Staart knippen/toiletteren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ppl0026

Staart knippen/toiletteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:27

Ik vroeg me af hoe sommige paarden van die mooie staarten hebben... Wordt dat geknipt oid? Ik heb het ook geprobeerd te knippen, maar nu zit er echt zo'n kort frutseltje aan de bovenkant, echt heel lelijk. Iemand misschien tips hoe je dat moet knippen?

miss_penny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:38

Persoonlijk vind ik aan de bovekant geknipte staarten niet mooi, bovendien belemmert dat de afvoer van water als het paard in de regen staat. Misschien dat die mensen het met een scheerapparaatje doen ofzo?

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:20

Mijn paard zijn staart is geschoren bovenaan maar ik hou het bij met de schaar

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:02

Persoonlijk vind ik het mooier om het bovenaan gewoon te laten groeien, daardoor lijkt de staart voller.
Hoe ik het verder altijd doe is gewoon uitpluizen met de hand, niet te veel kammen/wassen want daar verlies je heel veel haar mee (je paard natuurlijk, niet jij zelf )
En verder gewoon de onderkant netjes bijknippen.

En wanneer het bovenaan aan de zijkanten wel weg wil hebben kan je het beter weg scheren.

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:37

ik scheer de bovenkant bij, deze haren werden bij mijn paard nooit echt lang en ik vind het mooier staan nu het kortgeschoren is.

Ik gebruik sinds kort cowboy magic voor het ontklitten van de staart en ik moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben. Je hebt maar weinig nodig en de hele staart is binnen no-time ontpluist. Ook blijft het dagenlang klitvrij. Superspul.

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:06

Waar kun je cowboy magic kopen?

Poppy

Re: Staart knippen/toiletteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:12

Ik vind het ook mooier om het zo natuurlijk mogelijk te houden. Ik punt alleen de onderkant van de staart een beetje bij.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:21

ik gebruik trouwens ook gewoon altijd als ik de staart uitkam anti-klit, dat werkt echt super!
@ cece; cowboy magic geen idee, maar anti-klit kan je gewoon bij elke ruitersportzaak kopen.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:22

ik gebruik ook altijd anti-klit bij mijn verzorgpony's.. werkt prima en ze hebben een supermooie/volle staart dus.. maar natuurlijk zit er ook verschil per paard.. de 1 heeft bijvoorbeeld heel dik haar en de ander heel dun.. gewoon niet te vaak uitborstelen, en als het kan anti-klit erin spuiten

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:56

waar ka nje dat spul kopen van cowboy magic ?
gewoon paarden winkel?
Groeten!

_Michelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:01

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:00

Die cowboy magic, is dat een soort vloeibaar spulletje dat je erin moet wrijven? Heb laatst zoiets gezien..

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:20

Je hebt ook Riders magic..... Werkt het zelfde, ook er in wrijven... De staart ziet er dan echt super mooi en verzorgd uit!! Ik zal ff kijken of ik een foto van mijn paard dr staart kan vinden (Ook kort aan de zijkant)

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:24

Persoonlijk vindt ik de staart opscheren wel heel mooi. Dus scheren, knippen is niet mooi. Niet ieder paard heeft er overigens de kont voor dus ik vindt hetn iet bij ieder paard mooi.

Je moet ook zelf even kijken wat een mooie lengte is om te scheren. Knippen wordt nooit mooi !!!

Renee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:26

Ik zou alleen de onderkant beetje bijpunten en als er haren 'uithangen' er afknippen/ afhalen *onder uitpluizen*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:27

Mijn Friese merrie heeft een volle, krullende staart (is meestal wel kenmerkend voor het ras) maar het beste kun je niet kammen etc.
Althans, soms staat geknipt wel netjes.
Als je het toch wilt verzorgen; Antiklit en Uitpluizen (is een hele klus!)

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:34

Die van mij schuurt haar staart kaal. Dan zitten er aan de zijkant nog wat van die plukjes, dit is geen gezicht. Ik knip deze er dan af, zodat het een opgeschoren staart "lijkt". Ik hoop dat ze na de dracht weer gewoon haar staart heel laat (en dat het veulen eraf blijft ).
Verder moet ik er aan de onderkant elke paar maanden een cm of 10 afhalen, anders gaat ze erop staan. Ook aan de onderkant is haar staart lekker dik.

Verder haal ik er gewoon een zachte borstel door en als hij mooi moet zijn, een beetje anti-klit erin en uitpluizen.

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:26

Cowboy magic kan je kopen bij western gerichte winkels.
UHG (te vinden bij de online shops) heeft het ook in het assortiment,

Het is niet goedkoop, maar je hebt minder nodig, per saldo ben je niet duurder uit.