met onweer je paard buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:44

Ik doe ze altijd naar binnen.
Ze kunnen er wel tegen en ze blijven er ook wel rustig onder maar ik vind t zelf gewoon eng dat ze met onweer buiten staan, stel dat er wel wat gebeurt.....
Ze gaan zowieso savonds naar binnen en echt vaak onweert t niet overdag dus t komt niet zo vaak voor dat ik een sprintje naar de wei moet trekken en weer terug Knipoog
De veulens staan zomers wel dag en nacht buiten dus ook met onweer...
Als ik dan snachts wakker wordt moet ik altijd ff aan ze denken maar dr is gelukkig nog nooit iets gebeurd.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:29

die van mij gaat naar binnen:

a: 4 ijzers rondom Haha!
b: wil geen permanent in zijn manen Haha! Haha!
c: het zal niet het eerste paard of koe etc. zijn wat gedood wordt door bliksem
d: ben zelf als dood voor bliksem dus ik maak me ernstig zorgen als hij op zo'n moment in wei staat

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Re: nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:16

Aurora schreef:
die van mij gaat naar binnen:

a: 4 ijzers rondom Haha!
b: wil geen permanent in zijn manen Haha! Haha!
c: het zal niet het eerste paard of koe etc. zijn wat gedood wordt door bliksem
d: ben zelf als dood voor bliksem dus ik maak me ernstig zorgen als hij op zo'n moment in wei staat
ja idd
die van mij hetzelfde...

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 01:29

Die van mij staan altijd buiten. Dag en nacht, zomer en winter, 24 uur per dag dus het hele jaar door.
Die van mij zijn echt niet bang van onweer, en ik heb ook geen keus. Ilonk kan met haar zomerexceem niet op stal, schuurt ze zich kaal. Ik heb wel een schuilstal met stroomdraad erin, zodat ze binnen kan staan als ze wil, maar niet kan schuren.
De kans dat bliksem in de stal slaat is groter dan in je paardje. Bij mijn "verzorgpony" is de bliksem in de boom naast de stal geslagen, en de boom viel op de stal. Blij dat Joey in de wei stond!

ykja
Berichten: 603
Geregistreerd: 07-06-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 17:52

Ganna schreef:
Die van mij staan altijd buiten. Dag en nacht, zomer en winter, 24 uur per dag dus het hele jaar door.
Die van mij zijn echt niet bang van onweer, en ik heb ook geen keus. Ilonk kan met haar zomerexceem niet op stal, schuurt ze zich kaal. Ik heb wel een schuilstal met stroomdraad erin, zodat ze binnen kan staan als ze wil, maar niet kan schuren.
De kans dat bliksem in de stal slaat is groter dan in je paardje. Bij mijn "verzorgpony" is de bliksem in de boom naast de stal geslagen, en de boom viel op de stal. Blij dat Joey in de wei stond!



ook een ijslander??

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 17:54

nope, Fjord!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 22:44

De mijne staat ook gewoon buiten...maar ook ik houd stilletjes mijn hart vast Knipoog Scheve mond

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 23:06

Mijn pony's staan ook gewoon buiten, zelf hebben ze nergens last van.. maar ik vind het toch wel een beetje eng..