race eend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
de paardengenietster

Berichten: 24
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: berkel/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 23:53

Paarden zijn kuddedieren bij het ene paard is het kudde instinct groter dan bij het andere paard. Wat doen jullie bij een paard dat zodra hij niet alleen een buitenrit maakt maar samen met andere paard(en) loopt verandert in een eigenwijze race eend die drijfnat thuiskomt van het galopperen op de plaats terwijl de andere paarden de hele rit gestapt hebben. (Dit verhaal moet wel met een korreltje zout genomen worden.)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:20

niet samen het bos in gaan,heel simpel,ik heb ook zo'n race eend,en omdat ik een bosrit als ontspanning zie wil ik dat het ook ontspannend wordt,zowel voor mij als voor het paard.als ik samen een bosrit maak dan vind ik het echt niet ontspannend!dus ga ik maar zelden samen.........

de paardengenietster

Berichten: 24
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: berkel/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 22:44

bedankt voor je tip hoewel ik dit al zelf bedacht had. Zijn er geen andere forum lezers met hetzelfde euvel die hierop kunnen reageren???????????

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:15

Nee, niet echt... Of het zou al moeten zijn: opbouwen, beginnne met 5 minuten buiten met een ander. Gaat dat goed, 10 minuten. Gaat dat goed, 15 minuten en een stukje draf, enzo...
Het volgende oefen ik wel eens met mijn vriendin. Paarden zijn kudde-dieren, gaat er 1 draven zal de 2e gauw de neiging hebben er achteraan te hobbelen. Doen wij het wel, dat 1 blijft stappen (inhouden!) en de ander draaft of galoppeert weg. Eind verder blijft die halthouden, gaat de ander in draf (gecontroleert!, anders terug naar stap) Tot voorbij het andere paard en dan naar galop. En dat doen we dan een paar keer. Hebben we onze oefening weer gehad (jaja buitenrijden is niet alleen pleziermaken! Clown )