Rondom beslaan of niet?

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jura

Rondom beslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 15:22

Razinda staat nu alleen voor op ijzers. Over een paar weken ga ik met haar starten (op gras meestal) en zondag gaat ze mee op vakantie naar ons oppashuis in Heerde. Daar gaan we in het bos rijden en op de hei, je moet eerst 100 meter over een heel rustig weggetje rijden (met bermen) voor je in het bos aankomt.

Maar nu komt vrijdag de hoefsmid. Ik zit zo te twijfelen wat ik zal doen, rondom op ijzers of zo laten? Zou ze er anders door gaan lopen? Wat zouden jullie doen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:25

Ik zou een wedstrijd proberen om te kijken hoe ze loopt en dan kan je het altijd nog doen voor de volgende.

Bij mijn vorige paard liet ik in de zomer altijd achter ijzers zetten ook omdat ik dan meer op het harde liep maar ook ivm de wedstrijden die we hadden. In de winter gingen ze er achter weer vanaf ze had daar verder ook geen problemen mee.

Leysander staat rondom op ijzers dus dat is makkelijk Tong uitsteken .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:27

Hoi,

Ik denk niet dat het echt nodig is om haar rondom te laten beslaan. Vraag het voor de zekerheid gewoon even aan de hoefsmid. Hij kan aan de hand van de hoeven wel beoordelen wat het beste is. Mijn paard is wel rondom beslagen, dat was hij al toen ik hem kocht en ik heb er eigenlijk verder nooit zo over nagedacht.

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:52

Als het niet hoeft zou ik er zeker niet aan beginnen.
Ik zie trouwens op concours heel veel paarden lopen met alleen voor ijzers. En dat gaat zo te zien altijd goed.
Met Kawa ben ik begonnen met rond om ijzers doordat ik dat met springen wel veilig vond.
2 jaar gelden heb ik eens geprobeerd Kawa zonder te zetten, maar dit ging dus helemaal niet meer. Hij was zo overdreven gevoelig, stond met 4 benen kreupel. Dus als het niet hoeft zou ik het niet doen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:58

ik heb net een heel antwoord getypt bij je berichtje over in de nieuwe ring rijden...
Ik wil ze rondom beslagen hebben voor de wedstrijden. Zeker als ze dan war onrustig zijn, hebben ze net wat meer grip.
Die 100 meter door de berm volgende week kan ze wel hebben lijkt me, daarvoor hoef je het niet te doen (of ze moet nu al slechte hoeven hebben...).

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:45

Niet doen als het niet nodig is. Voor de grip op gras is het over het algemeen niet nodig, tenzij je gaat springen maar dat was je niet van plan toch. Blote voetjes blijven nou eenmaal toch het beste.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 20:43

Vooral als je weinig over het verharde rijd lijken achter ijzers mij tamelijk onnodig!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 13:16

Bedankt voor de adviezen, dan laat ik het lekker zo denk ik. Scheelt ook weer in de kosten. Tong uitsteken

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie