Hoeveel keer zijn jullie van een paard afgevallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 15:06

Ik 3 keer van een manegepony, 5 keer van een shetlander en 3 x van de pony van mijn vriendin en ik rijd ongeveer 5 jaar

Marloutje
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-06-02
Woonplaats: Raaltuh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 15:20

1 keer....in 6 jaar en het was ook nog mijn eigen stomme schuld! Was een beetje te onvoorzichtig bezig...maar gelukkig kon ik er zo weer opstappen had alleen een beetje last van mn nek..... Pling

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 16:06

In de 11 jaar dat ik rijd ben ik er zo'n 50 keer eraf gevallen. Sinds ik op een andere manege rijd is het aantal vallen wel een stuk minder geworden. Ik rijd nu een jaar of 2 op het Goudse Hout en hier ben ik er maar 3 of 4 keer afgevallen. Maar mijn record in een les blijft toch wel steken op 3.

Op mijn vorige manege waren de meeste paarden nog niet zo lang onder het zadel en dus eigenlijk niet geschikt om al in manegelessen mee te lopen, wat wel veelvuldig gebeurde. Vandaar het hoge aantal vallen op die manege. Daarentegen stond wel dat ik altijd op de moeilijke paarden werd ingedeeld waar een hoop niet op durfden. Toen ik dan op mijn huidige manege ging rijden viel me erg op dat de mensen gemiddeld banger waren als een paard eens een sprintje trok o.i.d. dan op de vorige manege omdat zij het niet zo gewend waren. Dus wat dat aangaat heeft het weer wat meer in mijn voordeel gewerkt. Niet dat ik leuk vind als een paard er vandoor gaat, maar ik kan nu wel beter nadenken en ingrijpen als het gebeurt.

Groetjes van Patricia

pmarena

Berichten: 48191
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 16:11

Niet zo heel vaak gelukkig ,
ik ben ongeveer 11 jaar geleden begonnen met rijden en ik denk tot nu een keer of 10 alles bij elkaar ... 1 x tijdens m'n ruiterbewijsexamen Bloos ,
ik reed denk ik voor de derde keer op een paard en moest dat hindernisje springen.

Aangezien ik behoorlijk veel met pony's heb gesprongen wist ik precies het punt van afzet natuurlijk Schijnheilig .

Haha , maar op een paard is dat even anders !
Die zette dus al af voordat ik het had verwacht en toen werd ik wel eraf gestuiterd Haha!

Dat is de enige domme val zover ik me herinner.
Voor de rest allemaal pony's en paarden die er vandoor gingen en waar ik uiteindelijk niet meer op kon blijven zitten.
Meestal blijf ik wel zitten (ben nog eigenwijzer dan die etter-ponietjes Extreme duivel )
dus in totaal een keer of 10 .

Van Marena ben ik nog niet afgevallen ,
wel zijn we samen over de kop gegaan maar ik viel gelijk met haar dus die telt niet , toch ?
Zij was degene die viel .

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 16:16

hoeveel??? geen flauw idee... ontelbaar! maar de laatste 2/3 jaar gaa thet heel goed nog niet gevallen! Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 16:54

hmm net zaterdag weer. Daarvoor 4 jaar ofzo niet meer, dus het moest er weer es van komen heh. In totaal ben ik er nu 4 keer afgevallen in 9 jaar dus dat vind ik nog best wel netjes.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:00

Ik heb mn pony gekregen toen ie 3 was......
Ik heb echt een hele schoool in vliegles gedaan Haha!
Voor ik mn monster kreeg was ik nog nooit van een pony afgevallen haha en wat maakt het eigenlijk uit, als je er maar lol in hebt, nu heb ik em 2 jaar en is ie heel braaf.... Ik dacht dat het nooit zou gebeuren Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:58

In 10/15 jaar een stuk of 10 x denk ik (ruim genomen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:31

Ik ben de tel kwijt Haha!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:33

