mijn paard wordt gevaarlijk!HELP!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

mijn paard wordt gevaarlijk!HELP!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 20:37

mijn paard,een 7 jarige Falco*Ahoy,is met 2,5 jaar in gereden...beetje jong dus,maar hij zag er zo sterk uit.
nu is hij helemaal niet meer uitgezwaard...zijn borst heeft een tussenruimte van NET een hoefje.
achter is ie iets wijder dan voor.
vandaar dat hij niet de ideale bouw heeft,doch hij kan super zijwaarts en super verzamelen.
alleen in het werk wordt hij mooi,qua bespiering{zodra hij afgezadelt is,is het een simpel,heeeeeel simpel paard}hij heeft ook een doffe voskleur.
nu is dat allemaal niet het probleem,het probleem is:hij is lui...zodra je hem voorwaarts wil drijven,gaat hij staan van"kom maar,sla maar,ik krijg je er toch wel af!"
hij blijft dan ook net zolang doorgaan tot je ernaast ligt!
ik heb ook al eens in een greppel gezeten met hem,omdat hij niet meer voorwaarts wou.
ik ben er 1 keer afgevallen,en vandaag had het weinig gescheelt{het is dat ik hem 4 dagen niet had gereden,dan is zijn conditie gelijk veel minder}of ik was er ook afgevallen.
dus:zodra ik been geeft,gaat hij staan om mij eraf te gooien{hij doet dit bij iedereen!}
zijn probleem komt iedere keer weer terug,al vanaf het inrijden.
weet iemand wat dit zou kunnen zijn,of waarom hij zo doet?
alle reacties zijn welkom!!!!!!HELP!!!!!!!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

medisch goed paard?,juist trainingsschema?en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:53

ben je concequent rijden/omgang?Zo ja...dan vraag ik me ook af of je wel genoeg afwisseling biedt in zijn leven zegmaar...balkjes,longeren,buiten,wandelen,evt losgooien
Gehoorzaam aan de longe? Heb geduld..
Back to basic I think!!! Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:32

Je kunt hem misschien beter even laten nakijken door een dierenarts of een fysiotherapeut, als hij bijv. iets in zijn rug niet helemaal goed heeft zitten, is het logisch dat hij niet wil werken...en aan de longe zit jij er niet op, dus heeft hij er misschien geen last van!
Pas als je zeker weet dat hij geen pijn heeft, kun je hem een keer goed aanpakken. Misschien helpt het als je zorgt dat hij aan de longe heeeeel goed luistert en dat wanneer je erop gaat iemand met de longeerzweep ernaast blijft lopen...als jij been geeft en er gebeurt niks, dan kan die hem een tik geven, liefst meteen een flinke tik, zodat hij vooruit schiet. Je laat hem dan naar voren gaan (niet meteen aan de teugels terughalen) en beloont hem.
Het moet heel simpel voor hem zijn: been is naar voren, verder hoeft hij nix te doen, maar wel heeeel consequent zijn en niet accepteren dat hij maar half reageert!
Veel succes Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:39

had je deze vraaag niet ook al bij RT gesteld??

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:46

Je zou hem toch verkopen???

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 09:59

nou mijn zusje heeft ong. hetzelfde gehad met haar pony. die ging stilstaan en wou niet meer vooruit en gaat alleen maar bokken op zweep en kuit.
toen hebben we er een man bij gehaald die accupunctuur doet.
en die zei dus dat ze de atlas had vast zitten..hij heeft de pony 2x behandeld en nu is ie weer super..dus misschien is het een idee om het helemaal te laten nakijken door zoiemand!

Groetjes Nicole

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:02

Deze discussie hebben we de afgelopen weken toch al gevoerd. Begin bij jezelf!!, ga maar eens kijken waarom hij het doet, wat ik krijg de indruk dat ik het ook zou doen zoals je er mee om gaat.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joanne_, judithM, laran, wodant en 135 bezoekers