Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Pas als je merkt zodra je veel beweging geeft dat de hoeven het niet houden en gaan brokkelen. Dan pas hoef je aan hoeven te bekappen te denken 

ilonaz schreef:bekappen is juist wel belangrijk. veel zal er niet afkomen, maar afwijkende beenstanden kunnen nu nog makkelijk gecorrigeerd worden.
en de 1ste in enting gebeurt vaak als het veulen net is/word afgespeend.

RaQuKA schreef:Okee bedankt voor jullie reacties tot nu toe
Nog een vraag, stel dat je zou moeten kiezen tussen een opfok, dus alleen leeftijdsgenootjes. Of een wei met leeftijdsgenootjes én een paar oudere paarden, wat zouden jullie kiezen?
Ik heb namelijk wel eens eerder verschillende meningen hierover gezien, want de een vindt alleen leeftijdsgenootjes beter, maar de ander ook weer een paar wat oudere paarden erbij, als 'voorbeeld' zeg maar.
RaQuKA schreef:Maar vanaf wanneer begin je met bekappen van een veulen?
Citaat:Wanneer eerste inenting?
Citaat:Bij hoeveel maanden afspenen?
Citaat:Wanneer beginnen met halster, voetjes geven, lopen?
Citaat:Doe je een veulen juist in de opfok of naar een wei met leeftijdsgenootjes en wat oudere paarden?
Citaat:Wat voor voeding?
Citaat:Wanneer begin je met zadelmak maken?
Citaat:Welke leeftijd begin je met inrijden?
Citaat:Hoe begin, hoe lang doe je erover?
Citaat:Hoe ga je van daaruit verder?
).
) kan vaststaan, gepoetst worden, hoefjes geven en meelopen. Alles wat een veulen moet kennen.
.
. En ik ken hem al vanaf zijn eerste minuut uit de buik, dat is gewoon heel erg speciaal en dat is ook precies de reden dat ik hem (ook) niet kan verkopen.
). Maar hij is veel te speciaal om te verkopen
.