zonnebloem olie goed ja/nee waarom dan?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

toontje

zonnebloem olie goed ja/nee waarom dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 07:44

hoi, bij mij op stal zijn een aantal mensen die zonnebloem olie over het eten van hun paard gieten. een scheutje per keer. de paarden zijn niet ziek of zo. doen jullie dit ook en waarom dan? groetjes tamara

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 07:57

Ik doe bij Gamble ook altijd wat zonnebloem olie door de brokken. Hij heeft snel last van zijn darmen en met olie veel minder. Het is volgens mij ook goed voor de vacht, gaat er van glimmen. Toen hij het laatst een tijdje zonder moest doen begon hij na een week achter hoog op te trekken ( soort darmkrampen ) en dat was snel over toen hij weer zonnebloem olie kreeg.
Ik weet niet of het medisch bewezen is maar bij hem helpt het om het van binnen gesmeerd te laten verlopen.

groetjes en een hoefje van Gamble

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 08:14

het beschermt de darmwand. ik geef het loulou ook en ze gaan er geloof ik ook van glanzen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:46

TIko krijgt ook zonnebloemolie.
Inderdaad om bovengenoemde redenen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:55

zie www.paardendrogist.nl voor je antwoord waarom er olie door het voer wordt gemengt. Het is deels voor de verbetering van de spijsvertering, waardoor een betere uitstraling van het paard (glans). Tevens is olie een pure energiebron voor paarden. Ik geef mijn paard ook een flinke scheut lijnzaadolie door zijn voer.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:30

Ik voer ook zonnebloemolie. Voor vacht, spijsvertering en ook omdat het moddervet is en ze best wat extra's kan gebruiken op dat gebied.

Nulla tenaci invia est via

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie