Wie heeft er ervaring met een graasmasker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Wie heeft er ervaring met een graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 13:26

Omdat onze Shetlander ooit hoefbevangen is geweest, kan ze maar heel kort in het weiland staan. Meestal moet ze alleen in een paddockje staan. Dat vind ik best zielig en ik zou haar graag langer in het land hebben staan bij de andere paarden. Nu vraag ik me af of zo'n graasmasker een oplossing is? Heeft iemand ervaring met zo'n masker en zou het ook wat voor een shetlander zijn? Hoeveel gras zou een paard met zo'n masker op minder eten?

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:44

Ik ken een pony met zo'n ding, en het werkt super. Het is diegene van de Paardendrogist, Greenguard heet 'ie geloof ik. Wel is het slim om dat speciale halster erbij te bestellen.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 01:03

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel gezocht naar die dingen.. en vind ze veel te duur

Mijn stalgenoot wilde haar shet er namelijk aan hebben

Flore

Re: Wie heeft er ervaring met een graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:06

Mijn pony is nu heel licht bevangen en daarom ga ik nu ook een graasmasker bestellen. Heb er ook nog geen ervaring mee maar ben wel benieuwd

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:36

Ben je niet bang, zal vast wel onderzocht zijn , dat ze het er gaat proberen af te halen? (Nieuwsgierigheid)

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 07:17

Ik heb hem op proef gehad van de paardendrogist... Geen succes paard heeft 3 dagen half in paniek door de wei gerend, durfde niet te eten of wat dan ook. Na 3 dagen heb ik het opgegeven, het "wennen" houdt toch ergens op....

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 07:33

Heel slecht
Mijn pony had er ook een en kon bijna niet meer eten
En toen deed ik hem maar af
Alleen heel de zomer is ie veels te dun geweest.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:06

Ik plaats even een reactie.
Ben ook wel benieuwd naar meningen.
Mijn pony is op het moment hoefbevangen, en moet dus voor de toekomst ook wat bedenken.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:31

Mijn pony is ernstig bevangen geweest, en gaat nu ook maar een uurtje per 2 dagen de wei op.. veel te weinig..
ben ook benieuwd naar meningen, maar ook wel bang dat mijn pony in paniek raakt.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:52

Ik heb hem binnen, zodra mijn pony weer op de wei mag (waarschijnlijk eind volgende week) zal ik hier mijn ervaringen posten.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:48

Op mijn vorige stal stond een paardje dat heel gevoelig voor koliek is. Zij had hem daarom ook zo'n masker voor gedaan en hij heeft daarmee het hele weideseizoen (overdag) buiten gestaan.

Heeft het er niet zelf afgekregen, is ook niet stuk gegaan. Hoeveel ze er precies mee kunnen eten vind ik moeilijk te zeggen, het gaat wel wat langzamer in ieder geval.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:55

Ik post ook even, heb een shet die nu aan het touw staat in de wei omdat ze anders vreet tot ze barst. Als de andere pony de wei wat kaler heeft kan ze los, maar een graasmasker zou ook wel wat zijn. Alleen mijn shet is een echte houdini... En ik vind ze idd erg duur. Niemand met een alternatief?

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:26

Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar ze werken echt goed. Ze krijgen hem niet makkelijk af, en hij gaat ook zeker niet snel kapot.
Er zijn inderdaad wel paarden die zoiets eng vinden en in paniek raken. Maargoed, dat is een kwestie van proberen denk ik.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:01

http://prolako.nl/index.php hier zijn goedkopere.. ik heb er 1 bij de paardendrogist besteld, voor een testweek. ik ben benieuwd, ze zijn erg duur maar als ze echt werken en mn pony daardoor langer naar buiten kan doe ik het zeker

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:57

Ik heb afgelopen week de graaskorf van best friend besteld op de volgende website: http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/ne ... Verzorging
Ik heb hem nog niet binnen, maar ik zal ook laten weten hoe het bevalt.

Mijn fjord heeft eczeem en reageerde afgelopen week direct met jeuk toen ze op het "vette" land stond. Vandaar dat ik hem heb aangekocht. Een beetje tegen heuk en meug, want ik vind het er nogal sneu uitzien en dat samen met haar eczeemdeken.. Maar je moet toch iets..

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:07

annuh schreef:
http://prolako.nl/index.php hier zijn goedkopere.. ik heb er 1 bij de paardendrogist besteld, voor een testweek. ik ben benieuwd, ze zijn erg duur maar als ze echt werken en mn pony daardoor langer naar buiten kan doe ik het zeker

Zover ik kan zien is de paardendrogist maar 1,50 duurder met het greenguard masker? Daar kost ie 58,50 en op de jouw vernoemde site 57 euro. Of zie ik het niet goed.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:41

oh wacht ja sorry, ik zit zelf te zoeken voor een shet en daarvoor is hij dus wel duidelijk goedkoper (27,75 euro)
ik heb hem net binnen gehad van de paardendrogist, kan hem nog niet uitproberen aangezien hij nu niet op het land staat maar hopelijk van de week wel..

corinagirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:39

Ik ken een pony die dat ook heeft . En het werkt bij haar ook super! Ze kunnen inderdaad iets minder eten als normaal, of in ieder geval gaat het langzamer . Het bleef bij deze pony prima zitten en ook geen last van gehad.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:58

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:41

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 23-03-22 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:57

ik heb het 1 dag uitgeprobeert bij mijn shetruin,die van dec paardendrogist.

het zat slecht en krap om zijn mond en wist zich geen raad wat er mee te doen...