Hoe krijg ik de gele gloed uit de staart van m'n schimmel!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SelindeR

Hoe krijg ik de gele gloed uit de staart van m'n schimmel!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 18:53

Mensen, ik heb een probleem.

Ik heb een schimmel, met een grijs/gele staart..
En 't is dus echt ZO afgrijselijk lelijk! ik heb van alles al geprobeerd. Zilvershampoo enzo.. maar 't wil allemaal niet zo helpen!! dus, vertel mij, wat moet ik doen!?

Groetjs, Selinde

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:59

groene zeep ook geprobeerd?? de staart van mijn haflinger was ook heel erg goor, maar die heb ik vandaag gewassen emt groene zeep en hij is nu weer stralend zijn oude kleur, dus veel witter

SelindeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:02

Nou, dat heb ik ook van andere mensen gehoord. dus ik ga naar de winkel, en vraag naar groene zeep.. maarja, dan krijg ik een of ander potje, met een soort van.. tsja.. kikkerdril, en dat heet dan driehoek ofzo.. dat moet je oplossen in warm water. als dat is wat je bedoelt, moet je me ook nog effe vertellen hoe ik dat in de staart van mn paard krijg:D

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:04

dat heb ik ook gebruikt, ik heb gewoon allemaal van dat spul in zijn staart gedaan, en dan met warm water over zijn staart spuiten(NIET HEEL VEEL WATER!!! dan is het er weer uit) en dan gaat het schuimen, en dan goed inwrijven, endan weer HEE GOED uitspoelen!!

Maaaikea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:06

Heel simpel! Duw de staart van je schimmel in de emmer en laat het eventjes 'weken'. Daarna natuurlijk wel even goed uitspoelen.

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:08

dat kan idd ook..volgende keer proberen... maar hoe doe je het dan met de manen..?ook er in dopen..?

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:09

Of groene biotex. Hoezo manen? Die zijn toch niet geel neem ik aan?

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:10

jawel...van mijn haflinger zijn die ook vies... weet niet hoe hij het voor mekaar krijgt..

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:06

Vreemd dat die ook echt vies zijn. Met het wassen van mijn schimmel neem ik de manen soms ook even mee. Dan los ik de biotex in weinig water op, met een spons breng ik dat aan op de manen, even laten intrekken en later uitspoelen met veel water.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:35

Biotex idd. En je hebt zilvershampoo voor grijze mensen, kun je de staart ook mee doen. Verder een kwestie van bijhouden denk ik.

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:38

Vind het niet vreemd, zie dit wel vaker, zeker nu ze op het land staan dag en nacht..

Als je het eruit heb gekregen kan je bij de ruitersportwinkel... sorry kan even niet op de naam komen, is een wit klein flesje met rode dop, dit doe je in de manen en staart en is vuilafstotend. Mijn haf heeft zelden tot nooit een vieze staart en/of manen, het werkt echt.

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:21

Van Guhl hebben ze paarse shampoo, die zorgt dat het haar wit wordt, trekt het geel eruit. Je hebt ook speciale paardenshampoo voor urine vlekken etc. Volgens mij stond er een advertentie bij commercieel.

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:24

grof zee zout, werd door iemand van mn vorige stal gebruikt

In een ander topic werd biotex met chloor genoemd, maar dat kan je beter niet doen

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:10

groene biotex wel toch..?

Poosje81

Re: Hoe krijg ik de gele gloed uit de staart van m'n schimme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:10

Er zijn bij mij maar 2 manieren waarop ik de staart van mijn bonte weer schoon krijg.

Vaak wassen (minstens 2 keer per week) in de vlechten houden en inderdaad bleekwater met chloor gebruiken.
Overigens niet bevordelijk voor de kwaliteit van het haar.

Blonderen. Dit laat ik echter maar 1 keer per jaar doen door iemand die kapper is.

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:29

ma_rie_tje schreef:
grof zee zout, werd door iemand van mn vorige stal gebruikt

In een ander topic werd biotex met chloor genoemd, maar dat kan je beter niet doen

biotex is niet schadelijk dat kun je ook gewoon gebruiken als je onstoken wonden hebt ed.
chloor zou ik niet doen ik kan me niet bedenken dat dat bevordelijk is voor de conditie is van de staart en manen en is ook giftig.

verder ik gebruik betadine, groene zeep (driehoek), tea tree, biotex voor de extra vuile was (paardjes), en ik heb de laatste keuring een raar goedje in een witte spuitfles gekregen en dat werkte ook wel goed, coat whitner was dat geloof ik.

en de groenne zeep ? staart nat maken dikke klodder zeep er in goed kneden en zo lang mogelijk laten in weken.
meestal als die van mij er tip top uit moet zien dan ben ik wel een 2 a 3 uur bezig en voor ik ga klitten gaat de staart al in de zeep en die is dan gelijk al een half uur in getrokken.
dan gaat er betadine in om zeep resten te voorkomen en hem nog de staart wortel ook mee te nemen daarna is hij vaak al wit genoeg.
in de zomer was ik hem als het laatst nog ff met tea tree dan heeft hij de eerste 2 dagen niet zo'n last van mugjes en vliegjes.

nu zullen mensen denken 2 a 3 uur eh eh ja het is een tinker met veel haar en die is toch 1 keer per jaar de bok (afgelopen jaar niet).
en hij loopt de rest van de tijd in het land dus die uurtjes dat ik steel van hem vind hij ook niet erg hij geniet wel van al dat ge kriebel en gejeuk

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:40

Ik heb dit probleem dus ook, mijn schimmel heeft meer een bruine dan een witte staart.

Ik week eerst 2x in biotex, dan wassen met zilver shampoo, maar dan nog is het nog erg bruin.... Waarschijnlijk moet ik het er gewoon uitknippen of blonderen ofzo....

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:45

Citaat:
Blonderen. Dit laat ik echter maar 1 keer per jaar doen door iemand die kapper is.

heb ik werkelijk nog nooit van gehoord dat ze dat bij een paard deden

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:46

katrienh schreef:
Citaat:

heb ik werkelijk nog nooit van gehoord dat ze dat bij een paard deden

Was ook een (geslaagd) experiment

SelindeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 13:55

Aha, dus, die biotex heh, waar haal je dat?? en hoe ziet 't d'ruit? ik wil 't toch wel een keer proberen. ik heb idd. ook wel die paarse van schwarzkopf. die werkt wel redelijk, maar dan vind ik em toch nog niet wit genoeg, bijhouden werkt trouwens ook wel.. ik doe 't niet twee keer per week, maar een keer in 2 weken..

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:57

Koop een staartzak !!!!
Als je de staart schoon hebt in de staartzak en hem er lekker mee laten staan.
Werkt bij ons perfect.

Geen commentaar over wel of niet zielig voor een paard. Dit is gewoon onze oplossing voor vieze staarten en het werkt perfect !!

SelindeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 14:01

Staartzak!? wtf is dat nou weer?? haha, ik ben niet dom, ook niet blond (:D) maar ik weet 't serieus niet..

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:08

boitex kun je gewoon in de supermarkt halen

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:13

Als je de zilvershampoo extra lang laat zitten, een kwartier ofzo, dat help ook al veel bij mijn tinker. Als je het binnen 5 minuten alweer uitspoelt dan helpt het inderdaad niet zo goed. En lekker veel gebruiken, zodat het goed schuimt. Gewoon de goedkoopste van kruidvat.

SelindeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 14:19

Jaaa, dat klopt. Is die biotex dezelfde die je ook voor kleding gebruikt? (die ook bij ons in 't keukenkastje staat..?)