veulen verzekeren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

veulen verzekeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 08:11

Sorry, maar ik wil gewoon naar alles informeren voordat ik aan zo'n grote gebeurtenis begin Haha!
Ik heb joy uitgebreid verzekerd bij hippo/amev (met hippo voorwaarden nog)
hoe gaat dat nou in zijn werk als ik joy wil laten dekken?
Ik neem aan dat ik een extra verzekering af moet sluiten voor een drachtige merrie.. en het veulen?
kan iemand me hierover wat meer vertellen, ook de prijzen zouden leuk zijn om te weten


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:19


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 08:24

dank je
wist niet eens dat amev/hippo een site had

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 09:07

maar hoe hebben jullie je veulens verzekerd?

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:02

Ik heb mijn veulen voor alles verzekerd bij de Amev Hippo verzekering! Ik zou even op die site kijken!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:18

Wij hebben vorig jaar een vruchtverzekering afgesloten bij Amev Hippo, dat is ong. 9% van de verzekerde waarde, max 2x het dekgeld als waarde. Dan zijn ze verzekerd vanaf 3 maanden dracht tot/met 7 dagen na de geboorte. Het veulen is nu gewoon uitgebreid verzekerd, uitgebreide ziektekosten, diefstal en w.a. , dan kom je op ong. 7,1% v/h dekgeld + 150 euro + 30 euro. De merrie is verzekerd bij Fairmount, mijn eigen paarden waren/zijn altijd verzekerd bij Amev-Hippo (voorheen Hippo).

Voor veulenverzekering/embryoverzekering zijn er volgens mij nog meer mogelijkheden. Kijk ff op de site of vraag de folder aan. Fairmount heeft er ook, maar ik ben zelf niet zo weg van deze maatschappij.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:29

Marloes je paard is verzekerd bij de Amev/Hippo dus kan je de vrucht en later het veulen ook bij hun vezekeren. Ps he is niet handig om dat weer ergens anders te doen. EN ik vraag me af of dat wel kan ivm de vrucht verzekeren enz....

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 11:21

ik wou zowiezo bij hippo blijven bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:26

Mijn veulen is alleen voor dood verzekerd bij een onderlinge veeverzekering bij mijn ouders thuis. Het veulen, inmiddels jaarling, loopt in Belgie, dus de inspecteur heeft het nooit gezien, maar gezien de rest van onze paarden was hij het wel eens met het bedrag dat ik opgaf Haha!

Ik heb voor haar geen ziektekosten e.d. genomen, dit doe ik pas als ze in training staat.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 23:06

Vaak zijn de zgn onderlinge verzekeringen (meestal plaatsgebonden) veel goedkoper dan de grote maatschappijen. En je kunt je paard bij afkeuring meestal ook terug kopen van de verzekering tegen slachtprijs. Dat kan bij de grote meestal niet, dan heb je er niets meer over te vertellen. Dan kun je tenminste zelf bepalen wat er met je paard gebeurt mocht er iets ernstigs gebeuren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 08:58

Nou tinkie datis niet waar ik wilde eerste bij de Friese Onderlinge maar die kwam veeeeel duurder uit dan de interpolis verzekering. En ook hier heb ik de regeling dat ik hem terug kan kopen.

btw ik wil hem alleen verzekering voor nood en zware operaties. Ik ben al teveel geld kwijtgeweest aan verzekeringen die niet nodig zijn. Als hij voor de sport afgekeurd wordt wil ik hem toch houden dus dat heb ik niet verzekerd. Dus hij is alleen verzekerd voor noodslacht en diefstal en totale ongeschriktheid.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 09:15

wij verzekeren de veulens meteen na de geboorte, bij AmevHippo

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:14

Citaat:
Nou tinkie datis niet waar ik wilde eerste bij de Friese Onderlinge maar die kwam veeeeel duurder uit dan de interpolis verzekering. En ook hier heb ik de regeling dat ik hem terug kan kopen.


Eerst goed lezen. Ik schreef ook "vaak" en "meestal", dus dat is niet in alle gevallen zo. Uitzonderingen daargelaten dus.
Gewoon een aantal maatschappijen afbellen (zowel de grote als de plaatselijke) en daaruit een keuze maken wat het beste bij jou wensen past.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Vlindy en 31 bezoekers