ben de tel kwijt geraakt....als kind van 9 werd ik door mijn pa op een groene pony gezet...die moest ik maar even zadelmak gaan maken en inrijden vond hij...je begrijpt wel dat was vallen en opstaan enne vooral doorgaan(wat ik eigenlijk niet wilde)uiteindelijk pfff..heb ik alles met die pony kunnen doen Haha! .en een waanzinnige tijd gehad.
Als kind durf je ook meer...
Nu...ruim 20 jaar(31 jaar ben ik nu) later..begon het rijden weer te kriebelen.kocht een temperamentvolle groene kwpnner en weer zelf zadelmak gemaakt en ingereden>>Dat was een hele klus maar een uitdaging.Tot ik besloot van een zgn prof instructrice les te nemen,dat liep bijna fataal af voor me,doordat ik mijn paard andere hulpen moest geven dan dat ik mijn paard had geleerd,en hij pikte dat dus niet,met het gevolg dat ik vliegles kreeg,op mijn hoofd viel(geen cap)en afgevoerd kon worden op de schepbrancard(bijna nek gebroken dus).Na maanden revalideren,(paard in de africhting)weer begonnen met rijden....mijn paard was absoluut niet de makkelijkste en toch nog aardig wat keer eraf gevallen.Uiteindelijk besloten dit paard te verkopen.Ik ben ook moeder ...en mijn gezin Lovers heeft me ook nodig,maar niet in een rolstoel toch? Lips are sealed
Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:41

ruim 10 keer in 6 jaar tijd.
2 x achter-elkaar in collendoorn, ik wou galoperen maar ik zat nog niet op paardrijden Haha!
1x van Expensive(hij weigerde voor de hindernis en ik viel erop Scheve mond )
1x met springen op een vreemde pony en de beugels waren te lang dus ik met mn voeten in de beugelriemen, geluk gehad dat ik niet bleef haken.
1x toen ging ik achterste voren galoperen(yentl zat voorop) en die pony ging bokken *LOL*
1x vanuit galop naar stilstand vloog ik over de nek
nog heel vaak met springen en een paar keer van zon vervelend b-ponytje die schijnbewegingen maakte en ging bokken Extreme duivel
ik heb me maar 1x echt pijn gedaan dat ik viel, ik kon de hele dag niet meer de trap oplopen.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:49

Ik rij nu ongeveer 14 jaar en ik ben er in totaal 6 keer afgevallen. Twee keer in de eerste les Haha! . Ik zit eigenlijk nu op de volgende keer te wachten. Ik ben nu bezig met het verder inrijden en trainen van Rihjoka, en die is er soms niet zo mee eens. En bokken kan ze heeel erg goed, dus }>

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:41

heel vaak. ik weet niet echt hoe vaak

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 19:43

Dus ik heb eigenlijk best wel geluk als ik al deze berichten lees *LOL*

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:44

4x in de ruim 2,5 jaar dat ik nu rijd. Toen ik begon met rijden lag ik er m'n 2e les al meteen naast, m'n 5e les weer, 18e les nog een xtje, en toen een hele poos niet. Van Renza nooit afgevallen toen ik haar verzorgde, afgelopen zomervakantie ging ik nog een x naar haar toe, mee naar buiten, en ja hoor, ik val eraf Verward

ellezsz
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 20:41

ik rij nu 5 jaar en ben er 10/15 x afgevallen ofzo
nie echt veel maar boeit niet

ik reej ook maar aalleen op een vast pony dat er iedere keer vandoor ging en gig bokken enzo

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:01

Ik ben (met zadel) op de manege 4x van dezelfde pony afgevallen, 2x omdat ie schrok en 2x omdat ie bokt, waarvan ik er 1x in 't hek lang, kon toen 4 weken nie paardrijden, omdat ik last van me rug had Verdrietig Heb nu na zo'n 3 jaar nog steeds regelmatig last van m'n rug, maar of dat daarvan komt Verward

Zonder zadel is heel wat meer keren Lachen De eerste keer was van 'n shetlander die 'n hele tijd niet had gelopen, omdat niemand er op kon (was te groot), duz ik moest zonder zadel, omdat er geen zadeltje voor 'm was en het begon lekker, want ik kreeg gigantische sporen om en 'n zweep erbij Verward Duz het ging goed, totdat we aan moesten galoperen, dat vond ie niet leuk... duz voordat ik 't wist lag ik in 't zand Pling

Ook zonder zadel op 'n New Forest: hij zat al voor geen meter, omdat hij 'n hoge schoft had en hij draafde absoluut niet lekker. Het leek wel of ie 't door had, want hij maakt op de volte steeds 'n stapje naar binnen ofzo, waardoor ik er steeds afgleed Extreme duivel

In 't land met 'n shetlander lag ik er zonder zadel ook constant af, omdat hij ging draven en dan begon te slingeren Extreme duivel En toen we 10-20 cm ( Knipoog ) gingen springen: Ok, het is niet hoog, maar hij had (bijna) nooit gesprongen, duz hij draafde erop af, ging naar rechts en ik eroverheen Pling Ook sprong hij 'n keer, bleef ie 'hangen' met z'n hoef en daar lag ik alweer Lachen

