Sommige mensen zeggen goed schoonmaken met water en dan teer erop spuiten. Andere raden het teer af omdat het afsluit.
Wie weet het ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Urielle schreef:Mijn advies:
Zorgen dat je stal schoon en droog is (en je wei/paddock droog indien mogelijk).
De hoefsmid bellen en ernaar laten kijken zodat hij het bij kan snijden als het ver doorgevreten is.
De hoeven een keer goed schoonwassen met bethadinescrub, zo goed mogelijk droogmaken, inspuiten met bacteriedodende spray en goed inkwasten met bijv. egyptische zalf. Evt. watjes helemaal doordringen ermee en in het gat doen (wel zodat je ze er weer uit kunt halen!). Dit tot de straal weer zijn normale hardheid heeft.
Ik heb een hoop ideeen en ga wel kijken wat er wel en niet werkt bij die knol van me
puCkieJj schreef:Mijn paardje heeft last van rotstraal. Wat kan je hier het beste mee doen?
Sommige mensen zeggen goed schoonmaken met water en dan teer erop spuiten. Andere raden het teer af omdat het afsluit.
Wie weet het ?
Ik ga meteen even kijken
smano schreef:Hoof and Sole hardner. Werkte bij mijn paard erg goed met een paar dagen was hij er weer vanaf en zijn voeten waren weer lekker droog en hard.
felicity schreef:tandpasta raad onze smid aan. En het werkt uit. Dat droogt namelijk uit.
Helpt erg goed en droogt uit. Je sluit het niet af en is niet niet duur om te proberen.
. Als dat niet lukt koop ik de Egyptische zalf.