Spirituele ervaring met je paard/pony of ander huisdier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Spirituele ervaring met je paard/pony of ander huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 15:57

Hoi,

Voor mijn opleiding zijn wij bezig met het schrijven van artikelen over spiritualiteit Verward . Het leek mij nu een leuk idee om eens een artikel te schrijven over spirituele ervaringen die je misschien wel eens met je paard of een ander huisdier hebt meegemaakt (of vreemde onverklaarbare zaken). Ik weet niet of iemand dit wel eens heeft meegemaakt of niet?

Ik hoop dat jullie mij willen helpen, je mag me ook PB-en. Ik garandeer dat ik geen namen noem of wat dan ook in het artikel. Ik hoop dat het lukt om een leuk artikel samen te stellen.

Mijn eigen ervaring was bijv. een keer dat ik door mijn voormalige verzorgpaardje omver werd geduwd terwijl ze aan de buitenkant van de box stond vast gebonden. Wat bleek, er kwam nog geen 3 minuten later een dakpan naar beneden te komen zijlen . Echt raar en of het iets te betekenen heeft gehad, geen idee? Ik vond het alleen merkwaardig. Maar het is mij wel bijgebleven. Normaal gesproken ben ik niet zo'n zweverig type Schijnheilig
Wel merk ik dat paarden wel je humeur, je angst of je gevoel (niet lekker zijn), kunnen aanvoelen. Lekker extra lief zijn of juist zo vervelend dat ze je het bloed onder je nagels vandaag halen Haha!

Alvast onwijs bedankt! Misschien heeft er nog iemand tips, etc?

Groetjes


germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:02

paarden kunnen onweer aan voelen komen, misschien ook een idee??

Verder weet ik niets bijzonders, ik heb alleen een keer gehad dat ik in galop door het bos reed, de pony stond ineens stokstijf, en ik schoppen, maar geen stap verder. Een paar seconden later kwamen voor en achter dep ony langs 3 herten. Die heeft ze dus horen/zien/voelen aankomen, maar dit is niets spiritueels. de geur van de pony overstemde dat van mij en daardoor kwamen die herten erg dicht langs.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:29

Toen Nikita last van de zenuwuiteinden had heb ik geprobeerd om de negatieve energie eruit te halen zoals een magnetiseur doet.. en verklaar me maar voor gek, ´s avonds had ik hele erge tintelingen aan de bovenkant van de oorschelp (jawel: bij de zenuwuiteinden Pling ). Ook straalt een paragnost om de dag een foto van d´r. Ik sta daar wel open voor en baat het niet schaadt het niet. Mits je bij klachten natuurlijk niet zelf gaat rommelen, gewoon DA bellen!!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 17:08

Nou niet zozeer met dieren.

Wel zat ik vorig jaar op 10 sept in het vliegtuig en ineens had ik iets van ik moet eruit en toen ik thuis kwam vroeg ik of er iets gebeurd was.
Nee er was niks gebeurd. Toen zei ik nog ; dan zal het nog wel komen.

de rest spreek voor zich.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:21

Ik heb een keer gedroomt dat ik mijn verzorgpony dood vond in het weiland.
De volgende dag kwam ik bij haar. Ze bleek die nacht te zijn overleden.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:42

Toen een aantal jaren geleden die aardbeving in Limburg was, was mijn hond de hele dag onrustig, hij wilde nergens gaan liggen en bleef aan het rondlopen. 's Nachts dus die aardbeving, daarna was het over.

Dezelfde hond, is overleden vorig jaar oktober, af en toe ruik ik hem nog, net of hij hier rondloopt.
We hebben weer een andere hond, die gaat in de auto aan de andere kant zitten als waar onze vorige hond altijd zat.
Het favo speeltje van onze oude hond, daar komt deze niet aan.
De oude hond wist ook wanneer ik thuis kwam, hij lag dan al startklaar.

Sprakeloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 23:28

Bedoel je ook telepathisch contact? (ik heb je al gepbt)

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 23:44

Heel bizar:

Ik had ca 2 1/2 jaar geleden een droom dat mijn lievelingskat Llewella (daar heb ik mijn nick dus vandaan) werd gestoken door een schorpioen.
Ze werd helemaal wild, schuimbekte etc en overleed daarna.

Ik heb wel vaker hint dromen, zeker als ze zo realistisch zijn als deze was.
Ik was dus oplettend en ik dacht dat het te herleiden was naar de jongen met ascedant schorpioen waar ik op dat moment een beetje onenigheid mee had.
Het weekend erna ontmoette ik een jongen, en op het moment dat ik bij hem thuis was is mijn kat dus aangereden, ze is me waarschijnlijk gaan zoeken.
De jongen was jawel; schorpioen

Bizar toeval Verward

Ik wist dat er wat was maar heb het toch niet zien aankomen, heb het mezelf lang kwalijk genomen maar goed, weinig aan te doen.

