Gras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 23:35

Wie van jullie heeft de paarden ook het hele jaar buiten gehad? En hoe ziet jullie weiland eruit? Bij ons is al het gras weg, het is een enorme paddock op het moment. We hebben een stuk afgezet en opnieuw ingezaaid en daar staat nu wel gras maar het groeit niet superhard. Hoe doen anderen dit altijd?


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 23:39

Hoi Marije

Bij ons was na de winter ook geen sprietje meer te bekennen!
Haha! Het weiland waar ze in de winter gestaan hebben, was echt een kale moddervlakte geworden. het is gesleept en bemest, en begint alweer aardig aan te groeien. Als het hersteld is, gaan ze daar weer heen, en nemen we de wei waar ze nu staan onder handen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 07:59

Bij ons is het het zelfde verhaal.....land van de winter, kaal, .......die hebben we nu ingezaait en begint langzaam aan te groeien Party!! ......over een aantal weken willen we het eerst hooien en dan gaan de ponys er weer in!!!!
Maar ik kan de grassprieten ook wel uit de grond kijken Party!! hahahaha, maar zo ineens begint het als een gek te groeien hoor Party!!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 13:52

Ik heb de wei in 2 stukken verdeeld.
Op het ene stuk loopt mijn paard het hele jaar door tot 1 februari. dan komt de buurman om te injecteren en krijgt het weiland rust tot half april.
Tussen 1 feb. en half april gebruik ik het andere weiland wat tot dan de gehele winter niet belopen is. Aangezien mijn paard nu weer in de bemeste wei staat, kan het in feb/mrt/april belopen stuk nu bijkomen.
snappie Verward

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 15:32

Bij ons ook een blub veld. Alles vertrapt. Het is nu een stuk ingekort, wat eigenlijk al voor de winet had moeten gebeuren. Maar er wordt leuk gezegd dat er wel weer gras op komt Verward , onkruid zul je dus bedoelen.
wat er gaat gebeuren weet ik niet niet veel denk ik. Ik ga vragen of ze op een ander stukje kunnen lopen en als dat niet kan dan verhuis ik mijn haf wel naar de plek waar mijn fjord staat scheelt nog geld ook.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 20:44

Bij ons hebben ze van de winter op de voorste 2 delen gelopen (de "bak" en 1e land). Het 2e land is vrij kaal nog steeds, maar het stuk daarachter groeit al flink. Daar wordt straks een verplaatsbare afrastering geplaatst, zodat ze lange tijd weer wat te knebbelen hebben. We moeten nog overleggen of we het 2e deel dan aflsuiten, of gedeeltelijk dichtgooien...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 23:34

Wij hebben het lang in twee stukken, één stuk is dus kapot gelopen (ongeveer de helft van onze 3/4 hectare), één stuk heeft de shet al gekortwiekt, en één stuk is vorige week organische mest op gekomen en dat groeit als kool...ze hebben er vanavond voor het eerst een uurtje in gestaan.

Wij sluiten altijd een deel af in de winter zodat we weer op tijd gras hebben, nu krijgt het andere stuk even rust.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 18:40

Hoi,

Mijn shetje stond van de winter bij haar oude eigenaar op het land en daar stond ze op een gegeven moment tot haar buik in de blub...
Ze is nu verhuist naar een land waar geiten hebben gestaan maar ik weet zeker dat die boer er de rest van het jaar van alles op zet zonder iets aan het land te doen..

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 21:01

ik heb 4 kleine stukjes tot mijn beschikking. 's winters staan ze op een 'paddock zodat het land kan 'rusten' en ze toch lekker naar buiten kunnen. En ik heb nu gras in overvloed dus geen kale blubber stukken. Op dit moment staan ze 's nachts op stal (altijd, ook s' winters, om het land te sparen) en overdag een uurtje of twee op het gras en de rest van de dag op het zandstuk. Ze krijgen s'morgens en s'avond op stal hooi.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Marjelle1992, Sophie_ en 74 bezoekers