gezocht slachthuis voor een paard uit te zoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 16:16

Ik blijf het onverstandig vinden maar je lijkt niet om te praten Frusty

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:00

Citaat:
heeft hij denk je ook appaloosa`s of sheties?
gewoon makke paarden


Ik dacht het je niet uitmaakte, maar ben je nu wel op zoek naar een bepaald ras of type?

Citaat:
kijk ik koop alleen een paard dat een beter leven verdient wat kan ik volgens jullie beter doen dan??
en waar kan ik dat doen??
mischine een oud paard uit een rusthuis kopen


Ik heb geen ervaringen met rusthuizen maar kennissen van mij hebben wel een paar paarden naar een rusthuis gebracht.
Lijkt mij niet dat zij paarden verkopen, de eigenaar (en in sommige gevallen ex eigenaar omdat je soms afstand van een paard moet doen) brengt zijn/haar paard niet voor niets naar het rusthuis, dat is een weloverwogen keus.

Waarom zet je niet gewoon een advertentie op Marktplaats, er worden daar trouwens zeer veel Shetjes aangeboden, voor weinig geld en een enkeling zelfs gratis, dat lijkt mij een betere oplossing.

Groetjes, Tanja.

countryfee
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-05-02
Woonplaats: rustenburg vlak bij ursem

Re: slachtpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:03

spokey"]
[quote="natachagirl"][quote="spokey schreef:
waaom brengt ie ze weg voor ander?
heeft hij denk je ook appaloosa`s of sheties?
gewoon makke paarden


Hij heeft 1 keer een paard voor een meisje die ik ken naar de slacht gebracht omdat zij zelf geen trailer had.

Volgens mij staat hij gewoon in het telefoonboek of goudengids. Wat hij voor paarden heeft staan weet ik niet dan moet je er maar langs gaan.
[/quote]waar is zijn stal dan ga ik morgen even alngs

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:13

Een slager laat je zeker niet eerst het paard keuren hoor *LOL* En rusthuizen mogen ook niet doorverkopen(weet ik van mijn eerste pony) ...*LOL*

Maar iig succes met je zoektocht en ik hoop dat je een leuke pony vindt Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:28

Polly schreef:
Sorry, maar bij tijd en geldgebrek zou ik eerder mijn paard verkopen dan slachten Verward


Of hem desnoods gratis aan iemand geven, maar naar de slacht gaat mijn paard niet voor niets.
Volgens mij slaat je fantasie op hol...paarden die gezond bij de slager belanden zijn er niet zo veel hoor...of ze moeten wel een serieus binnenbrandje hebben gehad...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:37

Ik zou het zelf ook niet doen, koop liever een shetje!
Je weet nooit wat ze hebben, ze gaan niet voor niets naar de slacht, al vindt ik het wel heel erg zielig, maar ja moet het, dan zal het wel moeten.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

slachtpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:37

neem contact op met een onderlinge paardenverzekering.
Zij verkopen de afgekeurde paarden aan de hoogste bieder, moet je overigens niet denken dat je heel veel moet bieden hoor (ietsje meer dan de doodprijs)

Doorgaans kun je dan ook te weten komen waarom het dier is afgekeurd, hierdoor kun je de afweging maken of het redelijk is zo'n dier te kopen. Er zijn genoeg aandoeningen die een dier ongeschikt maken voor de sport of recreatie, maar nog zeer happy kunnen leven als gezelschapsdier

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:40

Als je er perse op wilt rijden waarom koop je dan niet een "gewone" pony?
dus niet van het slachthuis of uit een rusthuis.

een paard van het slachthuis heeft meestal (verborgen) gebreken en is dus niet meer geschikt om op te rijden.
en een paard uit een rusthuis staat daar niet voor nix; maar om VAN ZN OUDE DAG TE GENIETEN, lekker rustig....

een paard wat bijt of trapt maakt je ook niet uit zeg je, maar het is voor een maatje voor die andere pony? die zal ook niet echt blij zijn met een pony die bijt en trapt lijkt mij...

dat een "gewone" pony te duur is vind ik ook onzin, want de aanschaf is maar eenmalig, en er zijn ook heus wel leuke recreatie pony's te koop voor een niet al te hoge prijs. als er geen geld is voor de aanschaf voor nog een pony betwijfel ik of je hem wel zou kunnen onderhouden want die andere pony/shet of wat dan ook moet ook eten, wormenkuur, hoefsmid, DA enzovoorts.....

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:26

Citaat:
- mensen zijn ziek geworden en hebben geen tijd meer
- ex draver kan niet meer draven wegens omstandig heden
- te wild
- bijterig(boeid niet desnoodss bijt hij mij ik kom er wel weer over heen(wer bestaat een ziekenhuis) maar dat paard dat naar de slacht moet komt er niet over heen



Het blijkt niet helemaal tot je door te dringen, maar wat iedereen je hier duidelijk probeert te maken is dat er bij de slager (meestal) geen paarden staan die weg moesten uit tijdgebrek of die te wild waren. Deze paarden worden particulier verkocht of naar een handelaar gebracht, want daar verdient de eigenaar meer aan (slachtprijs is redelijk laag).
Buiten dat brengt niemand een gezond paard zomaar naar de slacht.
Er moet echt iets mis zijn met een paard voordat het bij de slacht beland.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de kans is zo klein dat je die tegen komt dat je het beter niet eens kunt proberen.
Je geeft zelf al aan dat je een shetje ook wel ziet zitten. Er zijn genoeg mensen die shetjes verkopen (kijk alleen al op MP) tegen hele redelijke prijzen. Heb je trouwens wel al met de eigenaar van je vzpaard overlegt?
Die zit nl ook niet te wachten op een slachtpaard dat van alles schijnt te hebben of onhandelbaar is.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:35

natachagirl schreef:
een oude pony is niks(tenzij nog strek en gezond)want ze willen hem ook nog rijden(mischien als hij nog kern gezond is en niet te oud(20 ofzo)alleen stappen niet bijvoorbeeld intensief of springen gewoon een begiinners pony


Oke, je wil dus een slachtpaardje, maar hij of zij moet wel sterk en gezond zijn en ook nog geschikt voor beginners??? Zo te lezen een superpony dus...en dat wil je bij de slacht vandaan halen?

