Wat is de lompste streek wat je paard ooit uitgehaald heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:22

ahum flair? lomp? Schijnheilig

Ik beperk me ook maar tot 1 voorval, ik bracht haar naar een landje verderop waarvoor ik een stuk met haar over een landweggetje moest lopen.

Goed ik kwam bij dat landje aan, en wilde het hek openmaken, het was een vrij laag hek met een lint erboven. Ik eerst dat lint losgemaakt, toen sprong er een haffie die al in de wei stond over dat lage hek heen, en die rende terug naar de manege. Flair dacht ooh dat wil ik ook en trok zich los en ging in rengalop over het landweggetje naar stal, ze heeft daar nog een paar rondjes gerend en is toen door iemand gevangen. Frusty wat was ik kwaad.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:33

Het allerlompste vond ik van Jopie dat hij op mijn teen ging staan en hoe ik ook schreeuwde of gilde, schopte of sloeg, hij ging er niet meer vanaf. Pas toen ik hem echt keihard voor z'n harses mepte deed hij geschrokken een stap opzij: wat deed ik dan? Had hij zo'n 5 minuten op m'n teen gestaan, daar was dus niet erg veel meer van over.
Ook is hij een keer van de trailerklep op mijn kleine teenjte gesprongen: gebroken. Niemand wilde geloven dat hij gebroken was, dus er zijn ook geen foto's van gemaakt, maar ik kon zo'n 6 weken niks met dat ding en nu is hij een beetje vergroeid...

Gister had ik ook nog een erg lompe actie van Fulco: kopstoot geven, had ik een tand door m'n lip, maar ja, oliebol happens he?

Hercules en Voltrack kunnen ook ontzettend lomp zijn. Voltrack is een keer uitgebroken en heeft toen een paar uur in het prikkeldraad gestaan voordat wij hem vonden (en dan maar kijken van: zijn jullie daar eindelijk?). Hercules is 1.71 m, en van zichzelf al lomp. De lompste actie weet ik niet, maar het zou wel kunnen dat dat was toen hij 100 m na de start van een wedstrijd op het asfaltweggetje onderuit gleed, op stond en net deed of er niets gebeurd was...

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:31

Stender is niet lomp bij mij, maar als er een kind op rijd die de teugels een beetje lang houd....loopt hij zo de bak uit en gaat hij naar de poetsplaats..... Best wel zielig voor dat kindje....

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:33

en al die paarden die op voeten van mensen gaan staan?? ook erg lomp Haha! Haha!
Of die knollen die opeens de andere kant opgaan omdat de ruiter niet oplet??

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:39

Dimple die heeft me een boom van dichtbij laten zien. Gewoon niet door de plassen willen lopen en dan zo dicht er langs op lopen dat mijn knie flink was geschaaft en de stijgbeugel op de grond lag. jawel, knap he! Schijnheilig

Jula was zo lomp om altijd als eerste overal door heen te willen........deurtjes, hekjes en zo. Regelmatig zat ik dan samen met haar vast tussen de deur. Zeker als er voer in het spel was, dan liep ze toch altijd wel sneller Haha!

Gamble die heeft me eens een kopstoot gegeven, erg handig, maar niet heus. Deed echt wel zeer Verdrietig

Maar zelf ben ik ook wel eens lomp hoor, steek met poetsen wel eens een vinger in het oog van het paard (wil ik lief aaien en dan gaat er even iets mis of paard beweegt ineens Pling )

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:12

Mijn paard is niet zo heel erg lomp (meer Extreme duivel ), hij heeft wel eens Granny opgegeten maar die zat in een zak van het jasje van een meisje bij mij op stal dus die jas zat nog óm de Granny maar dat maakte knolliebol niet uit....jas ongelooflijk goor (vol appelmoes) en kapot...Kreeg namelijk ruzie toen hij neit log wilde laten en toen ging ik trekken en hij bleef trekken en toen zei de jas 'krak'....

Erger was mijn pony vroeger, die altijd omdraaide en op hol sloeg voor mensen in een rolstoel...schaamde me dood...

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:33

Sheril heeft dit jaar de primeur gehad bij ons op stal om in de sloot te flikkeren. Waarschijnlijk kende ze hiervoor geen sloten, we vermoeden dat ze heeft gerold en ze de sloot in is gegleden. Ze sprong er meteen weer uit gelukkig.