En mijn katten voelen me aan, Tony komt nog weleens bij mijn buik zitten als ik last van mijn buik heb ofzow, en zo'n kacheltje op je buik heeft hetzelfde effect als een warme kruik Knipoog
Dieren zijn gewoon veel verfijnder in dingen aanvoelen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 00:17

heb je gepeeebeee't Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:52

Ik heb er een paar. De nacht dat mijn veulentje geboren werd droiomde ik dat de stal baas de kantine binnen kwam tijdens het voeren. Hij zei dat we een veulentje hadden. Ik ging kijken het was een vosje met een breede bles een merrie.
Ik was nog niet klaar met dromen of ik hoorde de deur van de stallen open gaan. De stalbaas kwam erg vroeg voeren. Ik luisterde, maar toen hij bij mijn stal kwam bleef het lang stil. HIj liep naar de trap van de kantiene. Ik werd helemaal zenuwachtig en zei tegen mijn vriend meneer kuijf komt naar boven dit betekend vast en ja daar was hij en hij vroeg of we wisten dat we een veulentje hadden. Ik rende naar beneden en daar was ze. een vos merrietje met een breede bles. Toeval of niet?

Toen ik 1,5 jaar geleden mijn ruintje aantrof op stal was zijn been gebroken. Dat wisten we nog niet, maar ik zag hem en wist net als hij dat het over was. hij was nog naar Utrecht geweest, maar een week later moest hij toch gaan slapen. Hij gaf mij een afscheidskunffel hij wist het gewoon.
Ik was s'ochtens nog geweest bij hem hij stoind er toen nog vrolijk bij. Toch had ik iets gemerk, maar ik dacht ik zal wel gek zijn.

Nu heb ik ook gedroomd dat mijn veulentje ging luchtzuigen. Ik hoop dat, dat een angst is en geen werkelijkheid. hihi

Ik heb trouwens ooit een lietje over mijn ruintje geschreven toen hij nog leefte. er stond in dat hij langs kwam maar nu weer weg is, maar toch altijd bij me zou zijn. ik kreeg de bibbers toen ik dat terug las. dat snap je wel natuurlijk.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:12

Pinky eet niet als ik depressief ben..
Al 3 maal meegemaakt en ik kan er niets anders van makan dan dat hij het aanvoelt...
Normaal doet hij ALLES voor zijn eten, maar als ik me rot voel, laat hij zijn eten staan en komt naar me toe.
Als ik hem in zijn stal (dicht) zet omdat hij toch moet eten gaat hij boven zijn bak hangen, maar eet geen hap. Pas zodra ik erbij ga staan en hem een beetje aai eet hij heel rustig...
Op dagen dat ik gewoon happy ben, eet hij zijn eten snel op en hoeft er niemand bij hem in de buurt te komen...

Of het puur toeval is weet ik niet, maar na 3 keer vond ik het toch wel raar...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:38

onze vorige hond was een jaar of 7 en had hele erge jeuk ze beet zich tot bloedens toe, ook had ze altijd last van ontstoken oren, we liepen de deur bij de da plat prikje zus zalfje zo niets hielp het werd zo erg dat we echt niet meer wisten wat we moesten doen de hond was een grote korst, we waaren ten einde raad omdat dit voor de hond geen leven was met die jeuk en pijn.
toen hoorde ik over ene fokko huisman in friesland die met dieren kon praten, ik dacht toen, baat het niet dan schaat het ook niet.
we hebben een afspraak gemaakt met deze man, toen wij bij hem kwamen kon hij dingen over mijn prive leven vertellen (en die van de hond) die hij nooit had kunnen weten heel vreemd, hij gaf de hond homeopatishe middeltjes mee en binnen 2 weken kreeg ze weer haar en sinds dien heeft ze nooit meer oorontsteking gehad, of jeuk.
mischien moet je deze man eens zien te spreken voor je werkstuk

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Bedankt voor jullie reacties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 18:13

Daar heb ik zeker wat aan. Mocht er nog iemand willen reageren, altijd welkom. Alvast onwijs bedankt & veel paardrijplezier.

Groetjes Haha!

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 01:00

Ehm een jaar of 6 geleden heb ik wat meegemaakt wat ook wel in dit rijtje thuishoort volgens mij.

Ik zat gewoon op school, toen nog op de basisschool trouwens.
Om een uur of 1 's middags voelde ik me heel misselijk worden en ook behoorlijk depri. Zo bleef ik me de hele middag door voelen. Toen ik thuiskwam bleek dat om kwart over 1 het paard van een goede vriendin van me was aangereden. Die hebben ze moeten laten inslapen. Het paard had twee gebroken benen en was door ernstig bloedverlies al in shock.

Ik merk altijd wel dat als ik me wat minder prettig voel, mijn paard dat goed merkt. Ze is dan net wat rustiger en liever tegen me en probeert me dan op te vrolijken door d'r koppie op m'n schouder te leggen enz.

Power is not posession...
Power is love!
I'm in Luv!! Haha!

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:32

Ik heb vandaag ook iets spiritueels gehoord, over een spirituele dierenarts.
De dierenarts (die bij een kennis is geweest) heeft een vrouwengeest om zich heen en als hij een paard gaat onderzoeken, legt de vrouwengeest haar arm over t paard en aait het en stelt tegelijkertijd het paard vragen van "doet het zadel zeer?", "wordt er in je mond getrokken?" etc, etc. Zodoende kwam hij erachter (dmv van die vrouwengeest dus) dat het paard last van zijn wervels had. Met een homeopatisch middel en wat kraken, liep het paard al stukken beter.

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 22:10

Ik ben vandaag in Nijmgen geweest en zag dat die focco ook een boek heeft geschreven misschien via www.mediaboek.nl te bestellen....

Succes

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 bezoekers