Keep on dreaming girl! Haha!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:37

Citaat:
Keep on dreaming girl!


jaah Knipoog

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 00:51

Het enige wat ze wil is een heel goedkoop paardje, het liefst een Appaloosa of grote Shetlander waar ze nog leuk op kunnen rijden.

Ik misgun niemand een goedkoop paard maar kom daar dan gewoon voor uit. Het paarden "redden" van de slacht is pure onzin. Die paarden gaan niet voor niets naar de slacht en paarden in rusthuizen hebben hun rust simpelweg verdiend.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 00:57

Penny verhaal gelezen?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:30

Ik dacht aan Black Beauty, ik zou het echt waar niet doen hoor!
Misschien zou je idd er achter aan kunnen gaan bij een organisatie voor een draver ofzo, maar dat zijn echt niet de gemakkelijksten, maar een vriendin van me heeft een draver gekocht toen ze 16 was, ze heeft er heel veel moeite mee gehad, maar ze heeft nu al 8 jaar en het zijn vrienden voor het leven!!!!!

Ik hoop echt dat je het niet gaat doen, want je haalt jezelf een hoop ellende op de hals!!!!

quintygirl

Berichten: 214
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:29

*Marije* schreef:
Penny verhaal gelezen?
volgensmij stond dat verhaal idd in de penny over jessy en comeet mischien dacht ik daar tye veel aan maar zoiets is dat onmogenlijk in de werklijk heid?
enne ze hebbe die merrie nu gedekt met een springpaard(merrie heeft ook aanleg voor springen)ze hoeven dus gen paard meer trenzij een hele goedkopen en lieve voor de kids(niet om te rijden)

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Re: gezocht slachthuis voor een paard uit te zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:52

Hi ik weet dat slachthuizen paarden mits ze er gezond uitzien ook weleens verkopen, maar dit mogen ze niet doen, want de eigenaar heeft besloten om hem te slachten.over het algemeen mankeren ze ook wat dus dat zal voor jouw aardig in de kosten lopen en waarschijnlijk niet reeel zijn voor het paard...
Je kunt inderdaad een shetje erbij nemen, goedkoop en mankeren bijna nooit wat.
Succes en ik hoop dat je er een leuk beestje bij vindt...

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:04

bezoek de Zuidlaardermarkt en zoek een goedkope lieve pony uit die je uit die mensenmassa kunt redden!!!!!!

quintygirl

Berichten: 214
Geregistreerd: 23-02-02

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:27

Sigaar

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:47

Citaat:
neem contact op met een onderlinge paardenverzekering.
Zij verkopen de afgekeurde paarden aan de hoogste bieder


Dat is toch niet te hopen he?
Dan bel ik morgen die verzekering op mijn verzekering op te zeggen.

Lips are sealed


Het zullen dan toch zeker geen particuliere paarden zijn. Zeker geen recreatie paarden.

Ik snap ook niet wat NG bij de slager heeft te zoeken. Ga gewoon naar de markt, daar staan paarden genoeg die door slagers worden opgekocht.
Maar om dan weer specifiek voor een shet of appaloosa te gaan snap ik niet, je wil een paardje redden en dan ook nog voorkeur voor een bepaald ras, laat me niet lachen *LOL* *LOL* *LOL* Frusty

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 09:33

Dat met de verzekering kan wel kloppen, want als je besluit om je paard af te laten maken, dan kan je hem terug kopen van de verzekering, dan betaal je de prijs wat hij waard is in vlees.Als je zelf eigenaar bent kan ik me dit voorstellen als je paard pijn vrij is maar ik vind als jij besluit dat je paard te veel pijn heeft en dat het beter voor hem is om geslacht of ingeslapen te worden dat het ook moet gebeuren!!!!ik heb verhalen gehoord dat mensen hun eigen paard weer ergens anders tegen kwamen, gewoon doorverkocht.
Daarom zijn er mensen die om het been van het paard vragen zodat ze weten dat hun paard dood is...
Als ik jouw was zou ik lekker een paard op de markt kopen of een shetlander nemen, die zijn ook niet duur...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:06

Ik blijf erbij dat ik het nooit zou doen, er zijn genoeg mensen die voor een vrij lage prijs een shet wegdoen. Die paarden i rusthuizen en bij de slager staan er niet voor niks (1000e keer)

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:08

Eigenlijk denk ik niet dat we dit al te serieus moeten nemen aangezien ze op twee verschillende namen is ingelogd en op de ene eigen paarden heeft en de andere verzorgpaarden, kijk maar eens bij Quintygirl Gaaaap

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:20

Percy schreef:
Eigenlijk denk ik niet dat we dit al te serieus moeten nemen aangezien ze op twee verschillende namen is ingelogd en op de ene eigen paarden heeft en de andere verzorgpaarden, kijk maar eens bij Quintygirl Gaaaap


Ha ha, je hebt gelijk...En dan bij je eigen topic over die frontriem gaan bieden! Onredelijke prijsopdrijving? Haha!