Ik ben ooit overlopen door een manegepony, die ik aan zijn manen meenam. Hij dook opeens een stal links in en liep zo over me heen (letterlijk!). Ben er gelukkig vanaf gekomen met veel blauwe plekken.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:12

Nou Mayga dan mijn oude fellveulen noui die was leuk zeg }> ging ik daar me huiswerk leren dus ik leg daar me schrift neer van topografie komt mayga aan en eet mijn schrift op MIJN SCHULD Schijnheilig Frusty maar jah het liefste was dat daar later een wortel lag wat waarschijnlijk mayga had gedaan omdat ik zo boos was.Haha ik heb wel gelachen ik hoefde niet mijn huiswerk te maken

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:17

hahaha! Mijn Haflinger kan er ook wat van, maar dit was toch wel het toppunt:

Ik was een beetje aan de hand aan het rond hoppen in de bak, beetje aan de hand springen en zo... opeens SCHEURT ze keihard door de bak touw door mijn handen, maar de bak stond open en racete ze keihard naar zo'n bak met WALNOTEN Verward stond ze vrolijk op zo'n walnoot te knabbelen en ik kon haar zo weer pakken.....net of ze er al wéken op liep te azen Haha! Haha!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 23:15

Heb nog 2 gevallen van m'n pony. (moest er nog even over nadenken wat ze allemaal uitgespookt hadden.)

Als ik met m'n pony ga fietsen of mennen en er komen fietsers voorbij die voor hem gaan rijden, dan zet hij het op een lopen om ze in te halen.
Was vorige week ook. Er ging een fietser voor hem rijden en die pony erachter aan! Die fietser keek achterom en die kreeg de schrik van z'n leven. Fietsen dattie deed !! Haha!

Nog een geval: ik had m'n paard eten gegeven en de staldeur stond nog open. De pony stond buiten vast gebonden, dat dacht ik teminste. Die tuinkabouter had voer gehoord en z'n touw al losgemaakt en liep doodleuk bij het paard de stal in om mee te eten. Ik wilde hem snel uit de stal plukken, maar m'n paard had hem al in de gaten en was al naar hem aan het dreigen. Daar ga ik dus niet tussen he!! Haha! Even afgewacht wat m'n paard zou gaan doen. Pony stond dus al op z'n achterbenen bij de voerbak, paard schiet erop af, grijpt hem bij zijn manenkam, tilt hem een halve meter van de grond op, en sodemietert hem zou de stal uit!!
heb nog nooit een pony zo verbaast zien kijken. Cool

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 00:16

Ik was een keer een paard zadelmak aan het maken en reed voor de 2e of 3e keer los in de bak. Er reed een meisje op een pony bij in de bak en ik vroeg of zij de binnenhoefslag wilde pakken met passeren omdat het paard nog amper te sturen was.
Het ging een paar keer goed, het paard begon wel zachtjes te knorren als de pony voorbij kwam maar liep braaf door.

Tot ik op de linkerhand reed in draf, gewoon op de lange zijde. Het meisje passeerde op de binnenhoefslag en ineens draaide het paard om. Liep daarna op de rechterhand gewoon door alsof er niets gebeurd was. Ik moest ook ff goed nadenken wat hij had gedaan maar de mensen die het gezien hadden, kwamen niet meer bij van het lachen, hij scheen echt een hele gekke kop te hebben getrokken Haha!

Een paar dagen later stond het hek van de bak open en i.p.v. netjes over de hoefslag te draven, stonden we ineens buiten de bak...
Toch maar weer snel omgedraaid en de bak in, daarna heeft hij nooit meer zulke kunstjes gehad Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:04

superstunt van honey Haha!
Ik ging haar voor het eerst met touwtjes of bijzets, weet niet meer, longeren. Niet eraan gedacht dat ze met rijden normaal een staartriem heeft, omdat het zadel anders op haar nek uitkomt.
Mevrouw stapt netjes weg, nix aan de hand. We gaan draven, hon gooit haar koppie naar beneden, trekt de longeersingel mee, die ergens halverwege bleef hangen..
Tja, daar stond ze dus, met de longeersingel op haar nek, en gewoon achter de voorbenen vast, ze kon geen kant op!.
Ze bleef (gelukkig!) keurig braaf staan, met een koppie van: Vrouwtje???? Help????!!! Verward

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:05

ja Noek kan er ook wat van:
met aansingelen doelbewust en gericht met zijn hoef naar je voet mikken Gaaaap .. dat is 'm een keer gelukt en ben ik op m'n hoede!! Haha!
zijn andere hobby: proberen je knieschijven eraf te rijden door heel dicht langs de paaltjes om de bak te gaan Scheve mond , ook dat laat je je niet te vaak gebeuren, dat kost je je knieën AU
Als je dan een por met je buitenspoor geeft is hij nog beledigd ook Schijnheilig .

Het ergste wat hij gedaan heeft is een hap nemen uit de tong van zijn vriend waarmee hij altijd in de wei staat. Die staat altijd met z'n tong uit z'n mond te lummelen. Noek speelt dan met z'n tong en dat GING altijd goed. Totdat Noek een keer verzon dat hij er wel een hapje van kon nemen... HOEZO LOMP!