hoe kan het dat een zadel scheef gaat liggen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

hoe kan het dat een zadel scheef gaat liggen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 19:25

De eigenaar van gamble vroeg me vandaag of ik ook het gevoel heb dat het zadel scheef ligt. Inderdaad voel ik dit sinds een aantal weken. Ik heb Dinsdag zelfs ervoor gestaan om dat te controleren maar kon het niet goed zien. Wie weet hoe het kan dat dit zo ineens gebeurd. Hij vertelde dat het zadel in der tijd speciaal gemaakt is op Gamble omdat die scheef is nu loopt hij beter zou dat ermee te maken kunnen hebben? Of is het slijtage van de vulling in het zadel? Ik vind het in ieder geval wel wat vreemd dat het ineens niet meer goed past, we rijden nu een half jaar samen, hij heeft gamble al 8 jaar. Het zadel gaat in ieder geval goed bekeken worden en aangepast.
Bedankt voor de reacties.

Groetjes en een hoefje van gamble


pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:16

Na verloop van tijd kan een zadel gewoonweg scheef worden ...

Door een ruiter die scheef zit (bv 1 iets langer been Haha! ) , een scheefwerkend paard ,
misschien zelfs door het op- en afstijgen ?

Ruiters die zelf scheef zijn rijden hun zadel scheef ,
dat in ieder geval !

Als je meer op 1 kant zit dan drukt daar de vulling natuurlijk meer in en na verloop van tijd zul je dat gaan merken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:36

Het feit dat je dit probleem nu pas signaleert wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook pas is ontstaan. Waarschijnlijk speelt dit al heel erg lang en merk je het nu pas op.

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

zadel scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 11:27

Hierboven heb je al de opmerkingen kunnen lezen over het effect van een scheef zittende ruiter.
Waar je nog naar kunt laten kijken is of het paard geen blessure heeft. Immers, op het moment dat het paard bepaalde spiergroepen ontziet, kan er spierdegeneratie optreden. Hij wordt dan aan de ene kant bespierder dan aan de andere kant.

Het is hier inderdaad de kip/ei redenatie: is het zadel scheef gaan liggen door de ruiter, of heeft het paard een andere bespiering ontwikkeld vanwege een onopgemerkte blessure. Een goede zadelmaker en evt. je veearts moeten je hierbij kunnen helpen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 13:46

het zadel kan scheef zijn geworden doordat jezelf scheef zit. als je paard bv op links vast zit, wordt je vaak automatisch meer naar rechts gegooid. .

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

scheefliggend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 17:06

misschien het zadel is opnieuw laten opvullen?(kussens)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 18 bezoekers