistje tomaten 5 euro kost en ze vervolgens blijven afdingen en dan naar de baas vragen omdat een vrouw niks te zeggen heeft Boos!
Maar deze vrouw gaat de baas dan echt niet! halen. Haha!

Maar om ontopic te gaan, kun je het altijd proberen.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:18

Pipo schreef:
Volgens mijn vader kun je overal over onderhandelen, hij doet het zelfs als ie sokken gaat kopen, en dan sta je erbij en schaam je je dood Verward Verward .
Maar over een trailer zou ik het ook doen.

whahahaha ik zie het helemaal voor me Haha!

zelf ben ik helemaal geen afdinger, maar joh trek je stoute schoenen eens aan en proeer het, wie niet waagt wie niet wint Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:19

Weet je wat het ergste is?? het lukt hem ook altijd nog!!!!

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:22

tuurlijk lukt het hem, ik doe het zelf ook vaak, niet voor sokken, maar wel met een digicam, auto, fiets, TV, PC enz.
Al het witgoed is over de prijs te onderhandelen.
Zadels ook wel, ik doe altijd eerst een goed kijk-en-vergelijk-onderzoek en kom dan met harde feiten op tafel.
Willen ze niet toegeven, dan ga ik weer weg. enz.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:37

Ik doe het ook altijd goed voorbeeld is mijn vaders filmcamera we zijn naar winkel A geweest en gevraagd hoeveel korting we kregen vervolgens naar winkel B en C winkel B viel af en uiteindelijk na 4 keer heen en weer lopen tussen winkel A en C hadden we er een Gratis!!!!!!!! Videorecorder bij Party!! afdingen en als hij niet tot jouw bod gaat zeggen dat je even ergens anders gaat kijken terugkomen voor die prijs kan altijd nog!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:43

Ik probeer ook altijd af te dingen (behalve op sokken Haha! ) en zeker op zo iets duurs als een trailer.
Gewoon prijzen aanvragen bij diverse handelaren en ze tegen elkaar uitspelen.
Of vragen om extra accesoires zoals bijv. een disselslot, traileraid (voor als je een lekke band) krijgt of een hengstenrek.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 00:00

Oh en ik vind het zo moeilijk......afdingen jakkie!

Ik ga maar voor de extra accessoires voor dezelfde prijs, dat vind ik makkelijker.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 08:01

Ik ga met mijn voorgangster mee! Ik probeer er altijd gratis dingen bij te krijgen, in jouw geval zou ik het reservewiel en een trailerslot erbij willen.

Als ik (probeer) af te dingen, dan zeg ik altijd:
Mijn man zei dat er best nog 10% af kan, blablabla en dan lukt het meestal nog ook!!!

Toos paardloos

Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:53

Manon 2 schreef:
Oh en ik vind het zo moeilijk......afdingen jakkie!

Ik ga maar voor de extra accessoires voor dezelfde prijs, dat vind ik makkelijker.


Neem iemand mee die beter dan jij kan onderhandelen...
Want harde contante betalingskorting is ALTIJD voordeliger dan in plaats van korting wat extra's aan opties...

Zit er zeg maar 500 euro korting voor je in, dan kies jij dus voor 500 euro aan materialen maar dat kost je leverancier hoogstens 300 euro aan goederen..maw; die leverancier wordt er 200 euro beter van als jij in plaats van korting kiest voor extra's....
Het is voordeliger de trailer bijna zo samen te stellen zoals jij hem uiteindelijk wilt hebben, daar een prijs over te maken (zet scherp in!) en dan tussen neus en lippen door te vermelden dat je er ook nog een slot op wilt (bijvoorbeeld)......

Maar, neem iemand mee die het spelletje leuk vind om te spelen, dan krijg je echt de beste deal. Als je nu al aangeeft dat je er tegen opziet, dat ruiken die verkopers, die persen je echt uit dan...neem hulp mee!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:16

germie schreef:
tuurlijk lukt het hem, ik doe het zelf ook vaak, niet voor sokken, maar wel met een digicam, auto, fiets, TV, PC enz.
Al het witgoed is over de prijs te onderhandelen.
Zadels ook wel, ik doe altijd eerst een goed kijk-en-vergelijk-onderzoek en kom dan met harde feiten op tafel.
Willen ze niet toegeven, dan ga ik weer weg. enz.


*is onder de indruk*

kon/durfde ik dat maar! dat scheelt nog eens Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, KDonna, pillow en 109 bezoekers