Gelukkig had ik (bijna) alle keren wel 'n cap op Schijnheilig
Eigenlijk hoor je gewoon een keer gevallen te zijn als je op paardrijden zit, natuurlijk wel met goede afloop Schijnheilig

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:30

Uhm, even denken, ik rij nu 6,5 jaar. Ben 5 jaar geleden van een net beleerd manegepaard afgevallen tijdens het springen. En ongeveer 2 jaar geleden, van Jurida, mijn vorige paard, ook met springen. En de laatste keer was drie weken geleden, van Nicole, ik was 's avonds aan het rijden en ze had vreselijke last van de muggen, dus ze ging allemaal huppelen enzo. Toen gaf ik haar een mep met de zweep omdat ze zo irritant aan het doen was, en toen werd ik gelanceerd. Daar heb ik nog ongeveer een week last van gehad. Maar nu gaat het geweldig Haha!
Dus maar 3 keer in 6,5 jaar.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 22:22

Errugg vaak, maar ik rij dan ook alweer...eh ff rekenen... 33 jaar!!! (oliebol ik wordt oud.

Wat me wel op valt is dat ik weinig van groen paarden viel, meer van de wat doorgewinterde paarden (w.s. omdat ik dan toch minder allert ben geweest.

De laatste jaren gaat het super en ben ik eigelijk niet meer gevallen. Nu moet ik zeggen dat ik alweer een hele poos mijn eigen paardjes en pony thuis heb, die ken ik zo inderhand wel een beetje en zij mij. Ik rij eigenlijk nooit meer op paarden van anderen.

Vallen hoort er bij, niet iets om je voor te schamen!!!

Vraag de goede sportruiters maar eens (van Grunsven enzo) hebben het zand van de bak ook 100.000 keer gevoeld hoor!

Van iedere val leer je, maar het kan natuurlijk ook rottig uitkomen. Verhalen te over over gevallen die minder leuk afliepen. Ik hou het er maar op dat ik gewoon altijd geluk heb gehad!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 23:17

nog voor dat ik les had gehad op een manege of iets reed ik vaak op shetjes
aangezien we geen tuig hadden dus zonder zadel en hoofdstel in een enorm weiland
daar ben ik er heel veel afgevallen

voor de rest met gewoon rijden, dus met tuig (later ook zonder Knipoog )
1x Lachen van een paard dat ik op proef heb gehad, het was de 1e x dat ik op hem reed en hij werd helemaal gek BOEM
dus maar 1x tje Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 23:27

Geen flauw idee hoevaak in totaal, maar slechts 1x van Ironique, en dat is al bijna 6 jaar geleden. Was ook heel stom, we gingen wat te plat door de bocht en ik was mijn evenwicht een beetje kwijt Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 23:32

Van de paarden die we nu hebben volgens mij nog nooit...

*afklopppuuuhhhhh*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:31

Ik heb het niet geteld.

Mijn vorige paard was watervlug en kon enorm bokken, dus daar heb ik in het begin best vaak naast gelegen Haha! Of dan boog ik naar links om aan te singelen (dressuurzadel, dus dan hang je er half naast) en sprong hij van schrik 5 meter naar rechts. Je wordt er wel heel handig van op den duur, dus knappe jongen die mij nog op de grond krijgt. Nescio doet er vaak genoeg zijn best op, maar tot nu toe heb ik daar nog maar 1x naast gelegen, en dat was toen hij begon te bokken halverwege het opstijgen, dus ik zat nog niet eens. (telt dat 1/2? Haha!) We zijn al wel een paar keer samen onderuit gegaan }>

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:45

uhm... TE VAAK????

Ik ben toen ik 5 was begonnen en ja, dan is je evenwicht nog niet lekker dus lig je er nog wel eens naast. Ik kwam vaak thuis , helemaal blij met: "mamma, ik ben vandaag MAAR 2 keer gevallen"..

Tegenwoordig gaat het nog wel beter, val ik vaker met paard dan zonder paard. Dus dat is niet echt er af vallen.. Maar: ik lig er heus nog wel eens naast, vorig jaar in Neede, was ik eerst met een pony in het Z gevallen, maar ja, ik had er nog 1 in het Z, dus ging ik met mijn hersenschuddign verder rijden.,.. Nou, toen mijn pony scheef ging hangen, lag ik er knap naast.... Haha! Haha!

Maar dat was met een hersenschudding.. Maar de beste ruiters vallen nog wel eens als ze op een heel vervelend, nieuw paard zitten...