Schuddend paard door opwinding??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Schuddend paard door opwinding??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 21:44

Is dit normaal? Of anders gezegd, hebben jullie wel eens een paard zien schudden door opwinding?
En dan niet een klein beetje trillen, maar echt schudden. Van hoofd tot lendenen. Bijna leek het dat ze een soortemet epeleptische aanval had, zo erg ging ze tekeer.

En dat alleen doordat er een paard door de straat ging. Komt regelmatig voor ook nog eens niets ongewoons. (ze zag hem niet eens)
Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Het begon met stuiteren, van links naar rechts lopen en schrapen. Vervolgens begon het schudden, echt heel weird!!

En wat gebeurd er in een paardelichaam bij zoiets? Ik bedoel, trillen van de koude ken ik, dat hebben mensen ook.
Kan het zijn dat spieren door de stress zodanig aangespannen worden dat het hele lichaam schud Verward

Heel verbazend........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 22:39

Ja dat kan. Van pure opwinding, en om de een of andere reden is dat voldoende als er al een paard voorbij komt. Ik heb altijd het idee dat ze zich vooral zo opfokken als ze het paard wel kunnen horen/ruiken, maar het buiten het gezichtsveld is. Als ik Nescio aan de hand laat grazen, en er komt een paard over de weg gestapt achter de manege, kan hij compleet doordraaien. Hij kan ook zo helemaal strak staan en dan over zijn hele lijf schudden. Totaal van de wereld.

Gekke beesten...