hoefsmid foetsie???

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chrystal-gek

hoefsmid foetsie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 18:39

Er moest dringend een hoefsmid bij Chrissie komen want haar ene hoefijzer zat wel erg los.
Dat kreeg ik vrijdag in de gaten, dus meteen de hoefsmid gebeld.
Die wou eerst aankomende zaterdag komen, maar ik vroeg of het niet eerder kon en uitgelegd waarom.
Toen zou ie dus vandaag komen, dinsdags dus, rond een uurtje of 6.
Maar het is nu half 8 geweest en hij is er nog steeds niet.
De telefoon pakt ie ook niet op.

Baal er best wel van, want haar hoefijzer zit niet zo los dat je er um zo onderuit kan halen, maar ook niet zo vast zoals het hoort en zodat het klinkert (hoe zeg je dat als het hoefijzer los zit, je hoort steeds die hoefijzer op en neer gaan), en rijden kan dus ook neit daardoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 18:43

Gewoon blijven bellen , misschien staat 'ie ergens met pech of heeft klappen gehad van een paard ofzo ,
of is gewoon schandalig vergeetachtig .....of simpelweg te laat ??

Ben wel nieuwsgierig hoor , waar hij nu uiteindelijk uithangt Haha! !
Zet je het hieronder als je meer weet *LOL* ?

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 19:18

Hehe, ben er eindelijk achter.
Om half 7 dacht ik nog dat ie wat later kwam of dattie misschien bij mn oude stal stond te wachten.
Maar ik had duidelijk verteld dat Chriss weer op haar oude plekje stond, dus dat kon het eigenlijk ook niet zijn.
Om kwart voor 7 begonnen met bellen, want ook met een beetje vertraging had ie er al kunnen zijn.
Maar geen gehoor (telefoon ging wel over en pakte na 1 keer ook wel op, dat is zo'n ding in de auto dat automatisch na 1 keer op pakt, maar niemand zei wat aan de andere kant).
Idd, ben steeds blijven bellen, maar nog steeds niks.

Tot een minuutje of wat geleden.
Ikke zo van met Marije, uhm je zou er om 6 uur zijn.
Hij: Ja sorry, was er glad bij ingeschoten.
Nu komt ie dus morgen rond een uur og 9/half 10.
Tja, beter dan niets, maar tis zo vroehoehoehoeg, kon lekker uitslapen en dat gaat nu dus de mist in.
Maargoed, heb wel wat over voor Chrissie dus morgen om 9 uur ben ik present, al is dat nog wat slaperig, maargoed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:17

Ik ken het probleem ...

je weet dat je er blij mee moet zijn dat het morgenochtend dan tenminste opgelost is ,
maar het blijft erg vervelend dat je zo afhankelijk bent van de smid he ?

Ik was het zo zat die ijzers , oa hierdoor en heb nu hoefschoentjes , kijken of dat goed bevalt.

Kan ze in ieder geval geen gezeur met losse of afgetrapte ijzers meer hebben Knipoog

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 20:36

had er het juist vanmiddag over met een vriendin van me.
die kwam ff langs met haar paard om te kijken of ik meeging naar de manege.
of het nou de bedoeling was om nou met of zonder paard te gaan, ben ik niet achter gekomen, omdat ik meteen zei dat ik niet kon omdat de hoefsmid zo kwam, uiteindelijk had ik dus net zogoed mee kunnen gaan (op de fiets wel te verstaan, want rijden kon dus niet, maar dat wist ze nog niet), maar dat had ik van te voren dus niet kunnen zien.
dus hebben we maar lekker zitten kletsen (zij het paard in de hand en wij hadden de stoelen maar zo neergezet zodat we ook nog konden zitten)
erg off-topic, dus maar weer ontopic.

we hadden het dus over de hoefijzers, dat ik veel liever gehad had, dat die er niet onder hoefden.
dat als de hoefsmid dan niet zo snel kon ofzo, ik wel gewoon door kon gaan rijden.
met hoefijzers is altijd wel wat, dan zitten ze los, dan zijn ze er helemaal af en kwijt en ga zo maar door.
maargoed, chriss heeft ze voor nodig (ze heeft ze dus ook alleen voor) omdat de voorhoeven anders te snel slijten, achter gaat wel goed.
en als ik nu een beetje te laat ben met de hoefsmid bellen, zie je dat zo snel, want de hoeven groeien nu wel door, maar slijten niet af door de ijzers.
maargoed, zonder slijten ze dus weer te snel af in haar geval.

dus beide is ongemakkelijk.
als ze ze nou niet nodig had gehad, dan had ik het wel geweten, lekker zonder dus, maarja, dat kan dus niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie